• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۵ - ۰۳:۱۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
باشگاه از نحوه تمرینات کادرفنی رضایت ندارد؛

پرسپولیس گرفتار اختلافات داخلی؛ دو دستگی از مدیران به بازیکنان رسید

بازیکنان پرسپولیس روز گذشته فقط به ظاهر اعتراض و اعتصاب کردند؛ چراکه با حضور در سالن وزنه بیشتر از یک ساعت کار با دستگاه داشتند. در این میان چند سرخپوش اصلا توجهی به موضع‌گیری برخی بازیکنان علیه باشگاه نداشته و سعی کردند با تمرین پر فشار مانع افت بدنی خود شوند.

پرسپولیس گرفتار اختلافات داخلی؛ دو دستگی از مدیران به بازیکنان رسید

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: ورزشگاه شهید کاظمی روز گذشته شاهد اتفاقات جالبی بود. نکته جالب توجه اینکه قبل از هر اتفاقی مدیر رسانه‌ای پرسپولیس به دستور یحیی گل‌محمدی از خبرنگاران دعوت کرد در این محل حضور یابند تا از نزدیک شاهد ماجرا باشند؛ هر‌چند اصحاب رسانه بعد از چند ساعت معطلی در کنار زمین چمن ورزشگاه شهید کاظمی درنهایت مجبور به ترک آنجا شدند و گویا فقط وسیله قرار داده شدند تا خبر اعتصاب یحیی و شاگردانش را مخابره کنند. اما در رختکن جدا از همه اتفاقاتی که رخ داد و در ادامه به آن اشاره خواهیم داشت سرخپوشان ناهار خود را نیز میل کرده و بدون توجه به خبرنگاران راهی منازل خود شدند! شاید این وسط بهتر بود حرمت خبرنگاران هم حفظ شده و آنها را ساعت‌ها در کنار زمین معطل نگذارند.

پشت‌پرده اعتصاب سرخپوشان چه بود؟
واقعیت امر این است که سرخپوشان بعد از بازی با سپاهان قول و قرار گذاشتند که برای بازی‌های مهم پیش‌رو هم‌قسم و متحد شوند. حتی وقتی خبر جریمه کسر 10 درصد قرارداد نیز به آنها در گروه واتساپی ابلاغ شد، اعتراض‌هایی صورت گرفت اما در ادامه قرار شد آنها همچنان متحد مانده و در بازی‌های مهم پیش‌رو (بازی با النصر، الدحیل و استقلال) نتایج خوبی کسب کنند. اینکه حالا صبح روز گذشته چه اتفاقاتی رخ داد و چه صحبت‌هایی بین برخی بازیکنان با گل‌محمدی مطرح شد که آنها خواهان اعتصاب شدند، بماند. در این میان بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس به اضافه وحید امیری هیچ نقشی در اعتصاب نداشتند و آنها از‌جمله نفراتی بودند که خواهان اتحاد و یکدلی شده بودند. اما از طرف دیگر برخی از بازیکنان که به‌نوعی جزء کاپیتان‌ها هم به حساب می‌آیند روز گذشته در رختکن کار را دست گرفته بودند و در بخشی از جلسات خود یحیی را نیز شرکت دادند. در‌واقع این دسته از نفرات پرسپولیس از حامیان سرمربی تیم‌شان در مقابل مدیریت باشگاه هم هستند. ماجرایی که نشان می‌دهد در بین بازیکنان پرسپولیس در ماجراهای اخیر کاملا دو دستگی ایجاد شده است. دو دستگی‌ای که البته از هیات‌مدیره باشگاه شکل گرفت و کم‌کم به بازیکنان هم سرایت کرد.

پیروانی حریف بازیکنان نشد
افشین پیروانی به‌عنوان مدیر تیم از سوی باشگاه ماموریت داشته و دارد که حواشی تیمش را جمع کرده و سرمربی تیم را نیز کنترل کند اما به‌نظر می‌آید او در انجام این ماموریت چندان موفق نبوده است. البته افشین دیروز خیلی سعی کرد که جو را آرام کرده و بازیکنان را به آرامش دعوت کند ولی برخی از بازیکنان و اعضای کادرفنی چندان با او همراه نبودند. همین مساله باعث شد که پیروانی با دلخوری از اوضاع و اتفاقاتی که پیرامون تیمش رخ می‌داد به گوشه‌ای رفته و بیشتر نظاره‌گر باشد.

سرخپوشان خواهان دیدار با درویش
مدیرعامل پرسپولیس چند هفته پیش با حضور در محل تمرین سرخپوشان جلسه‌ای مفصل با آنها ترتیب داد. در آن جلسه او از سرخپوشان خواست که در این فصل در مورد مسائل مالی صبور باشند و گفت در تلاش است با برنامه‌های اقتصادی مشکلات مالی را حل کرده و پاداش‌ها به‌جای مانده از فصل قبل را نیز پرداخت کند. در این میان درویش صحبتی هم داشت در مورد اینکه سازمان بازرسی خواهان این شده که پاداش‌های پرداخت شده در طول فصل گذشته به سرخپوشان چون جدا از قرارداد بوده باید در پرداختی‌ها لحاظ شود و از آپشن‌ها کسر شود. سرخپوشان در آن روز حسابی از این موضوع شاکی شدند، اما درویش قول داد این مشکل را با رایزنی حل کند. در‌حال‌حاضر سرخپوشان بر این باورند که درویش چون نتوانسته این مشکل اشاره شده را حل کند تیم را 10 درصد جریمه کرده است تا به‌نوعی پاداش‌های باقی‌مانده از فصل پیش را ماستمالی کند! با توجه به همین مساله آنها قصد دیدار دوباره با درویش را دارند تا تکلیف طلب‌های خود را بدانند. اینکه حالا درویش در تمرینات تیمش آفتابی شود یا نه را باید منتظر ماند و دید. ناگفته نماند در این ماجرا نیز کادرفنی سرخپوشان آنها را همراهی می‌کنند.

رضایت نداشتن باشگاه از نحوه تمرینات
جریمه در‌نظر گرفته شده از سوی رضا درویش و نزدیکانش برای سرخپوشان شوک سنگینی را به آنها وارد کرد و همان‌طور که انتظار می‌رفت حواشی زیادی را برای این تیم به‌همراه داشت. در‌واقع یحیی سه هفته پیش با صحبت‌ها و رفتارهایی که داشت کلی حاشیه برای تیمش ایجاد کرده و به‌نوعی ترمز برد‌های تیمش را کشید و در ادامه درویش به این آتشی که داشت فروکش می‌کرد دوباره شعله داد. اما روز گذشته با خبر شدیم که درویش جدا از اینکه از نتایج تیمش رضایت ندارد از نحوه تمرینات سرخپوشان هم در چند هفته اخیر رضایت نداشته است. گویا از داخل تیم به گوش او رسانده‌اند که گل‌محمدی فشار تمرینات را در این چند هفته کم کرده و سرخپوشان برخلاف سال پیش به مانند تیمی که می‌خواهد قهرمان شود تمرین نمی‌کنند. حالا این فرد با چه قصد و نیتی این موضوع را به اطلاع مدیریت باشگاه رسانده و اینکه تا چه حد ادعای او واقعیت دارد را نمی‌دانیم. اما آنچه مشخص است این موضوع در جریمه اتخاذ شده از سوی مدیریت باشگاه بی‌تاثیر نبوده است. حقیقت ماجرا این است که در باشگاه پرسپولیس برخی به این نتیجه رسیده‌اند که یحیی آن‌طور که باید‌ انگیزه ادامه کار در پرسپولیس را ندارد و به‌دنبال فرصت مناسب برای برکناری او هستند. چه‌بسا آنها بیشتر مشتاق این باشند که یحیی خودش کناره‌گیری کند و فقط در نشست‌های خبری صحبت از رفتن نکند. در چنین شرایطی حمایت‌هایی که این روزها به ظاهر از کادرفنی پرسپولیس می‌شود را چندان نباید جدی گرفت و پشت‌پرده شرایط به شکل دیگری است.

اعتصاب ادامه پیدا می‌کند؟
بازیکنان پرسپولیس روز گذشته فقط به ظاهر اعتراض و اعتصاب کردند؛ چراکه با حضور در سالن وزنه بیشتر از یک ساعت کار با دستگاه داشتند. در این میان چند سرخپوش اصلا توجهی به موضع‌گیری برخی بازیکنان علیه باشگاه نداشته و سعی کردند با تمرین پر فشار مانع افت بدنی خود شوند. اما اینکه حالا امروز تکلیف چه خواهد بود مشخص نیست. درویش و اطرافیانش تا زمان نگارش این گزارش واکنشی به اتفاقات رختکن تیم خود نداشتند و با وجود اینکه این اعتصاب چند ساعتی کش داده شد، از باشگاه هیچ فردی به محل تمرین نرفت. همین کم‌محلی باشگاه باعث شد که سرخپوشان حسابی شاکی شوند. در هر صورت انتظار یحیی و شاگردانش این است که درویش یا حداقل حسین بادامکی امروز در محل تمرین حاضر شده و درباره جریمه در‌نظر گرفته شده توضیحاتی را ارائه دهند. اما به‌نظر می‌آید چون یحیی در این چند هفته بارها دعوت درویش را برای نشست در باشگاه و حضور در جلسه هیات‌مدیره رد کرده است، او هم به‌دنبال تلافی باشد. در هر صورت جمع کردن حواشی این روزهای پرسپولیس حسابی سخت شده و مقصران اصلی آن هم بدون‌شک یحیی و درویش هستند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار