• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۳ - ۰۱:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مهاجم آرژانتینی در مسیر خاطره‌سازی‌های نکونام؛

بلانکو: من و استقلال تازه در ابتدای راه هستیم

گوستاوو بلانکو اولین مهاجم آرژانتینی تاریخ باشگاه استقلال که به صورت مستقیم از فوتبال اسپانیا و لالیگا2 به جمع آبی‌های پایتخت فوتبال ایران آمده است یادآور خاطراتی است که از سرمربی فعلی استقلالی‌ها حدود یک دهه قبل در ذهن استقلالی‌ها به ثبت رسیده است. جواد نکونام هم درست در دورانی که به اوج پختگی در فوتبال اروپا رسیده بود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر دست می‌بست.

بلانکو: من و استقلال تازه در ابتدای راه هستیم

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال در ادامه مسیر موفق خود در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد در دیداری خانگی تراکتور را شکست داده تا با 22 امتیاز جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم کرده و به روزهای روشن آینده امیدوار شود. در این بین اما ورای بردی که برای آبی‌ها در این مصاف سخت و هیجان‌انگیز به دست آمد، گلزنی مهاجمی بود که با هزار امید و آرزو به این تیم پیوسته و عجیب اینکه طی بازی‌های قبلی عملکرد مطلوبی را از خود به نمایش نگذاشته بود.
گوستاوو بلانکو اولین مهاجم آرژانتینی تاریخ باشگاه استقلال که به صورت مستقیم از فوتبال اسپانیا و لالیگا2 به جمع آبی‌های پایتخت فوتبال ایران آمده است یادآور خاطراتی است که از سرمربی فعلی استقلالی‌ها حدود یک دهه قبل در ذهن استقلالی‌ها به ثبت رسیده است. جواد نکونام هم درست در دورانی که به اوج پختگی در فوتبال اروپا رسیده بود و بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر دست می‌بست، بعد از سال‌ها از اوساسونا در فوتبال اسپانیا و یک رده بالاتر از جایی که بلانکو در آن جا بازی کرده، راهی استقلال شد و اتفاقا در بازی با همین تراکتور ناجی آبی‌ها شده و با گل سه امتیازی خود باعث شد تا استقلال در مسیر قهرمانی در فصل دوازدهم امتیازات ارزشمندی را به دست بیاورد.
حالا بعد از یک دهه یک بازیکن دیگر از اسپانیا به استقلال آمده و اگرچه پست بازی او با نکونام متفاوت است اما در دیدار اخیر این تیم در مقابل تراکتور، با گلزنی خود مهاجمی زهردار نشان داده تا دل هواداران این تیم با حضور چنین بازیکن پا به توپ و خوش تکنیکی به روزهای آینده در لیگ برتر برای کسب پنجمین قهرمانی تاریخ رقابت‌های لیگ برتر روشن شود.

به آینده امیدوارتر شدیم
در هر صورت به کمک گل بلانکو، استقلال شنبه عصر به بردی ارزشمند و دو‌گله دست پیدا کرد. بردی که به خاطر تقابل با تیمی تقریبا مدعی، به نوعی شش امتیازی محسوب می‌شد. بلانکو درخصوص این دیدار این‌طور به «فرهیختگان» گفت: «بازی بسیار خوب و جذابی مقابل تراکتور بود و خوشحالم که توانستیم با یک نمایش بی‌نقص، با دست پر از میدان خارج شویم. حریف نیز تیم سختکوشی بود و برتری در این دیدار ما را به روزهای آینده امیدوارتر کرد.» گوستاوو که عملکردش در بازی‌های قبلی چنگی به دل نزده بود در دیدار شنبه عصر مقابل نماینده تبریز برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفته و این تیم را همراهی کرد. وی از این اتفاق که برای اولین بار در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته ابراز خوشحالی می‌کند و معتقد است: «امیدوارم این روند ادامه داشته باشد هرچند نظر سرمربی تیم و صلاحدید او در این امر بیشترین اهمیت را دارد.»
نکته قابل توجه اینکه در دیداری که این مهاجم آرژانتینی برای اولین بار در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفت، در حالی که استقلال زیر فشار حملات حریف بود با یک ضربه سر و گل حساسی که به ثمر رساند، باعث شد تا حاشیه امنیت برای کسب نتیجه در این دیدار برای استقلال بالا برود. این بازیکن در این زمینه صحبت‌های جالبی را مطرح می‌کند: «از بابت گلی که به ثمر رساندم بسیار خوشحالم. کار مهاجم گلزنی است و من فقط به وظیفه‌ام عمل کردم. در واقع تلاش دسته‌جمعی بازیکنان را به ثمر رساندم. با این حال همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، مهم‌تر از گلی که به ثمر رساندم، سه امتیاز این مسابقه و برد ارزشمندی بود که در این دیدار خانگی به دست آمد و این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری خوشحالم می‌کند.»
در این دیدار هواداران استقلال استقبال فوق‌العاده‌ای از بلانکو به عمل آوردند. گستره این حمایت‌ها به بعد از بازی نیز کشیده شده تا جایی که در فضای مجازی در‌باره این بازیکن، عملکردش و گلش توسط هواداران، پست‌های زیادی منتشر شده تا او به این ترتیب برای همراهی استقلال در بازی‌های بعدی هرچه بیشتر دلگرم شود. این بازیکن در این باره نیز اعتقاد دارد: «هواداران لطف زیادی به من داشتند و از این بابت بسیار ممنونم. آنها با حضور پررنگ خود در ورزشگاه آزادی به خوبی تیم را حمایت کردند. این پیروزی متعلق به تک تک آنهاست و امیدوارم روند پیروزی‌های ما ادامه داشته باشد.»
بلانکو در حالی به استقلال پیوست که به خاطر نداشتن قرارداد رسمی و ثبت آن، روزهای زیادی را فقط در تمرین حاضر شده تا درنهایت با کاهش قرارداد برخی از بازیکنان، فرصت بازی به این بازیکن نیز رسید. او درباره آخرین شرایطش این‌طور می‌گوید: «شرایطم خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد هرچند خودم می‌خواهم برای استقلال موثرتر باشم و احساس می‌کنم بازی به بازی وضعیتم بهتر هم خواهد شد.»
حال اینکه این روند خوب استقلال تا کجا ادامه دارد از نظر این مهاجم آرژانتینی فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است و هرگز نمی‌توان از حالا اتفاقات روزهای بعدی را پیش‌بینی کرد. او می‌افزاید: «در فوتبال ممکن است ده‌ها اتفاق پیش‌بینی‌نشده بیفتد. من هم مانند همه استقلالی‌ها علاقه دارم این روند تداوم داشته باشد اما در این مسیر سخت و طولانی تا پایان فصل، هم من در ابتدای راه هستم و هم استقلال. ما یک فصل سخت و دشوار را در پیش داریم و می‌خواهیم با اتحاد و همدلی، این فصل را به شکل مطلوبی پیش ببریم تا از حمایت هواداران هم برخوردار شویم. در هر صورت امیدوارم تا پایان فصل با ادامه این روند، بتوانیم موفقیت‌های کسب‌شده را با هواداران جشن بگیریم و دل آنها را شاد کنیم.» و درنهایت اینکه آیا روند گلزنی‌های بلانکو به‌عنوان یک مهاجم در استقلال تداوم پیدا می‌کند؟ این سوال مهمی است که ذهن هواداران را درگیر کرده هرچند تا بازی بعدی باید منتظر پاسخ آن باقی ماند. بلانکو در این زمینه نیز اعتقاد دارد که از الان نباید به دورنمای تیم در بازی‌های بعدی فکر کرد. تیم طبق تفکر سرمربی، بازی به بازی پیش می‌رود و برای هر بازی برنامه‌ریزی خاص خودش را دارد. بلانکو در این زمینه می‌گوید: «همان‌طور که گفتم وظیفه من به‌عنوان مهاجم گلزنی است و در صورتی که باز هم به میدان بروم برای انجام این وظیفه‌ام بیشترین سعی و تلاش را خواهم کرد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک