• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۰۲ - ۰۳:۳۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
درویش دلخور از مصاحبه‌های تمام‌نشدنی معاون سابق؛

ارسال از جناحین؛ حربه یحیی برای موفقیت برابر تاجیک‌ها

هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته آغاز شد و دو نماینده کشورمان نساجی و سپاهان مقابل حریفان ازبک خود به میدان رفتند و امروز هم پرسپولیس، دیگر نماینده کشورمان میزبان حریف تاجیکستانی خود است. دیداری که از هر لحاظ برای دو تیم حائز اهمیت است؛ چراکه بازنده این مسابقه شانس بسیار کمی برای صعود از این گروه خواهد داشت.

ارسال از جناحین؛ حربه یحیی برای موفقیت برابر تاجیک‌ها

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: هفته سوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته آغاز شد و دو نماینده کشورمان نساجی و سپاهان مقابل حریفان ازبک خود به میدان رفتند و امروز هم پرسپولیس، دیگر نماینده کشورمان میزبان حریف تاجیکستانی خود است. دیداری که از هر لحاظ برای دو تیم حائز اهمیت است؛ چراکه بازنده این مسابقه شانس بسیار کمی برای صعود از این گروه خواهد داشت. پرسپولیس و استقلال تقریبا دوسال پیش هم با یکدیگر مصاف داشتند که آن مسابقه را استقلالی‌ها میزبان بودند که با یک گل مغلوب شدند. نکته جالب‌توجه اینکه تیم تاجیکستانی نسبت به دوسال قبل تغییرات عمده‌ای داشته و وقتی ترکیب آنها در بازی دوسال پیش با پرسپولیس را با ترکیب اصلی بازی قبل این تیم با النصر و الدحیل مقایسه کردیم هیچ نام آشنایی ندیدیم. درواقع می‌توان گفت که استقلال تاجیکستان تقریبا هیچ شباهتی با آن تیمی ندارد که در مرحله یک هشتم با پرسپولیس بازی کرد. در این‌سو هم تقریبا اوضاع به همین شکل است. پرسپولیس در آن بازی حامد لک، سیدجلال حسینی، سعید آقایی، علی نعمتی، فرشاد فرجی، میلاد سرلک، رضا اسدی، امید عالیشاه، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی را در ترکیب ثابت خود داشت که در این میان برای بازی فردا به احتمال خیلی زیاد فقط نعمتی و ترابی در ترکیب ثابت باشند. میلاد سرلک مصدوم است و عالیشاه به‌همراه فرجی از روی نیمکت نظاره‌گر بازی خواهند بود. بدون‌شک پرسپولیس نسبت به تیم دوسال قبل خود قوی‌تر و باتجربه‌تر شده است و به این خاطر راحت‌تر می‌تواند حریف تاجیکستانی اش را شکست دهد. ناگفته نماند که وحدت حنانوف هم در بازی دوسال پیش در ترکیب استقلالی‌ها حضور داشت و فردا شانس زیادی برای حضور در میدان با پیراهن قرمز دارد. اگرچه خیلی از بازیکنان استقلال با توجه به تغییرات زیادی که در این تیم انجام شده، به نوعی همبازی سابق او به‌حساب نمی‌آیند. 

   پرسپولیس به برد پرگل فکر می‌کند
شاگردان یحیی گل‌محمدی نتوانستند شروع خوبی در لیگ قهرمانان داشته باشند و در بازی اول خود با دو گل مغلوب النصر شدند اما در بازی دوم پرسپولیس بسیار متفاوت و قدرتمند ظاهر شد و توانست الدحیل را در زمین خودش شکست دهد. بااین‌حال تفاضل گل سرخپوشان هنوز منفی یک است و امروز این فرصت را دارد تا تفاضل گلش را بالا ببرد. البته یحیی و تیمش به هیچ وجه نباید استقلال را دست‌کم بگیرند از این جهت که آنها تیمی یکدست و دونده هستند. در این میان گروه آنالیز سرخپوشان متوجه شده‌اند که حریف تاجیک روی ضربات ایستگاهی و توپ‌های هوایی ضعف دارند و به این خاطر یکی از اهداف اصلی‌شان برای رسیدن به گل ارسال‌های بلند از کناره‌ها و بهره بردن از ضربات ایستگاهی است. در بازی با پیکان هم شاگردان یحیی روی این مساله اصرار داشتند و توانستند توسط شهاب زاهدی نیز روی یک ضربه ارسالی از روی کرنر به گل برسند و چند صحنه خطرناک مشابه این گل را هم خلق کنند. از این رو در بازی امروز کنعانی زادگان، گولسیانی، نعمتی و زاهدی به‌عنوان بازیکنان سرزن تیم‌شان نقش اساسی را در به گل رسیدن این تیم‌خواهند داشت. اگرچه در این میان نقش وینگر‌ها و حتی مدافعان کناری پرسپولیس هم برای ارسال‌های دقیق و تند و تیز بسیار مهم است. ضمن اینکه سروش رفیعی نیز در هفته‌های اخیر ضربات ایستگاهی را به بهترین شکل در تیمش ارسال کرده است. 

   پرداخت نیمی از آپشن‌ها
باشگاه پرسپولیس بعد از اینکه توانست مجوز برداشت پول را از سپرده‌اش از سازمان خصوصی‌سازی بگیرد درتلاش بود که مراحل اداری این انتقال زودتر انجام شود تا بتواند به سرخپوشان تا قبل از بازی امروز پرداختی داشته باشد. بااین‌حال به آنها اطمینان داده شد که ظرف همین یکی دو روزه نیمی از آپشن‌های قرارداد فصل پیش خود را دریافت خواهند کرد و در این مورد دیگر دغدغه‌ای نداشته باشند. 

   بادامکی سمتی در هیات فوتبال مشهد ندارد
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس تقریبا 4 ماه بعد از استعفای محمد محمدی معرفی شد و حسین بادامکی این سمت را برعهده گرفت. شماره 8 سابق سرخپوشان درحالی دوباره و در سمت معاون به این تیم برگشته که در چندسال اخیر از خیلی از اتفاقات و جریانات این تیم مطلع نبود اما در مورد بادامکی گفته‌شده که او باید از سمتش در هیات فوتبال مشهد استعفا دهد. این جمله را احساس اصولی عضو هیات‌رئیسه فدراسیون اعلام کرده است. در این مورد وقتی روز گذشته پیگیر شدیم، یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس عنوان کرد که بادامکی قبل از گرفتن حکم معاونت مدعی شده که دیگر سمتی در هیات فوتبال مشهد ندارد. 

   درویش شاکی از مصاحبه‌های معاون سابق
محمد محمدی هنوز مهر حکم حسین بادامکی به‌عنوان جانشینش در پرسپولیس خشک نشده، مصاحبه‌ای علیه مدیریت این باشگاه انجام داد. البته او از زمانی که از پرسپولیس جدا شده چند باری علیه مدیریت این باشگاه موضع گرفته و تکرار این ماجرا با دلخوری شدید درویش مواجه شده است. مدیرعامل پرسپولیس زمانی که محمدی را به‌عنوان معاون خود در پرسپولیس معرفی کرد مورد انتقادات زیادی از سوی هواداران تیمش قرار گرفت از این جهت که آنها اعتقاد داشتند محمدی در دوران فوتبالش بیشتر استقلالی بوده تا پرسپولیسی! از این رو درویش انتظار این مصاحبه‌ها را از محمدی ندارد. مخصوصا اینکه هر دو مدیر به‌نوعی زیرنظر وزارت ورزش فعالیت می‌کنند. 

   جلسه هیات‌مدیره با حضور گل‌محمدی
هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس جلسه ابتدای این هفته خود را به‌خاطر بازی این تیم با استقلال تاجیکستان به آخر هفته موکول کرد. البته دلیل اصلی آن این بود که این جلسه با حضور یحیی گل محمدی برگزار شود. پیش از این سرمربی سرخپوشان تاکید کرده بود تا زمانی که باشگاه به تعهداتش در قبال اعضای تیم عمل نکند حاضر به حضور در جلسه هیات‌مدیره نیست. اما از آنجا که قرار است ظرف یکی دو روز آینده پرداختی به سرخپوشان انجام شود، یحیی نیز در صورت این اتفاق در جلسه آخر هفته هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس شرکت خواهد کرد. هرچند او نه از سوی مدیرعامل، بلکه از سوی دیگر اعضای هیات‌مدیره برای شرکت در جلسه آینده دعوت شده است. 

   رادو باز هم دغدغه شد
همان‌طور که پیش از این در خبرها داشتیم باشگاه پرسپولیس چند روز پیش با ارسال نامه‌ای به رادوشویچ خواستار رضایت او برای دریافت قسط آخرش از فیفا شد اما حالا با گذشت چند روز پس از این نامه، رادو هیچ پاسخی نداده است. در این مورد با خبر شدیم که رادو بابت اینکه قسط سومش را از پرسپولیس باتاخیر گرفته، شاکی است و به این خاطر قصد همکاری با تیم سابقش را ندارد. این می‌تواند بدترین خبر برای مدیریت باشگاه پرسپولیس باشد. از این جهت که این باشگاه با مشکلات مالی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و درویش همه تلاشش این بوده و هست 200 هزار دلار آخر رادو و حتی جریمه احتمالی که 200 هزار دلار دیگر است را از طریق حساب پرسپولیس در فیفا بپردازد. به‌هرحال این باشگاه به‌دنبال این است که راهی برای جلب رضایت رادو و وکیلش پیدا کند در غیر این صورت باید این پول را از حساب باشگاه پرداخت کنند. 

سرمربی پرسپولیس نشان داد تغییر کرده است

یحیی گل‌محمدی سال 1392 بود که به‌عنوان سرمربی جانشین مانوئل ژوزه در پرسپولیس شد. او اگرچه در نیم‌فصل جانشین این مربی پرتغالی شد اما درنهایت توانست با سرخپوشان راهی فینال جام حذفی شود، هرچند وقتی در فینال بازی را به سپاهان واگذار کرد، مدعی شد سرمربی ضعیف‌ترین پرسپولیس تاریخ شده است! بعد از این اظهارنظر خیلی‌ها او را نقد کردند که چرا وقتی خواست جای ژوزه را بگیرد، این حرف را نزد. یحیی در ادامه راه مربیگری راهی تیم‌هایی چون ذوب‌آهن، تراکتور و شهرخودرو شد. او در تمام این سال‌ها همیشه وقتی نمی‌توانست به موفقیت برسد مدام از کمبود‌های تیمش می‌نالید. غافل از اینکه مربیان بزرگ همواره در هر شرایطی از داشته‌های تیم‌شان تعریف و سعی می‌کنند با تمجید از آنها اعتمادبه‌نفس‌شان را بالا ببرند، بدون اینکه بخواهند بابت از دست دادن مهره‌های ارزشمند تیم‌شان به هردلیلی ناامید شوند. کاری که روز گذشته یحیی گل‌محمدی انجام داد. او ضمن اینکه مصدومیت سلمانی و پورعلی‌گنجی را اتفاقات تلخ و جزئی از فوتبال دانست، سعی کرد از داشته‌های تیمش و مخصوصا نفرات جوان تعریف و تمجید کرده و به‌نوعی نشان دهد که به آنها اعتماد کامل دارد. درواقع او حرف‌هایی را زد که از دهان مربیان با تجربه و بزرگ بیرون می‌آید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار