• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۱۷ - ۰۲:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سعید مظفری‌زاده در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

برای انتقام به مصاف استقلال نمی‌آییم

به‌خاطر نزدیکی بازی حساس استقلال - تراکتور، بد ندیدیم با مدیر تیم تراکتور هم‌کلام شویم. سعید مظفری‌زاده پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که نتیجه آن در زیر می‌آید.

برای انتقام به مصاف استقلال نمی‌آییم

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته دهم لیگ برتر را روز شنبه هفته آینده تیم‌های استقلال و تراکتور در ورزشگاه آزادی برگزار خواهند کرد. آخرین جدال این دو تیم با نتیجه عجیب هفت بر یک به سود آبی‌پوشان رقم خورد. دیداری که آخرین بازی دو تیم در فصل گذشته بود. شاگردان خمز در فصل جاری پس از اینکه نتوانستند مجوز حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را به دست بیاورند و با شروع بد در لیگ برتر به‌تدریج بهتر شدند اما دو شکست متوالی در هفته هفتم و هشتم باعث شد آنها از صدر جدول دور شوند. تراکتور در هفته نهم با شکست نساجی تا حدودی به وضعیت خود در جدول سر و شکل بخشید و حالا باید یک دیدار فوق‌العاده حساس را با استقلال برگزار کند که اصلا دوست ندارد دو هفته متوالی امتیاز از دست بدهد. به‌خاطر نزدیکی این بازی حساس بد ندیدیم با مدیر تیم تراکتور هم‌کلام شویم. سعید مظفری‌زاده پاسخگوی سوالات «فرهیختگان» شد که نتیجه آن در زیر می‌آید.

شرایط تیم‌تان در آستانه بازی با استقلال را چطور می‌بینید؟
شکر خدا وضعیت تیم خیلی خوب است. بعد از برد خوبی که مقابل نساجی کسب کردیم تمرینات را برای بازی با استقلال در پیش گرفتیم و همه چیز مهیاست تا یک بازی خوب مقابل حریف قابل احترام‌مان داشته باشیم.

برتری به‌موقع‌ای که مقابل نساجی داشتید باعث شد این بار زودتر از بحران خارج شوید!
ما در این فصل در هیچ مقطعی بحران نداشتیم که بخواهیم از آن خارج شویم. ما غیر از شروع فصل که به‌خاطر ناهماهنگی یکی دو بازی را واگذار کردیم رفته‌رفته شرایط‌مان بهتر شد و نتایج خیلی خوبی گرفتیم. البته در این فاصله دو باخت بد هم داشتیم که واقعا حق‌مان شکست نبود. مقابل شمس‌آذر ما 29 موقعیت گل ایجاد کردیم که متاسفانه خیلی بدشانس بودیم. در کل در روز شکست هم عملکرد بدی نداشتیم و به این خاطر اعتقاد دارم تیم روند رو به رشدی را از ابتدای فصل داشته است.

اما همین فرازونشیب‌های تراکتور این تیم را تا حدی از صدر جدول دور کرد.
من نشیبی را هم در کنار بحران نمی‌بینم. نتایجی که شما از آن صحبت می‌کنید در فوتبال طبیعی است. اگر در فوتبال همه چیز دست خودمان بود که قطعا همه دوست داشتند بازی‌هایشان با برد همراه باشد خب بعضی وقت‌ها شما هر کاری لازم برای پیروز شدن انجام می‌دهید اما هرازگاهی بدشانسی اجازه نمی‌دهد به هدف‌تان برسید. فوتبال برد و باخت دارد و شکست همیشه دلیلش این نیست که شما وارد بحران شده‌اید یا نشیب داشته‌اید. گروه آنالیز ما وقتی بازی‌ها را تحلیل کرده بود اعتقاد داشت عملکرد تیم در بازی‌هایی که باخته‌ایم بعضا بهتر از بازی‌هایی بوده که با برد همراه بوده است. مخصوصا بازی با شمس‌آذر که خیلی خوب بازی کردیم. همان‌طور که گفتم فوتبال روز بد و خوب زیاد دارد. مهم این است که ما بازی به بازی پیش رفته و حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

آلوز در برنامه فوتبال برتر مدعی شد که در صحنه اخراج به‌نوعی بی‌گناه بوده و مستحق کارت قرمز نبوده است، در این مورد شما چه نظری دارید؟
راستش را بخواهید ما درمورد داوری از ابتدای فصل هیچ اظهارنظری نداشته‌ایم. چه زمانی که اشتباهات به ضررمان بوده و چه در بازی‌هایی که به سودمان رقم خورده است. اما درمورد صحنه‌ای که داور به آلوز کارت قرمز نشان داد باید بگویم که نظر ما مخالف تصمیم داور بوده و هست. من حتی با آلوز هم صحبت کردم و او گفت که به بازیکن حریف حرف بدی نزده که مستحق کارت قرمز یا حتی زرد بوده باشد. ما به بازیکن‌مان اعتماد کامل داریم و مطمئن هستیم او حقیقت را می‌گوید. البته ما به تصمیم داور احترام می‌گذاریم و اعتراضی هم به تصمیم او نداریم.
آیا برای بخشش آلوز اقدامی کرده‌اید؟
بخشیدن کارت قرمز پروسه خاص خودش را دارد. ما در نامه‌ای به کمیته داوران تاکید داشتیم که آلوز نه‌تنها مستحق کارت قرمز نبود بلکه کارت زرد هم نباید می‌گرفت. ما نظرمان را داده‌ایم و اینکه حالا بخواهند کارت قرمزی که اشتباه به بازیکن ما داده شده است را اصلاح کنند یا نه تصمیم با خودشان است. البته آلوز چهارکارته است و نمی‌تواند مقابل استقلال بازی کند.

روز شنبه برای انتقام شکست سنگین در بازی قبل به مصاف استقلال می‌آیید؟
نه ما به این مسائل فکر نمی‌کنیم بلکه هدف اصلی‌مان این است که بازی به بازی روی حریفان تمرکز و بدون توجه به مسائل دیگر فقط به کسب سه امتیاز فکر کنیم. آنچه اهمیت زیادی دارد این است که ما در این بازی باید با تمرکز بالا به میدان برویم تا بتوانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم.

فکر می‌کنید هواداران تراکتور در تهران استقبال خوبی از بازی روز شنبه داشته باشند؟
صددرصد همین‌طور خواهد بود. ما تماشاگران خیلی خوبی در همه جای کشور داریم و در هر شهری آنها حامی تیم هستند. در این بازی هم قطعا به حمایت آنها نیاز داریم.

هواداران تراکتور همیشه در تهران با مشکل کمبود جا در ورزشگاه آزادی مواجه بودند و به این خاطر نیز شعار «ورزشگاه خالیه آذری جا ندارد» را سر می‌دهند، در این مورد تمهیداتی اندیشیده شده است؟
طبق قانون تیم میهمان 10 درصد سهمیه دارد اما ما با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال خواسته‌ایم که اگر جایگاه‌های مربوط به تیم میزبان پر نشود این فضا در اختیار هواداران تیم ما قرار بگیرد. این حق طبیعی تماشاگران ماست. در این مورد پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت؛ چراکه دوست نداریم تماشاگرانی که به ورزشگاه برای حمایت از تراکتور می‌آیند جا برای نشستن نداشته باشند درصورتی‌که ورزشگاه فضای خالی زیاد داشته باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار