• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۱۱ - ۰۲:۵۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شمس‌آذر علیه صدرنشینی آبی‌ها؛

روز انتقام از مربی استقلالی فرا رسید

سعید دقیقی یک مربی استقلالی است. او از بچگی به این تیم علاقه داشته و هنوز هم رگه‌هایی از این علاقه در او باقی مانده است. در زمان دنیزلی او از پرسپولیس پیشنهاد ویژه‌ای داشت اما به دلیل همین استقلالی بودن نپذیرفت و منتظر ماند تا شاید تیم استقلال به او پیشنهاد همکاری دهد اما این امر ممکن نشد و دقیقی نه‌تنها به استقلال نیامد بلکه پیشنهاد پرسپولیس را هم از دست داد. این مربی بارها به استقلالی بودن خود اعتراف کرده است.

روز انتقام از مربی استقلالی فرا رسید

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر یک بازی حساس دارد. تقابل تیم شمس‌آذر با استقلال به دلیل حواشی‌ای که چند وقت پیش، سرمربی این تیم قزوینی در برنامه تلویزیونی برای استقلال به وجود آورد از جذابیت بیشتری برخوردار است. شرایط هر دو تیم در جدول نیز می‌تواند به جذابیت‌های این بازی بیفزاید.

مربی استقلالی علیه استقلال
سعید دقیقی یک مربی استقلالی است. او از بچگی به این تیم علاقه داشته و هنوز هم رگه‌هایی از این علاقه در او باقی مانده است. در زمان دنیزلی او از پرسپولیس پیشنهاد ویژه‌ای داشت اما به دلیل همین استقلالی بودن نپذیرفت و منتظر ماند تا شاید تیم استقلال به او پیشنهاد همکاری دهد اما این امر ممکن نشد و دقیقی نه‌تنها به استقلال نیامد بلکه پیشنهاد پرسپولیس را هم از دست داد. این مربی بارها به استقلالی بودن خود اعتراف کرده است.
همین چندی پیش مصاحبه او با یکی از برنامه‌های ورزشی تلویزیون درخصوص تیم استقلال حواشی زیادی به وجود آورد و حتی مربیان تیم استقلال را وادار به واکنش کرد. دقیقی که در هفته‌های ابتدایی لیگ فصل جاری، امیدی به موفقیت استقلال نداشت از این تیم به‌عنوان شانس قهرمانی نام نبرد و اظهاراتش باعث شد تا مربیان فعلی تیم استقلال از او و صحبت‌هایی که در این برنامه تلویزیونی داشت ناراحت شود، در آن مقطع جنجال تا حدی بالا گرفت که دقیقی مجبور شد از استقلالی‌ها دلجویی کند و حتی تا مرحله عذرخواهی از آنها پیش رفت.
اظهارات این مربی زمانی مطرح شد که اختلاف نکونام و علی خطیر بسیار زیاد بود. دقیقی با وجود اینکه عملکرد فنی تیم استقلال را زیر سوال برده بود مدیریت را بهتر توصیف کرد و رابطه دیرینه او با مدیرعامل استقلال نیز مزید بر علت شد تا مربیان فعلی این تیم تصور کنند او این کار را کرد تا به نیمکت این تیم نزدیک شود. همه می‌دانستند که این مربی استقلالی در دوره بازیگری خود موفق نشده به این تیم ملحق شود و از علاقه پنهانی او به استقلال خبر داشتند. در نتیجه همه این موارد باعث شد تا مربیان استقلال تصور کنند مربی شمس‌آذر می‌خواهد جای آنها را در تیم استقلال بگیرد و به همین دلیل چنین اظهاراتی را در برنامه زنده تلویزیونی مطرح کرده است.
حالا اظهارات مدتی قبل دقیقی به چالش جدی در آستانه بازی شمس آذر و استقلال تبدیل شده است. این مربی بسیار تحت فشار است چراکه مربیان استقلال می‌خواهند به او ثابت کنند از نظر فنی تیم خوبی دارند تا حدی که می‌توانند او و تیمش را شکست دهند. جالب است، استقلالی که دقیقی برایش شانسی قائل نبود حالا صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر است و خود را به‌عنوان یکی از شانس‌های قهرمانی نشان می‌دهد. در نتیجه کار برای مربی شمس آذر که در هفته‌های ابتدایی فصل شانس زیادی برای آنها قائل نبود در این تقابل سخت خواهد شد. خیلی جالب می‌شد اگر می‌توانستیم با دقیقی در مورد این موضوعات صحبت کنیم اما وی ترجیح داد در آستانه بازی با استقلال به حواشی نپردازد و به صحبت‌های اخیرش با روزنامه «فرهیختگان» اشاره کرد و گفت همان‌طور که قبلا گفتم این داستان‌ها یک سوء‌تفاهم است.

هیچ تیمی نمی‌خواهد ببازد
تیم شمس‌آذر در شرایطی میزبان استقلال در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر است که رقیب به صدر جدول با قدرت تکیه زده است. استقلالی‌ها اگر می‌خواهند جایگاه خود در صدر جدول لیگ برتر را حفظ کنند باید در این بازی نیز برنده باشند چراکه تنها دو امتیاز حاشیه امنیتی برای حفظ صدرنشینی نیست. آنها که به یمن ناکامی پرسپولیس و سپاهان در هفته گذشته صدر‌نشین باقی ماندند برای اینکه بتوانند فاصله موجود را حفظ کنند باید در بازی با شمس‌آذر برنده شوند. نکونام به خوبی می‌داند که این بازی برای او بسیار حیاتی و پراهمیت است. از این رو با تمام توان به قزوین می‌رود. ‌انگیزه تیم استقلال برای حفظ جایگاه روز سختی را برای شاگردان سعید دقیقی رقم خواهد زد.
با این حال تیم شمس‌آذر نیز دست و پا و پسته و ناامید نیست، هر‌چند آنها در خانه خود بازی می‌کنند اما به خوبی می‌دانند که تیم استقلال در همه شهرها هواداران زیادی دارند از این رو خود را برای یک بازی سخت در خانه آماده کردند. آنها به خوبی می‌دانند که عبور از خط دفاعی تیم استقلال کار راحتی نیست اما اگر می‌خواهند برنده شوند و طلسم نبردن‌هایشان را در خانه بشکنند باید بتوانند از دیوار دفاعی استقلال عبور کرده و به گل برسند چراکه نبردن‌های شمس‌آذر در قزوین نیز یکی دیگر از چالش‌های سعید دقیقی است. او که تاکنون سه برد و سه مساوی در کارنامه تیمش دارد موفق به کسب پیروزی در خانه خود نشده و همین به لحاظ روحی می‌تواند فشار زیادی را به تیم شمس‌آذر تحمیل کند.
آنها که با عملکرد خوبشان با وجود منفی سه امتیاز موفق شدند به خوبی خود را در یک جایگاه مناسب قرار دهند و البته می‌دانند که در روز بازی با استقلال شرایط بسیار سختی خواهند داشت، با این حال استقلالی‌ها نباید تیم سعید دقیقی را دست‌کم بگیرند. این تیم در اولین حضور لیگ برتری خود عملکرد خوبی داشته و اگر سه امتیاز ابتدایی فصل از آنها کم ‌نمی‌شد وضعیتی به مراتب بهتری داشتند.
این در حالی است که تیم استقلال در چهار بازی اخیر خود برنده شده اما تیم شمس آذر بعد از دو باخت پی در پی در دو بازی اخیر پیروز شده است. روند رو به رشد تیم شمس‌آذر می‌تواند دلیل اصلی ایستادگی آنها مقابل استقلال باشد.
مصیب چگینی، مدیر این تیم در مورد بازی با استقلال به «فرهیختگان» گفت: «دو پیروزی اخیر روحیه خوبی به بازیکنان داده است. ضمن اینکه جایگاه ما در جدول نیز به‌شدت بهبود پیدا کرد. از این رو برای اینکه روند رو به رشدمان را ادامه دهیم برای بازی با استقلال نیز با همه قدرت به میدان می‌رویم. می‌دانیم که استقلال تیم خوبی است، صدر‌نشین رقابت‌هاست و برای کسب هر سه امتیاز به قزوین می‌آید. بدون شک طی هفته گذشته برای شکست این تیم برنامه‌ریزی کردیم. از این رو با همه قوا به میدان می‌رویم و می‌خواهیم در خانه برنده شویم. استقلال حریف سرسختی است و می‌دانیم شکست این تیم کار راحتی نخواهد بود. با این حال عزم‌مان را جزم کرده‌ایم و امیدوارم بازی زیبایی را شاهد بوده و به دور از حواشی برنده میدان شویم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار