• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۰۳ - ۰۶:۵۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مشاوران مشهور مالک جدید داماش چه نقشی در این تیم دارند؟

خسرو حیدری یا جلالی گزینه هدایت داماش

تیم داماش گیلان طی چند روز گذشته بسیار خبرساز بود. با گذشت ۸ هفته از بازی‌ها، مالک باشگاه داماش در نامه‌ای رسمی به هیات فوتبال استان گیلان، انصراف این تیم از بازی‌های لیگ یک را اعلام کرد! در صورت قطعی شدن این اتفاق و عدم حضور داماش در دو مسابقه، این تیم به صورت خودکار از جدول بازی‌ها کنار گذاشته شده و راهی دسته سوم می‌شود.

خسرو حیدری یا جلالی گزینه هدایت داماش

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: تیم داماش گیلان طی چند روز گذشته بسیار خبرساز بود. با گذشت ۸ هفته از بازی‌ها، مالک باشگاه داماش در نامه‌ای رسمی به هیات فوتبال استان گیلان، انصراف این تیم از بازی‌های لیگ یک را اعلام کرد! در صورت قطعی شدن این اتفاق و عدم حضور داماش در دو مسابقه، این تیم به صورت خودکار از جدول بازی‌ها کنار گذاشته شده و راهی دسته سوم می‌شود.

انصراف؛ ترفندی برای نقد چک
در همان زمان هم مشخص بود که چنین ادعایی یک تصمیم حرفه‌ای نیست بلکه راه‌حلی برای تحت فشار گذاشتن عوامل و مسئولان دخیل در واگذاری تیم داماش به مالک جدید است. به تازگی مالکیت باشگاه داماش به گروه جدید واگذار شده بود اما چون چک مالک جدید پاس نشد، مالک قبلی تیم حاضر به انتقال نبود. از این‌رو در نامه‌ای رسمی انصراف این تیم از حضور در بازی‌های لیگ را اعلام کرد. کاملا مشخص است که هدف از این کار غیرحرفه‌ای، پاس شدن چک‌ها بود؛ چراکه در غیر این صورت انصراف مالک قبلی از مسابقات جز بی‌ارزش کردن امتیاز این تیم چه دستاورد دیگری می‌توانست داشته باشد و اساسا چه نفعی برای مالک آن دارد؟
این تیم فصل گذشته با هدایت اکبر میثاقیان و در ادامه فرشاد پیوس به لیگ یک صعود کرد. سقوط این تیم به دسته سوم می‌تواند یک اتفاق تلخ در فوتبال گیلان باشد. در نتیجه کاملا واضح است که این انصراف از حضور در مسابقات لیگ، آن هم بعد از ۸ هفته، تصمیمی کاملا حساب شده و نه از روی احساس است. در واقع طی فصل جاری تیم داماش به دلیل مشکلات مالکیتی و مالی به دغدغه هواداران این تیم تبدیل شده بود. از ابتدای فصل جاری و با ورود به لیگ دسته یک، نصیر نعیمی‌پور به‌عنوان اسپانسر با این باشگاه همکاری کرد و قرار بود ضمن صرف هزینه برای داماش پس از مدتی و طی مراحل اداری امتیاز به او واگذار شود. اما از آنجا که وجاهت نعیمی‌پور محرز نشده بود، اداره کل ورزش و همچنین هیات فوتبال استان گیلان، مانع این انتقال بودند و به نوعی به لحاظ اداری و حقوقی دلیلی قطعی برای این انتقال نداشتند. همین موضوع باعث شده بود تا نعیمی‌پور، متقاضی مالکیت داماش از ناصر زحمتکش به‌عنوان صاحب‌امتیاز داماش شکایت کند. این شکایت در چند بند تنظیم شد که طی آن صدور پروانه برای نعیمی‌پور الزامی می‌شد. هرچند همه خواسته‌های این متقاضی خرید پس از شکایت به او واگذار نشد اما درنهایت نعیمی‌پور به‌عنوان صاحب‌امتیاز داماش اعلام شد و از زحمتکش خواستند تا پروانه باشگاه را به اداره کل تحویل داده و آن را باطل کند. به این ترتیب پروانه جدید به نام نعیمی‌پور صادر شد. تا اینجا به نظر مشکلی وجود ندارد اما مشکل اصلی وقتی به وجود آمد که زحمتکش احساس کرد در ازای این انتقال هرچند با رای قانونی، منفعتی نبرده است. به این ترتیب بود که او برای اینکه بتواند سود خود از این انتقال را به دست بیاورد تصمیم گرفت از مسابقات انصراف داده و به نوعی داماش را سپر بلای تحقق درخواست‌های مالی خود کند. اتفاقا او موفق شد؛ چراکه در نتیجه بلوایی که در پی ادعای او مبنی‌بر انصراف از مسابقات لیگ یک مطرح شد، چکی که نزد نعیمی‌پور داشت به سرعت پاس شد و او با انتقال امتیاز به پول خود رسید و تیم داماش را واگذار کرد.

خسرو حیدری در داماش؟
تیم داماش گیلان از ۸ هفته از رقابت‌های لیگ آزادگان تنها با یک برد، دو مساوی و ۵ باخت وضعیت بدی در جدول داشته و با ۵ امتیاز در رده هفدهم قرار دارد. سهم علی نظرمحمدی از این نتایج تنها یک باخت و یک برد بوده است. تا اینجای کار داماش خود را به‌عنوان مدعی سقوط مطرح کرده اما تغییرات اخیر در این باشگاه می‌تواند شرایط را به نفع آنها تغییر دهد. اخیرا نیز بازیکنان با اعلام انصراف از ادامه همراهی با باشگاه، خواهان توجه به وضعیت این تیم شدند. دعوای بین دو مالک قبلی و فعلی این باشگاه باعث شد دود این درگیری به چشم بازیکنان و هواداران برود. علی نظرمحمدی در حالی به‌عنوان سرمربی تیم داماش طی دو هفته اخیر انتخاب شد که تیم هنوز تحت مالکیت ناصر زحمتکش بود. از این‌رو کاملا مشخص است که نظرمحمدی با نظر مستقیم زحمتکش به جمع داماشی‌ها ملحق شد. اگر او بتواند در ادامه مسابقات عملکرد خوبی از خود نشان داده و تعداد بردهای خود را افزایش دهد و تیم را از رده هفدهم تا میانه‌های جدول برساند، ادامه همکاری بسیار محتمل است. جایگاه نظرمحمدی از این جهت متزلزل به نظر می‌رسد که نعیمی‌پور دوستان و مشاوران فوتبالی صاحب‌نامی دارد که می‌توانند به‌عنوان سرمربی جای نظرمحمدی نشسته و به این تیم کمک کنند. از خسرو حیدری و مجید جلالی به‌عنوان دوستان نزدیک نعیمی‌پور نام برده می‌شوند. اگر نعیمی‌پور بتواند یکی از این دو یا دوستانی شبیه آنها را به کادر فنی ملحق کرده یا به‌عنوان سرمربی روی نیمکت بنشاند بدون شک کار بزرگی کرده است؛ چراکه به واسطه امثال خسروحیدری‌ها بازیکنان زیادی جذب داماش خواهند شد. از طرفی خسرو در اولین تجربه مربیگری خود روی نیمکت استقلال به همراه ساپینتو هرچند فصل خوبی را پشت سر گذاشت اما نتوانست جایگاهی برای خود به دست بیاورد و در ادامه فعالیت خود بار دیگر هدایت تیمی در لیگ برتر را به عهده بگیرد. از این‌رو حضور او در داماش فرصت خوبی است که توانایی‌های خود را محک زده و آن را به رخ اهالی فوتبال بکشد. از طرفی مجید جلالی که گزینه جذابی برای تیم لیگ یکی است مدتی است از صندلی مربیگری فاصله گرفته اما بدش نمی‌آید بار دیگر در کنار مستطیل سبز بازیکن را هرچند در لیگ یک هدایت کند.
این اتفاقات در صورتی رخ می‌دهد که نعیمی‌پور به‌عنوان مالکی که تاکنون بسیار جسته و گریخته هزینه کرده، بتواند شرایط مالی مثبت و مناسبی را برای تیم داماش فراهم کند. اگر او بخواهد تیمش را همچنان با مشکلات مالی پیش ببرد، نه‌تنها امثال خسرو حیدری و مجید جلالی هدایت تیمش را برعهده نخواهند گرفت بلکه همچنان ناموفق باقی خواهد ماند. برای اولین بار نیست که تیم داماش دستخوش تغییر می‌شود این تیم ریشه‌دار پرهوادار به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین‌های رشت، بدون شک آنقدر برای مردم این شهر مهم است که آنها را برای مذاکره راهی جلسه با مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان می‌کند. از این‌رو مالک جدید کار سختی برای ایجاد نشاط اجتماعی یک استان در پیش دارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار