• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۵ - ۰۲:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جلسه آشتی‌کنان یاغی با مربی اسپانیایی؛

فولاد راضی نیست، مارتینز کوتاه نمی‌آید

محمد عباس‌زاده بازیکن فولاد بار دیگر جنجال آفرید و این بار در درگیری با سرمربی تیمش تمرینات را ترک و راهی قائمشهر شد. طی سال‌های اخیر این بازیکن یا با بازیکن خودی درگیر می‌شد، یا با بازیکن حریف به اختلاف می‌خورد یا با سرمربی خود دچار چالش می‌شد. این بار نیز عباس‌زاده طبق روال همیشگی نتوانست فصل را به‌آرامی در فولاد سپری کند. او که چندی پیش با آبشک در تمرینات فولاد درگیر شده بود این بار با مارتینز بگومگو پیدا کرد و روند همیشگی خود را ادامه داد.

فولاد راضی نیست، مارتینز کوتاه نمی‌آید

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: محمد عباس‌زاده بازیکن فولاد بار دیگر جنجال آفرید و این بار در درگیری با سرمربی تیمش تمرینات را ترک و راهی قائمشهر شد. طی سال‌های اخیر این بازیکن یا با بازیکن خودی درگیر می‌شد، یا با بازیکن حریف به اختلاف می‌خورد یا با سرمربی خود دچار چالش می‌شد. این بار نیز عباس‌زاده طبق روال همیشگی نتوانست فصل را به‌آرامی در فولاد سپری کند. او که چندی پیش با آبشک در تمرینات فولاد درگیر شده بود این بار با مارتینز بگومگو پیدا کرد و روند همیشگی خود را ادامه داد. محمد عباس‌زاده مصدوم بود و مایل بود یک روز زودتر و قبل از بازی فولاد مقابل آلومینیوم راهی مرخصی شود. مارتینز اما با این درخواست او موافقت نکرد که در نتیجه درگیری لفظی بین دو طرف ایجاد شد. این رفتار عباس‌زاده چنان سرمربی جدید فولاد را تحت تاثیر قرار داد، که در ادامه حاضر به هیچ‌گونه سازشی نشد و رسما طی نامه‌ای مکتوب این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار داد.

مارتینز راضی نشد
صحبت‌های اولیه با مارتینز از طرف باشگاه فولاد تاکنون به نتیجه نرسیده و او حاضر به هیچ گونه مماشاتی با این بازیکن نیست. بگومگوی عباس‌زاده با این مربی چنان برایش گران تمام شده که حتی درصورت مداخله باشگاه و اعلام سازش نیز امکان بازگشت او به تمرینات بعید به نظر می‌رسد. حالا باشگاه فولاد نه‌تنها چالشی به نام بازگرداندن عباس‌زاده به تمرینات فولاد دارد بلکه با دردسر بزرگ‌تری به نام مارتینز مواجه است. جالب است بدانید که این مربی این‌طور که نزدیکان باشگاه فولاد می‌گویند بسیار لجباز و یک‌دنده است و تقریبا مذاکره با او درخصوص چنین مسائلی امری بیهوده به نظر می‌رسد از این رو برای مشخص شدن تعیین‌تکلیف محمد عباس‌زاده و باشگاه فولاد فقط باید منتظر گذر زمان بود چون مسئولان این باشگاه خود نیز نمی‌دانند با این مربی لجوج چه عاقبتی در انتظار آنهاست‌.

کمیته انضباطی برای یاغی
قرار است کمیته انضباطی باشگاه فولاد تشکیل جلسه داده و به وضعیت محمد عباس‌زاده رسیدگی کند. این جلسه قرار است هفته آینده برگزار شود اما هنوز مسئولان این باشگاه درخصوص روز جلسه به توافق نرسیدند. در صورتی‌که کلیه عوامل حاضر در کمیته انضباطی بتوانند در باشگاه فولاد گرد هم جمع شده و تشکیل جلسه دهند رسیدگی به وضعیت محمد عباس‌زاده و اختلافش با سرمربی این تیم در اولویت آنهاست. به این ترتیب تا زمانی که جلسه تشکیل نشود و درخصوص رسیدگی به پرونده این بازیکن به جمع‌بندی نرسیده و تصمیم‌گیری نکنند، نمی‌توان در مورد آینده او و باشگاه فولاد به نتیجه خاصی رسید. حتی مسئولان باشگاه فولاد نیز در این خصوص سردرگم هستند. از این رو با توجه به اینکه مارتینز حاضر نیست تحت هیچ شرایطی این بازیکن را در تمرینات بپذیرد، مسئولان باشگاه تصمیم‌گیری درمورد او را به بعد از جلسه کمیته انضباطی موکول کردند. به همین دلیل با توجه به اینکه تمرینات تیم فولاد از دیروز آغاز شده است اما محمد عباس‌زاده در جمع بازیکنان حضور ندارد و شایعاتی درخصوص جدایی او مطرح شده است. حضور محمد عباس‌زاده روی سکوهای ورزشگاه وطنی و تماشای بازی نساجی از یکسو و تمایلات برخی پیج‌های هواداری باشگاه نساجی برای بازگشت این مهاجم به تیم‌شان از سوی دیگر این شایعه را قوت می‌بخشد؛ او که روزهای خوشی را در تیم نساجی سپری کرده حالا که با باشگاه فولاد به اختلاف نظر خورده است بدش نمی‌آید به قائمشهر برگشته و برای تیم نساجی بازی کند، مخصوصا که مهدی رحمتی نیز از نبود یک تمام‌کننده رنج می‌برد. به نظر می‌رسد حمایت پیج‌های هواداری از او نیز در همین راستا باشد.

فولاد عباس زاده را بر می‌گرداند
با این حال از باشگاه فولاد خبر می‌رسد که این بازیکن به تمرینات فولاد باز می‌گردد. عباس‌زاده قراردادی دوساله دارد. از طرفی مربی طی نامه کتبی وی را در اختیار باشگاه قرار داده و خواهان جدایی و تسویه‌حساب مالی این بازیکن شده است‌. از این رو بازگشت او به تمرینات نیازمند یک تعامل سفت‌وسخت دوطرفه است؛‌ او اگر بخواهد قراردادش را با فولاد فسخ کند نمی‌تواند به تیم دیگری برود در نتیجه باید با باشگاه توافق کند و فولادی‌ها نیز مایلند این توافق در جهت بازگشت به تمرینات باشد. به این ترتیب اگر عباس‌زاده می‌خواهند از فولاد جدا شده و شانس خود را در تیم دیگری امتحان کند باید ابتدا رضایت باشگاه فولاد را جلب کرده و سپس از جمع آنها جدا شود. از این رو مارتینز مانع بزرگی برای بازگشت عباس‌زاده به تمرینات است. از این رو جلسه کمیته انضباطی در مورد او به‌شدت جدی به نظر می‌رسد. فولادی‌ها می‌دانند عباس‌زاده بازیکن آرام و خونسردی نیست، از طرفی مارتینز نیز به‌راحتی نمی‌تواند اعصاب خود را کنترل کند اما جدایی عباس‌زاده از جمع فولادی‌ها با توجه به قرارداد دوساله به راحتی صورت نمی‌گیرد و فقط زمانی سندیت می‌یابد که دو طرف راضی به فسخ باشند. این بازیکن که چنین سوابقی در کارنامه دارد و پیش از این نیز به‌خاطر بازی ندادن خمز به او در تیم تراکتور، بارها علیه سرمربی استوری‌هایی را منتشر کرده بود این بار نیز به‌راحتی با مارتینز سازگار نخواهد شد.

مارتینز در یک صورت کوتاه می‌آید
هرچند یکی از نزدیکان باشگاه به ما گفت مارتینز لجباز است اما اگر احساس کند دشمنش می‌تواند به کسب پیروزی تیمش کمک کنند با او دست خواهد داد. به این ترتیب فولادی‌ها می‌توانند با استفاده از این حقه، مارتینز را توجیه کنند که حضور عباس‌زاده می‌تواند در کسب نتایج مطلوب تاثیر مثبت داشته باشد تا شاید بتوانند به این ترتیب صلح و آشتی را برقرار کرده و مهاجم تیم‌شان را به تمرینات بازگردانند. گویا برای این مربی فرقی نمی‌کند که بازیکنی جوان یا پیر است، چه توانایی‌هایی دارد و از چه امتیازاتی محروم است. او با هرکه لج کند با خودش لج نمی‌کند. از این رو حتی اگر عباس‌زاده که بازیکن مغضوب اوست بتواند به تیمش کمک کند شاید دستور بازگشت او را صادر کرده و اجازه حضورش در تمرینات را بدهد. پس عباس‌زاده که همواره با تنش دوستی صمیمی دارد برای اینکه بتواند به تمرینات برگردد باید به سرمربی ثابت کند که حضورش در فولاد لازم و ضروری است و اگر هم قصد جدایی دارد باید رضایت مدیران باشگاه فولاد را جلب کند تا با رضایت کامل آنها و بدون هیچ دردسری جدا شده به تیم جدید بپیوندد. به این ترتیب برای مشخص شدن وضعیت عباس‌زاده باید تا هفته آینده و مشخص شدن نتیجه کمیته انضباطی صبر کنیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار