• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۱۶ - ۰۴:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
علی چینی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

استقلال برای نیم‌فصل حتما نیاز به تقویت دارد

تیم فوتبال استقلال از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر شنبه آینده باید در مصافی حساس با تراکتور دیدار کند. حریفی که به‌قول علی چینی، مدافع سابق استقلالی‌ها اگرچه از لحاظ فنی تیمی خوب به‌شمار می‌رود اما در فصل‌جاری غیرقابل پیش‌بینی نشان داده، ضمن اینکه به‌زعم چینی، غیبت آلوز در این دیدار می‌تواند همه‌جوره به‌سود استقلال باشد.

استقلال برای نیم‌فصل حتما نیاز به تقویت دارد

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر شنبه آینده باید در مصافی حساس با تراکتور دیدار کند. حریفی که به‌قول علی چینی، مدافع سابق استقلالی‌ها اگرچه از لحاظ فنی تیمی خوب به‌شمار می‌رود اما در فصل‌جاری غیرقابل پیش‌بینی نشان داده، ضمن اینکه به‌زعم چینی، غیبت آلوز در این دیدار می‌تواند همه‌جوره به‌سود استقلال باشد. درخصوص آخرین وضعیت علی چینی که با بیماری دست‌و‌پنجه نرم می‌کند دقایقی با او به صحبت پرداختیم که این مصاحبه در ادامه به شرایط و نتایج استقلال کشیده شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مدافع چپ سال‌های نه‌چندان دور آبی‌ها را در ادامه می‌خوانید.

شنیده می‌شود دوباره شرایط سلامتی شما حاد شده است؟
چند روزی سرما خورده بودم که دوباره به‌هم ریختم، البته چند روزی استراحت کردم و بهتر شدم. وضعیت بیماری‌ام هم فعلا تحت درمان هستم و شرایط تحت کنترل است. خدا را شکر موردم حادتر نشده تا ببینیم در آینده خدا چه می‌خواهد.

جایی مشغول به کار نشدید؟
فعلا تمرینی ندارم و به هر شکلی که شده زندگی را بدون مربیگری سپری می‌کنم و از کار خبری نیست.

بازی‌های استقلال را می‌بینی؟ اصلا از وضعیت این تیم خبر داری؟
بله، در جریان نتایج هستم و مسابقات را هم تماشا می‌کنم.

با وجود آنکه استقلال خوب نتیجه نمی‌گیرد به‌نظر می‌رسد از لحاظ فنی این تیم خیلی کار دارد.
از لحاظ فنی نمی‌توانم صحبت زیادی انجام دهم، چون در تمرینات نیستم و نمی‌دانم از لحاظ تاکتیکی و فنی در تمرینات چه کارهایی انجام می‌شود، اما در هر صورت استقلال دیر بسته شد و سرمربی و مدیرعامل دیرتر از موعد انتخاب شدند. بازیکنان تاپ فصل گذشته جدا شدند و ما ماندیم و تیمی که شاکله آن بدون ستاره‌ها از پارسال حفظ شده و دو سه نفری را هم اضافه کردیم. این اتفاق باعث می‌شود تا بازیکنان تیم و مجموعه باشگاه تا بخواهند با یکدیگر هماهنگ شوند، مقداری زمان می‌برد. الان می‌بینیم که شرایط فنی استقلال هم بازی به بازی بهتر می‌شود.

اما در بازی با شمس آذر، استقلال به یک تساوی بدموقع رسید.
این دیدار در خانه حریف با آن شرایط جوی آب و هوایی برای هر تیمی بسیار مشکل است. کاری به تیم قزوینی ندارم که واقعا خوب و یکدست هستند، اما شرایط آب و هوایی بسیار نامناسب بود. کنترل توپ در چنین زمین‌هایی مشکل می‌شود و کار‌های تاکتیکی نصفه نیمه می‌ماند و گاهی محال می‌شود. اما در کل تا این‌جای فصل نتایج خوبی گرفتیم. این درصورتی است که آشتی نکونام و خطیر باید زودتر اتفاق می‌افتاد تا به‌نفع تیم و هواداران عزیزمان باشد. آنها نباید در آن مقطع خودخواهانه عمل می‌کردند تا صلح آنها به‌سود تیم و هواداران باشد. حالا هم می‌بینیم که خداراشکر تیم یکدست شده است. برهمین اساس باید تا نیم‌فصل صبر کنیم تا ببینیم چه تغییراتی انجام می‌شود.

به استقلال در فصل‌جاری تا چه اندازه برای کسب موفقیت در پایان فصل امیدوار هستید؟
ما پارسال هم تیم خوبی داشتیم و با بدشانسی نتوانستیم قهرمان شویم. در هر صورت این تیم فعلی باید نیم‌فصل تقویت شود. حداقل به دو سه بازیکن نیاز داریم و باید در چند پست شاهد جابه‌جایی‌هایی باشیم. البته این موضوع بستگی به‌نظر سرمربی دارد که چه نفراتی را جذب کنیم، اما در کل تیم‌مان خوب است؛ هر چند معتقدم اگر بخواهیم با این نفرات پیش برویم در ادامه فصل کم‌ می‌آوریم. تیم‌های دیگر نیمکت‌های قوی‌ای دارند و حتی نیمکت‌هایشان کهکشانی به‌شمار می‌رود.

البته شنیده می‌شود چنین تیم‌هایی سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند.
این موضوع را نمی‌دانم و در این خصوص دخالتی نمی‌کنم و امیدوارم این قضیه اتفاق افتاده باشد. با این حال به‌نظر من استقلال جزء معدود تیم‌هایی به‌شمار می‌رود که سقف را رعایت کرده و توانستیم تا اینجای کار هم خوب نتیجه بگیریم. اما در ادامه با این وضعیت کار مشکل می‌شود و امیدوارم بتوانیم با اضافه کردن چند نفر به امید خدا نتایج خوبی را در نیم‌فصل دوم هم کسب کنیم. در هر صورت در ادامه رقابت‌ها لیگ‌مان فرسایشی می‌شود و باید حساب همه چیز را کرد.

بازی استقلال و تراکتور را چطور می‌بینید؟
تراکتور یک تیم غیرقابل پیش‌بینی نشان داده است. به یکباره دو بازی را می‌برد و در ادامه دو بازی را واگذار می‌کند. آنها تیم خوبی هستند که از امتیاز تماشاگر در همه دیدارهای خود بهره می‌برند، ضمن اینکه از لحاظ فنی هم تا اینجای کار بسیار خوب کار کرده‌اند. اما چیزی که هست خوشبختانه غیبت آلوز در این دیدار به‌نفع استقلالی‌هاست، ضمن اینکه بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. امیدوارم هواداران تیم را تنها نگذارند و بتوانیم یک برد شیرین را از این تیم سرسخت و سخت‌کوش بگیریم. بردن این تیم کار هر تیمی نیست. بچه‌های ما باید با توان دو برابر در این دیدار به میدان بیایند تا ان‌شاءالله از این بازی بتوانیم 3 امتیاز کامل را بگیریم.

به‌عنوان بازیکنی که سال‌ها در سمت چپ استقلال بازی کردید، با حضور جلالی در این پست بیشتر موافق هستید یا سلمانی؟
درست است که می‌گویند دفاع‌های کناری باید رونده باشند، اما چیزی که مهم است این است که دفاع‌های دو‌طرف ابتدا باید به کار دفاعی برسند و سپس به کار هجومی فکر کند. اگر قرار باشد دائما در‌حال هجوم باشد و جایش خالی بماند تا دفاع‌های میانی‌مان شیفت شوند، فرصت حمله را به حریف خواهیم داد. بنابراین باید دفاع‌های دو‌طرف ابتدا هوشمندانه دفاع خود را کنند. اگر در هر نیمه سه چهار نفوذ ایده‌آل داشته باشند که خطرساز شود خیلی مهم‌تر از این است که 10، 15 نفوذ غیرموثر داشته باشند که بی‌خطر باشد. با همه این تفاسیر بین این دو نفر صراحتا و بدون تعارف معتقدم جلالی شرایطش برای دفاع چپ مهیاتر است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار