• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۰۶ - ۰۱:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 2
  • 0
پرسپولیس: چند باشگاه مالیات بازیکنان خود را عهده‌دار شده‌اند؛

تلاش جدی قرمزها برای کسر امتیاز از رقیب سنتی

پرسپولیس بعد از برد با‌ارزشی که مقابل استقلال تاجیکستان کسب کرد روز سه‌شنبه را به ریکاوری پرداخت و یحیی گل محمدی روز پنجشنبه نیز به شاگردانش استراحت داد تا سرخپوشان از عصر روز جمعه برای بازی با ملوان استارت بزنند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته به وعده‌اش برای پرداخت نیمی از آپشن‌های قرارداد اعضای تیمش عمل کند و در تلاش است طی 24 ساعت آینده این اتفاق رخ دهد.

تلاش جدی قرمزها برای کسر امتیاز  از  رقیب سنتی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس بعد از برد با‌ارزشی که مقابل استقلال تاجیکستان کسب کرد روز سه‌شنبه را به ریکاوری پرداخت و یحیی گل محمدی روز پنجشنبه نیز به شاگردانش استراحت داد تا سرخپوشان از عصر روز جمعه برای بازی با ملوان استارت بزنند. این در حالی است که باشگاه پرسپولیس هنوز نتوانسته به وعده‌اش برای پرداخت نیمی از آپشن‌های قرارداد اعضای تیمش عمل کند و در تلاش است طی 24 ساعت آینده این اتفاق رخ دهد. در این بین یحیی گل‌محمدی نیز فعلا تصمیم گرفته در مورد مسائل مالی صحبتی نکند و از شاگردانش نیز خواسته به خاطر فشردگی بازی‌ها بهتر است تمام تمرکز خود را روی دیدارهای پیش رو قرار دهند تا از کورس رقابت با مدعیان عقب نمانند. پرسپولیس در آبان ماه بازی‌های مهمی را به صورت فشرده مقابل ملوان، صنعت نفت آبادان، استقلال تاجیکستان و سپاهان پیش رو دارد و مطمئنا پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به ضرر یحیی و تیمش تمام خواهد شد.

آخرین وضعیت مصدومان پرسپولیس
پرسپولیس در حال‌حاضر میلاد سرلک و وحید امیری را به خاطر مصدومیت در تمرینات گروهی در اختیار ندارد. در این بین سرلک قرار بود در تمرین روز گذشته سرخپوشان پا به توپ شود اما بعید است او شرایط ایده‌آلی برای بازی با ملوان داشته باشد. احتمالا یحیی از میلاد در بازی با نفت آبادان در ترکیب اصلی بهره بگیرد. اما وضعیت امیری هنوز خوب نیست و او همچنان باید روزی دو نوبت فیزیوتراپی را در برنامه‌های خود داشته باشد. با شرایطی که امیری دارد بعید است او حتی به بازی با نفت آبادان هم برسد. امید عالیشاه هم که قبل از بازی با استقلال تاجیکستان به تمرینات گروهی سرخپوشان برگشت از بازی با ملوان آماده بازگشت به میادین خواهد بود.

توجه بیشتر یحیی به بازیکنان ذخیره
در هفته‌های اخیر یحیی گل‌محمدی به خاطر بالا رفتن تعداد مصدومان تیمش از جمله وحید امیری، یاسین سلمانی، مهدی ترابی، میلاد سرلک و مرتضی پورعلی‌گنجی مجبور شد از بازیکنان ذخیره تیمش بهره ببرد. از این رو بازیکنانی چون امید عالیشاه، گئورگی گولسیانی، میلاد سورگی، وحدت حنانوف و... فرصت حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرده و عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه دادند. عملکرد خوب آنها باعث شده که یحیی رضایت کامل را از آنها داشته باشد و تصمیم بگیرد در بازی‌های آینده که فشرده هم برگزار می‌شود در برخی پست‌ها سیستم چرخشی را به کار گیرد؛ مخصوصا در خط میانی و وینگرها که دست او حسابی باز است.

تلاش برای کسر امتیاز از استقلال
پرسپولیس هنوز بابت اینکه یک امتیازش به خاطر برعهده گرفتن مالیات گولسیانی کسر شده، شاکی است و عوامل فنی، اجرایی و حقوقی این باشگاه بعد از بررسی یک‌سری موارد و اخباری که در اختیارشان قرار گرفته از تقریبا 10 روز پیش تلاش خود را برای کسر امتیاز از استقلال آغاز کردند. در همین راستا نیز ابتدای هفته گذشته پرسپولیس شکایت‌نامه و اسناد خود در مورد تخلفات باشگاه استقلال در عدم رعایت سقف بودجه را به کمیته انضباطی ارسال کرد. اسناد آنها بیشتر مصاحبه‌های علی خطیر، خانی عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال و برخی از بازیکنان این تیم در مورد مبلغ قراردادها و مسائل پیرامون آنها بوده است. مورد دیگری که پرسپولیس به آن شدیدا اعتراض دارد این است که باشگاه استقلال به خاطر عدم دریافت مجوز حرفه‌ای چطور توانسته مثل نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان سقف بودجه‌اش را به بیش از 300 میلیارد تومان به ادعای خودشان، برسانند. البته در این مورد علی خطیر مدعی شده که بود که توانسته‌اند مجوز ملی بگیرند و باشگاه پرسپولیس بعد از تحقیقاتی که داشته مطلع شده که مجوز ملی 10 میلیارد تومان سقف داشته در حالی که استقلال 20 میلیارد مجوز گرفته است. به هر شکل تلاش‌های باشگاه پرسپولیس در راستای کسر امتیاز از استقلال نه‌تنها نتیجه نداد بلکه این باشگاه توانست روز پنجشنبه مجوز بازی بلانکو، مهاجم آرژانتینی خود را هم بگیرد. مساله‌ای که باعث شد برخی از عوامل باشگاه پرسپولیس در فضای مجازی نسبت به این اتفاق واکنش تندی نشان دهند. به هر صورت باشگاه پرسپولیس منتظر است کمیته انضباطی پیرامون شکایت این باشگاه از همتای خود استقلال تشکیل جلسه داده و رای خود را صادر کند.

سکوت فرد مسئول در فدراسیون
یکی از عواملی که باعث شد باشگاه‌هایی مثل استقلال، پرسپولیس، تراکتور و پیکان از باشگاه سپاهان به کمیته انضباطی شکایت کنند، اطلاعاتی بود که آنها در مورد تخلفات سپاهان از سوی یکی از عوامل فدراسیون به دست آورده بودند و در راستای آن به کمیته انضباطی فدراسیون شکایت کردند. شکایتی که درنهایت منجر به کسر چهار امتیاز و جریمه مالی سنگین از سپاهان شد. باشگاه اصفهانی به هر شکلی که بود مجوز شش بازیکنش که گفته می‌شد قراردادشان مشکل داشت را گرفت و در ادامه قرارداد آل‌کثیر و دابو را هم ثبت کرد. درخصوص چهار امتیاز هم این باشگاه منتظر رای کمیته استیناف است. اما در این بین آن فرد مسئول در فدراسیون فوتبال که به نوعی باشگاه‌ها را تحریک کرده بود که علیه سپاهان شکایت کنند به طرز عجیبی از دسترس این باشگاه‌ها خارج شد و به نوعی تلفن‌هایش را جواب نداد. این موضوعی است که پرسپولیسی‌ها به آن مشکوک هستند و پیگیر آن هستند که ببینند پشت پرده چه اتفاقاتی رخ داده است.

ادعای جالب بازیکنان خارجی پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس برای اینکه بتواند مجوز بازی گئورگی گولسیانی را قبل از بازی با گل‌گهر بگیرد با او به توافق رسید که قراردادش را اصلاح کرده و مالیاتش را برعهده بگیرد. اما در این میان این بازیکن و دیگر خارجی‌های پرسپولیس در مذاکرات‌شان با عوامل باشگاه پرسپولیس مدعی شده‌اند که با خیلی از بازیکنان خارجی شاغل در ایران ارتباط گرفته و پرسیده‌اند که آیا مالیات قراردادشان را خودشان به عهده گرفته‌اند یا باشگاه و تقریبا همه آنها گفته‌اند که باشگاه‌شان مالیات‌ها را برعهده گرفته است. از این رو باشگاه پرسپولیس در این مورد هم به کمیته انضباطی معترض شده و مدعی شده که مسئولان مربوطه فقط قرارداد بازیکنان و مربیان خارجی سپاهان و پرسپولیس را دقیق مورد بررسی قرار داده‌اند که این دو باشگاه را به خاطر برعهده گرفتن مالیات بازیکن‌شان جریمه کرده‌اند. در واقع باشگاه پرسپولیس خواستار این شده که قرارداد بازیکنان و مربیان همه تیم‌های حاضر در لیگ برتر مورد بررسی دقیق قرار بگیرد و اگر قرار است جریمه‌ای در این مورد لحاظ شود شامل همه تیم‌ها شود.

پرسپولیس منتظر آماده شدن ورزشگاه تختی
ورزشگاه آزادی طبق گفته مهیار عسگریان، مدیر شرکت توسعه و تجهیز چمن ورزشگاه آزادی تقریبا از اسفندماه زیر کشت خواهد رفت و دو تیم پرسپولیس و استقلال حداقل چهار ماهی نمی‌توانند در این ورزشگاه میزبان حریفان خود باشند. این در حالی است که اگر پرسپولیس موفق به صعود به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان شود باید در تهران میزبان رقبای خود باشد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس به دنبال آماده شدن ورزشگاه تختی است تا زمین چمن این ورزشگاه را برای میزبانی از حریفان داخلی و آسیایی خود اجاره کند. مدیریت ورزشگاه تختی و مدیرکل ورزش استان تهران در مصاحبه‌های اخیر خود مدعی شده بودند که از نیم‌فصل دوم چمن ورزشگاه تختی آماده بهره‌برداری خواهد بود. احتمالا استقلال و هوادار هم این ورزشگاه را برای میزبانی از بازی‌های خانگی خود در نیم‌فصل دوم مدنظر داشته باشند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار