• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۰۲ - ۰۳:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
باشگاه از سرمربی اسپانیایی ناراضی است اما هنوز کار به اولتیماتوم نرسیده

زور تراکتور به خمز نمی‌رسد!

شکست تیم تراکتور در خانه آن هم مقابل هواداران پرشور این تیم در بازی با شمس‌آذر یکی از عجیب‌ترین نتایج چند هفته اخیر لیگ برتر بود. کمتر کسی فکر می‌کرد تراکتور در این بازی بازنده باشد. حتی بدبین‌ترین هواداران این تیم که شکست را برای تیم‌شان محتمل می‌دانستند هم، فکر نمی‌کردند تراکتور با سه گل بازی را واگذار کند.

زور تراکتور به خمز نمی‌رسد!

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: شکست تیم تراکتور در خانه آن هم مقابل هواداران پرشور این تیم در بازی با شمس‌آذر یکی از عجیب‌ترین نتایج چند هفته اخیر لیگ برتر بود. کمتر کسی فکر می‌کرد تراکتور در این بازی بازنده باشد. حتی بدبین‌ترین هواداران این تیم که شکست را برای تیم‌شان محتمل می‌دانستند هم، فکر نمی‌کردند تراکتور با سه گل بازی را واگذار کند. البته کامبک نصفه و نیمه این تیم می‌توانست تمام معادلات را به هم بریزد و حالا تیم برنده تراکتور باشد، اما زمان برای بازگشت آنها کافی نبود و درنهایت شاگردان خمز نتیجه را واگذار کرده و یک شکست سنگین را پذیرفتند. توقع می‌رفت این تیم با این همه ستاره عملکرد بهتری داشته باشد اما درحالی‌که آنها در آستانه پنجمین پیروزی پیاپی خود بودند، در تبریز شکست خوردند تا روند موفقیت‌هایشان همین‌جا متوقف شود. این تراکتور شاید از جا برخاسته و سری در میان سرها در بیاورد اما بدون شک نمی‌تواند توقعات را برآورده کند. تیمی که خمز امسال روانه لیگ برتر کرد باگ‌های زیادی دارد و تقریبا می‌توان گفت؛ او زمان را برای برطرف کردن ایرادات تیمش از دست داده است.

جایگاه تراکتور فیک است
تیم تراکتور در حالی با هفت بازی در رده سوم رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد که هنوز یک بازی از استقلال و پرسپولیس و دو بازی از سپاهان و گل‌گهر بیشتر برگزار کرده است. به این ترتیب درصورتی‌که سایر تیم‌ها بازی‌های عقب افتاده خود را برگزار کنند، این احتمال وجود دارد که تیم تراکتور حتی تا رده هشتم سقوط کند. از این‌رو جایگاه فعلی تیم تراکتور، یک جایگاه حقیقی نیست بلکه فیک است. شاگردان خمز اگر می‌خواهند خود را در بین سه تیم بالای جدول حفظ کنند باید اول از همه خوش‌شانس باشند و در مرحله دوم رقبای خود را کنار بزنند تا به این ترتیب سه شکست تیم تراکتور جبران شود. تیمی که از تراکتور در بازی با شمس‌آذر دیدیم از ثبات برخوردار نبود. نمی‌‌‌توان منکر ضعف‌های فنی و تاکتیکی تیم تراکتور شد اما قبل از هر چیز غرور کاذب و دست‌کم گرفتن تیم شمس‌آذر باعث شکست آنها شد. تراکتوری‌ها اگر با‌ انگیزه بالا وارد زمین شده و به‌هیچ‌وجه حریف را دست‌کم نمی‌گرفتند شاید حالا آنها برنده این بازی بودند. چنین شرایطی پیش از شروع مسابقه قابل پیش‌بینی بود. شمس‌آذر هرچند اولین حضور خود در لیگ برتر را سپری می‌کند اما تیمی دونده و جنگجوست. از این‌رو می‌تواند برای هر حریفی خطرناک باشد و در بازی تراکتور و شمس‌آذر دقیقا همین اتفاق افتاد. تراکتوری‌ها به خاطر توانمندی‌های تیم حریف به‌شدت غافل‌گیر شدند و زمانی فهمیدند نباید حریف را دست‌کم بگیرند که دیگر دیر شده بود. مسابقه آنقدر طولانی نشد تا تلاش‌شان نتیجه دهد و بتوانند سه امتیاز را از آن خود کنند.
این ترکیب برنده نیست
خمز هنوز ترکیب تیم برنده را پیدا نکرده است. پاکو تیمی‌ دونده و جسور می‌خواهد. او بارها چه در زمین چه در تمرینات و چه در کنفرانس‌های مطبوعاتی مدعی شده به بازی‌سازی علاقه‌مند است. از این‌رو بازیکنانی می‌خواهد که از کنار دروازه خود تا دروازه حریف بازی‌سازی کنند و با ارائه یک فوتبال زیبا به گل رسیده و نتیجه را به دست بیاورند، اما طی فصل جاری ما هنوز تراکتور مورد نظر خمز را ندیدیم. این‌طور به نظر می‌رسد که او هنوز بازیکنان مورد نظر خود برای چنین ترکیبی را پیدا نکرده و برای آنچه در ذهنش می‌گذرد همچنان به زمان نیاز دارد. با این حال چیزی که در تیم خمز به چشم می‌آید ‌انگیزه و تلاش برای رسیدن به خواسته سرمربی است. روحیه‌ای که بازیکنان تراکتور پس از دریافت سه گل از شمس‌آذر داشتند، گواه این ادعاست. تنها چیزی که در تیم خمز به‌شدت توی ذوق می‌زند ضعف تاکتیکی این تیم است. آنها در انتقال توپ و بازی‌سازی با مشکل روبه‌رو هستند. ضمن اینکه در خط دفاعی به‌شدت آسیب‌پذیر نشان می‌دهند. اشتباهات مکرر مدافعان این تیم و فضایی که به مهاجمان حریف می‌دهند نقطه‌ضعف بزرگ آنهاست. چیزی که باعث شد آنها به راحتی از لیگ قهرمانان آسیا نیز حذف شوند. به همین علت خمز قبل از هر کاری باید خط دفاعی تیمش را ترمیم کند.

تراکتور نمی‌تواند خمز را برکنار کند
با وجود ناکامی و عدم موفقیت تیم تراکتور اما سرمربی این تیم همچنان مرد محبوب سکوهاست. در روزی که هواداران تراکتور قبل از سوت پایان ناامیدانه ورزشگاه یادگار امام تبریز را ترک می‌کردند، عده‌ای روی سکوها حمایت خود را از سرمربی تیم‌شان نشان دادند. برخی از آنها تا آخرین لحظه روی سکوها ایستاده و حتی پس از سوت پایان بازی و قبول شکست، باز هم از خمز حمایت کردند تا مبادا باشگاه به سرش بزند و با این مربی وارد چالش شود. این اما تنها مانع مسئولان باشگاه تراکتور برای برکناری خمز نیست. در واقع هنوز دو سال دیگر از قرارداد این مربی با تراکتور باقی مانده است و به همین دلیل در صورت برکناری وی ضرر مالی زیادی متوجه باشگاه تراکتور خواهد شد. شاید خیلی‌ها فکر کنند که تراکتور برنامه‌ای برای برکناری این مربی ندارد اما واقعیت این است که جو این باشگاه به نفع سرمربی مغرور و یک‌دنده تراکتوری‌ها نیست. برخی در باشگاه به ارنج او هم خرده گرفته و تفکراتش را آشفته می‌دانند. این شایعات وقتی قوت گرفت که خمز نیز ناامیدانه در کنفرانس خبری مدعی شد نمی‌داند آیا ارزش دارد اینجا بماند و کار کند؟
البته تراکتوری‌ها هم هنوز به آن مرحله نرسیدند که بخواهند به خمز اولتیماتوم داده و برایش فرصت تعیین کنند. یکی از بازیکنان باشگاه تراکتور در همین مورد به ما گفت: «درواقع آنها فعلا قصد برکناری خمز را ندارند اما به این موضوع فکر می‌کنند. تراکتوری‌ها از نتایج و ترکیب راضی نیستند و تفکرات سرمربی را عامل ناکامی می‌دانند. اصلی‌ترین چیزی که فعلا مانع آنهاست، مبلغ قرارداد و مدت قرارداد این مربی است. این نکته است که فعلا آنها را مردد کرده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار