• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۲۱ - ۰۰:۴۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
حمایت درویش از گل‌محمدی در واکنش به انتقاد هواداران؛

یحیی و یک تصمیم سخت در خط حمله

باشگاه پرسپولیس در فاصله یک‌روز مانده به دیدار سرخپوشان با سپاهان در بیانیه‌ای به‌نقل از مدیرعامل این باشگاه از گل‌محمدی حمایت کرد. نکته جالب‌توجه اینکه در روزهای اخیر بیشتر از اینکه رسانه‌ها یا کارشناسان از پرسپولیس به‌خاطر کسب سه تساوی انتقاد کنند، هواداران در فضای مجازی جو منفی را علیه یحیی ایجاد کرده‌اند.

یحیی و یک تصمیم سخت در خط حمله

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس روز گذشته آخرین تمرین خود قبل از مصاف با سپاهان را در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار کرد و بعد از آن سرخپوشان راهی فرودگاه مهرآباد شدند و به اصفهان سفر کردند. آخرین تمرین سرخپوشان بسیار سبک برگزار شد و هدف کادرفنی بیشتر ایجاد شادابی و نشاط در تیم بود، از این جهت که این تیم جمعه‌شب یک جلسه تمرین نسبتا پرفشار را انجام داده بود. اینکه چرا تمرین روز آدینه پرسپولیس شب و زیرنور برگزار شد، تصمیم عجیبی به‌نظر می‌آمد، از این جهت که بازی پرسپولیس و سپاهان یک‌نیمه‌اش تقریبا زیرنور برگزار خواهد شد و ساعت آغاز بازی 16:30 اعلام شده است. درهرصورت پرسپولیس بدون وحید امیری به اصفهان رفت و این درحالی بود که تعدادی از سرخپوشان همچنان با ویروس سرماخوردگی دست‌وپنجه نرم می‌کردند اما نه به آن شدتی که در اردوی این تیم در تاجیکستان دیده می‌شد.

تغییر دوباره در ترکیب
پرسپولیس در سه بازی اخیرش با یک ترکیب به میدان نرفته و یحیی گل‌محمدی سعی کرده تغییراتی را در ارنج اصلی تیمش ایجاد کند تا بتواند به برخی شاگردانش استراحت بدهد. اما این تغییرات در برخی پست‌ها چندان موثر واقع نشده است. ضمن اینکه برخی بازیکنان هم که در پست خود تقریبا بدون رقیب هستند در هفته‌های اخیر روند نزولی درپیش گرفته‌اند. در همین راستا سرمربی قرمزها تذکر جدی به شاگردانش داده تا مقابل سپاهان بتوانند با کسب یک نتیجه خوب از زیر فشار انتقادات خارج شوند. در این بین چند سرخپوش اگر نتوانند در بازی امروز عملکرد خوبی از خود ارائه دهند، چه‌بسا در بازی‌های آینده تیم‌شان نیمکت‌نشین شوند. نفراتی مثل محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی نعمتی، میلاد سرلک، سعید صادقی و سروش رفیعی که در دیدارهای اخیر چندان خوب کار نکرده‌اند.

احتمال بازی با دو هافبک دفاعی
احتمال اینکه پرسپولیس امروز با دو هافبک دفاعی به میدان برود، زیاد است. از این جهت که جنگ اصلی بازی امروز در میانه میدان خواهد بود. یک جنگ تمام‌عیار که توجهات زیادی را به‌خود جلب خواهد کرد. اگر قرار باشد میلاد سرلک درکنار مسعود ریگی بازی کند، آن وقت سروش رفیعی از ترکیب خارج خواهد شد. در جدال آخر دو تیم که در تهران بود، پرسپولیس با دو هافبک دفاعی به میدان آمد، با این حال جنگ را در میانه میدان به حریف خود واگذار کرد که البته اصلی‌ترین دلیل آن اخراج لیاندرو پریرا در اواخر نیمه‌اول بود. به‌هرجهت بازی با یک هافبک دفاعی هم ریسک بزرگی برای یحیی و تیمش خواهد بود. سرخپوشان در بازی‌های اخیر خود مخصوصا در دیدار با استقلال تاجیکستان آن پرس و دوندگی همیشگی خود را نداشتند و مشخص بود که تا حدی خسته هستند. از این رو یحیی در بازی امروز بازیکنان دونده و جنگنده‌تر را برای انتخاب ترکیب ایده‌آل در اولویت قرار خواهد داد.
نبیل یا شهاب؟
یکی از تصمیمات مهمی که امروز یحیی باید اتخاذ کند انتخاب زوج خط حمله تیمش است. جایگاه محمد عمری به‌عنوان یکی از نفرات خط حمله به‌خاطر دوندگی و سرعت خوبی که دارد تقریبا محفوظ است اما اینکه شهاب زاهدی زوج او باشد یا نبیل یحیی باید تصمیم بگیرد. این مربی در روزهای اخیر شدیدا مورد انتقاد قرار گرفت که چرا زاهدی را در اوج نیمکت‌نشین و نبیل را جایگزین او کرد. اگر یحیی امروز بخواهد شهاب را در ترکیب بگذارد به‌نوعی پذیرفته که تصمیمش در دو بازی قبل اشتباه بوده و اگر نبیل را بگذارد قاعدتا بر تصمیمش اصرار داشته و به‌نوعی اعتماد دوباره به مهاجم سوئدی داشته است. ناگفته نماند یحیی از دوندگی و پرسینگ نبیل رضایت کامل دارد و درعین‌حال قبول دارد که نه او گلزن شاخصی است، نه حتی شهاب زاهدی. نباید فراموش کرد که سپاهان مانند پرسپولیس مالکانه فوتبال بازی می‌کند و مدافعان بازیسازی دارد از این رو یحیی از مهاجمانش در این بازی دوندگی زیادی را می‌خواهد.

وظیفه سنگین بر دوش نعمتی
گروه آنالیز پرسپولیس بعد از آنالیز سپاهان به سرخپوشان هشدار داده که به‌شدت باید مراقب ارسال‌های خطرناک رامین رضاییان باشند. خیلی از حملات سپاهان از جناح راست این تیم طرح‌ریزی می‌شود و توپ‌های بلندی که رامین ارسال می‌کند، رضا اسدی و شهریار مغانلو را در هر بازی صاحب موقعیت‌های گلزنی خوبی می‌کند. از این رو مربیان پرسپولیس مسئولیت سنگینی را به علی نعمتی برای مهار رضاییان واگذار کرده‌اند. در این میان به سرخپوشان تاکید فراوان شده که در کناره‌ها اصلا خطا نکنند، از این جهت که طلایی‌پوشان روی ضربات ایستگاهی از کناره‌ها زیاد به گل رسیده‌اند؛ چراکه مدافعان و مهاجمان سرزن و قدبلندی دارند. ناگفته نماند در آن‌سو جنگ سعید صادقی با میلاد زکی‌پور هم دیدنی است. از این جهت که آنها دو فصل پیش در گل‌گهر جناح چپ خطرناکی و قدرتمندی را در تیم قلعه‌نویی تشکیل داده بودند و از نوع بازی یکدیگر شناخت کامل دارند.

حمایت در واکنش به انتقاد هواداران
باشگاه پرسپولیس در فاصله یک‌روز مانده به دیدار سرخپوشان با سپاهان در بیانیه‌ای به‌نقل از مدیرعامل این باشگاه از گل‌محمدی حمایت کرد. نکته جالب‌توجه اینکه در روزهای اخیر بیشتر از اینکه رسانه‌ها یا کارشناسان از پرسپولیس به‌خاطر کسب سه تساوی انتقاد کنند، هواداران در فضای مجازی جو منفی را علیه یحیی ایجاد کرده‌اند. مساله‌ای که دلخوری این مربی را هم به همراه داشته؛ چراکه او انتظار این را نداشت که بعد از کسب سه قهرمانی در یک فصل در شرایط فعلی اینچنین مورد انتقاد قرار بگیرد. در همین راستا حمایتی که درویش از یحیی کرد در واکنش به همین انتقادات و هجمه‌های صورت‌گرفته از سوی هواداران در فضای مجازی است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار