• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۳ - ۰۰:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
جلسه چهارشنبه بیشتر برای فرار از زیر فشار هواداران است؛

جدایی رحمتی یا استخدام دستیار خارجی؟

اگر فکر می‌کنید در جلسه روز چهارشنبه هیات‌مدیره باشگاه نساجی، قرار است سرمربی این تیم برکنار یا با استعفای او موافقت شود، سخت در اشتباهید. اگر قرار بود مهدی رحمتی از سمت خود برکنار شود بعد از بازی و در شرایطی که سکوها بسیار ملتهب بود برکنار می‌شد تا حداقل هواداران به خواست خود برسند. به

جدایی رحمتی یا استخدام دستیار خارجی؟

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: از مدت‌ها قبل مشخص بود تیم نساجی مشکلات بسیاری دارد. عدم هماهنگی، ضعف تاکتیکی و حتی برخی حواشی اجازه نمی‌داد تا نساجی در مسیر درستی قرار گیرد. با همه اینها، بی‌توجهی مسئولان این باشگاه به مشکلات تیم فوتبال‌شان باعث شد تا درنهایت نساجی در مسیر نادرست قرار گرفته و امروز با چنین حواشی و مشکلاتی همراه باشد. در واقع مسئولان باشگاه نساجی گول آمار را خوردند. این تیم در کنار همه ضعف‌هایش گاهی با حفظ و مالکیت توپ شرایط خوبی ایجاد می‌کرد و همین باعث شده بود ایرادهایش کمتر مورد توجه قرار بگیرد. تیم نساجی در همین بازی اخیر مقابل نوبهار مالک توپ و میدان بود. موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد اما با وجود اینکه موقعیت‌هایی که ایجاد کرد از تیم حریف بیشتر بود، سه گل دریافت کرد. این نشان می‌دهد که خط دفاعی آنها به اندازه کافی توانمند نیست و نمی‌توانند در کار تیمی شرکت کنند. درنهایت همه مشکلات دست در دست هم داد تا مهدی رحمتی مستأصل مانده و در مقابل درخواست هواداران، با بازیکنان خداحافظی کرده و تیم را ترک کند.

قرار نیست رحمتی برکنار شود
مسئولان باشگاه نساجی بر این باور بودند که شکست ذوب‌آهن کار سختی نیست و آنها می‌توانند در خانه از پس این حریف بر بیایند اما برخلاف تصور آنها در شرایطی که نساجی در این بازی خوب بازی کرد و موقعیت‌های زیادی ایجاد کرد، طبق معمول در ضربات نهایی بی‌دقت بود و به جای اینکه بتواند گل بزند، گل خورد. اشتباهات فردی در تیم نساجی باعث شده آنها بسیاری از ضعف‌های تاکتیکی خود را نادیده گرفته و اغلب مشکلات تیم‌شان را به همین اشتباهات فردی ربط دهند درحالی‌که نساجی در کنار همه اشتباهات فرد‌ی‌اش یک ضعف بزرگ تاکتیکی در خط دفاعی دارد و البته یک تمام‌کننده نیز لازم است که مشکل این تیم را برطرف کند. اگر فکر می‌کنید در جلسه روز چهارشنبه هیات‌مدیره باشگاه نساجی، قرار است سرمربی این تیم برکنار یا با استعفای او موافقت شود، سخت در اشتباهید. اگر قرار بود مهدی رحمتی از سمت خود برکنار شود بعد از بازی و در شرایطی که سکوها بسیار ملتهب بود برکنار می‌شد تا حداقل هواداران به خواست خود برسند. به نظر می‌رسد برگزاری جلسه هیات‌مدیره در روز چهارشنبه یعنی به فاصله سه روز از بازی با ذوب‌آهن، بیشتر یک ترفند برای آرام کردن جو است. مسئولان باشگاه نساجی به بهانه عدم حضور صادق درودگر و چند تن دیگر از اعضای هیات‌مدیره جلسه را به روز چهارشنبه موکول کردند تا به این شکل تب‌وتاب علیه رحمتی و هیاهوی هواداران بخوابد، درحالی‌که برای برگزاری جلسه و تصمیم‌گیری در مورد رحمتی، حدادیان به اندازه کافی اختیار دارد.
همان‌طور که همه می‌دانند رضا حدادیان، مالک باشگاه نساجی است. در واقع هر رایی توسط هیات‌مدیره صادر شود، حدادیان می‌توانند آن را به سلیقه خود وتو کند. شاید بهتر است بگوییم حرف اول و آخر را بدون توجه به آنچه هیات‌مدیره مطرح می‌کند، حدادیان می‌زند. در باشگاه‌های خصوصی چنین رفتاری متداول است، درنتیجه تا زمانی که او نخواهد مهدی رحمتی برکنار نمی‌شود. طبق شنیده‌های ما از باشگاه نساجی جلسه روز چهارشنبه بیشتر برای بررسی وضعیت به وجود آمده است و قرار نیست این مربی برکنار شود. البته این احتمال وجود دارد که در این جلسه درخصوص راهکاری در جهت تقویت تیم، به این مربی ارائه شود اما به معنی برکناری رحمتی نیست. همان‌طور که می‌دانید چندی پیش وحید فاضلی از جمع کادر فنی نساجی جدا شد، به این ترتیب یک جای خالی برای جذب یک مربی توانمند وجود دارد. گویا با توجه به اینکه پیش از این درودگر نیز عنوان کرده بود حاضر است برای رحمتی دستیار خارجی بیاورد، این احتمال وجود دارد که یک کمک غیرایرانی به کادر فنی نساجی اضافه شود. از این‌رو شنیدیم قرار نیست در جلسه روز چهارشنبه عزل صورت بگیرد بلکه درخصوص راهکاری برای حل این مشکل تصمیم‌گیری می‌شود. صادق درودگر مدیرعامل باشگاه نساجی درخصوص جلسه روز چهارشنبه به «فرهیختگان» گفت: «هنوز استعفایی از رحمتی دریافت نکردیم. باید جلسه بگذاریم و حرف‌های او را بشنویم. هنوز زمان زیادی داریم و لیگ به‌زودی ۴۰ روز تعطیل خواهد شد. درنتیجه وقت هست و زمان برای تصمیم‌گیری برای بهترین تصمیم را داریم.»

پای هیچ گزینه‌ای در میان نیست
در شرایطی که مهدی رحمتی و صادق درودگر از سوی هواداران نساجی هو شدند، محمد ربیعی در ورزشگاه به‌شدت تشویق شد و حتی خارج از استادیوم در شرایطی که هنوز شعار هواداران ادامه داشت، ساکت الهامی را تشویق کردند. این تشویق در واقع نوعی اعتراض به شخص رضا حدادیان بود که باعث اخراج الهامی شد و در این فصل رحمتی را روی کار آورد. حدادیان اما با توجه به عملکردی که مهدی رحمتی در تیم‌های شهرخودرو و آلومینیوم داشت، او را انتخاب کرد. حالا با استعفای رحمتی این‌طور به نظر می‌رسد که مذاکره با برخی گزینه‌ها آغاز شده، درحالی‌که طبق اعلام مدیرعامل این باشگاه، تصمیم‌ در مورد مهدی رحمتی و همکارانش پس از جلسه روز چهارشنبه مشخص خواهد شد. از طرفی طی چند روز گذشته و پس از بازی با ذوب‌آهن و اتفاقاتی که برای تیم نساجی و مربی‌اش افتاد گزینه‌های داخلی و خارجی زیادی به‌عنوان جانشین مهدی رحمتی مطرح شدند اما بیش از همه سعید دقیقی به‌عنوان یکی از گزینه‌های هدایت تیم نساجی مطرح شد، این در حالی است که مدیرعامل باشگاه شمس‌آذر از انتشار چنین شایعه‌ای ناراحت شده است. ظاهرا شهاب زندی و سعید دقیقی رابطه خوبی با هم دارند و در این خصوص نیز با یکدیگر صحبت کرده‌اند. دقیقی به زندی اطمینان داده با توجه به تعهدی که به تیم شمس‌آذر دارد با هیچ تیمی نه مذاکره و نه توافق کرده است، درنتیجه گمانه‌زنی‌ها در این خصوص واقعیت ندارد. صادق درودگر در مورد احتمال مذاکره با برخی گزینه‌های دیگر و تلاش‌ها برای پیدا کردن جانشین مهدی رحمتی به ما گفت: «خواب دیدم سی، چهل مربی به ملاقات من آمدند و رفتند اما در واقعیت با هیچ مربی مذاکره نکردم! ما به مردم قائمشهر و مازندران بدهکاریم. اشتباهاتی داشتیم که باید برطرف کنیم. مالک باشگاه از همه ما مسئول‌تر است و می‌خواهد مردم خوشحال باشند؛ چراکه نظر آنها برای ما اهمیت بسیاری دارد.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار