• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۸-۰۱ - ۰۲:۰۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین اخبار از پرسپولیس قبل از مصاف با استقلال تاجیکستان؛

ترابی جای کدام بازیکن را می‌گیرد؟

شاید یحیی بخواهد ترابی را در خط حمله به جای عمری و در کنار زاهدی به میدان بفرستد. پدیده فصل پیش پرسپولیس در این فصل هنوز نتوانسته بازی‌های خوب خود را تکرار کند و از این‌رو احتمال نیمکت‌نشینی او در بازی فردا وجود دارد.

ترابی جای کدام بازیکن را می‌گیرد؟

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در سومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فردا باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود. تیمی که در بازی اول خود در خانه با الدحیل به تساوی بدون گل دست یافت اما مقابل النصر در زمین حریف شکست را (سه بر یک) پذیرا شد تا با یک امتیاز به مصاف پرسپولیس بیاید. استقلالی‌ها چند سالی است که توانسته‌اند در رقابت‌های آسیایی خودی نشان دهند و تقریبا دو سال پیش بود که این تیم توانست راهی مرحله یک‌هشتم لیگ قهرمانان شود و در این مرحله توسط پرسپولیس در زمین خود با یک گل مغلوب شد و از مسابقات کنار رفت. بعد از آن بازی یحیی گل‌محمدی خواستار جذب وحدت حنانوف و منوچهر صفروف شد که هر دو جذب شدند اما صفروف بعد از یک نیم‌فصل نیمکت‌نشینی در پرسپولیس از این تیم جدا شد و به کشورش برگشت. اگرچه وحدت همچنان در پرسپولیس مانده است ولی هنوز نتوانسته در ترکیب ثابت این تیم برای خود جایگاهی دست و پا کند اما امیدوار است در بازی فردا اگر در ترکیب نبود حداقل به‌عنوان بازیکن تعویضی مقابل تیم سابق و هموطنانش به میدان برود.

منتظر عملی شدن وعده درویش
بازیکنان و سرمربی پرسپولیس تقریبا 10 روز پیش بود که به خاطر عدم دریافت آپشن‌های فصل پیش دست به اعتصاب زدند. ابتدا یحیی این کار را کرد و در ادامه سرخپوشان از حضور در تمرین خودداری کردند. در این میان هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس جلسات مختلفی را برگزار کرد تا بتوانند با پرداخت بخشی از طلب سرخپوشان آرامش را به تیم برگردانند که هنوز این اتفاق رخ نداده است. در واقع اقدام باشگاه پرسپولیس درخواست برداشت 35 میلیارد تومان دیگر از سپرده بانکی‌اش بود که تا دیروز هنوز با آن موافقت نشده بود. در واقع این تنها راه و امید مدیران پرسپولیس برای پرداختی جدیدشان بود و پیگیری آنها همچنان ادامه داشت. درویش خیلی امیدوار بود و هست که تا قبل از بازی با استقلال تاجیکستان خواسته یحیی و شاگردانش را عملی کند اما به نظر می‌آید نتواند تا پایان این هفته این کار را انجام دهد. در این مورد سرخپوشان سخت پیگیر این موضوع هستند.

عدم تمایل به جلسه با هیات‌مدیره
هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در تلاش بوده‌اند که نشستی را با یحیی گل‌محمدی ترتیب دهند اما او تمایلی برای این کار ندارد. حتی قرار بود ابتدای این هفته این نشست برای پایان دادن به اختلافات و حواشی برگزار شود که یحیی چراغ سبز نشان نداد. البته او حق دارد که در شرایط فعلی تمرکزش روی دیدار حساس تیمش با استقلال تاجیکستان باشد. ضمن اینکه یحیی چند بار تاکید کرده و پیغام داده تا زمانی که پرداختی به اعضای تیمش انجام نشود و آرامش را در تیم خود نبیند دلیلی ندارد در جلسه هیات‌مدیره شرکت کند. مساله دیگر اینکه این روزها در بین اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس اختلاف نظر زیاد است و یحیی هم در جریان این مسائل قرار دارد.

انتقاد از درویش بعد از صحبت مفصل با او!
یحیی گل‌محمدی بعد از بازی پیکان و پرسپولیس که با برتری سه بر یک سرخپوشان در قزوین همراه شد باز هم مصاحبه جنجالی داشت. او در بخش مهمی از صحبت‌هایش به این موضوع تاکید داشت که در پرسپولیس همه وظایف خود را خوب انجام می‌دهند غیر از مدیریت که نتوانسته مشکلات مالی را حل کند. او در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که روز قبل از این مسابقه به صورت تلفنی مفصل با درویش صحبت کرده بود. با توجه به این موضوع دو برداشت می‌توان داشت؛ اول اینکه یحیی به آن شکل مصاحبه کرد که سازمان خصوصی‌سازی و در واقع مجمع باشگاه پرسپولیس برای آزاد کردن 35 میلیارد تومان درخواست شده از سپرده باشگاه، بیشتر تحت فشار قرار بگیرد. برداشت دیگر اینکه شاید یحیی از آنچه به صورت تلفنی از درویش می‌شنود و آنچه در جلسات هیات‌مدیره در مورد او می‌گذرد، تفاوت‌هایی را می‌بیند و به این خاطر به آن شکل از مدیریت باشگاهش انتقاد کرد.
یحیی در مورد عالیشاه ریسک نمی‌کند
در هفته‌های اخیر شمار مصدومان پرسپولیس از دو ناحیه رباط صلیبی و همسترینگ زیاد شده است و این موضوع نگرانی خاصی را برای کادرفنی این تیم در پی داشته است. به خاطر همین مساله یحیی در نظر دارد فشار را از روی تعدادی از بازیکنانش برداشته و از نفرات ذخیره و جوان تیمش بیشتر بهره ببرد. مخصوصا اینکه سرخپوشان تا شروع جام ملت‌ها باید پنج روز یک بار به میدان بروند. به خاطر این موضوع کادر پزشکی پرسپولیس نهایت احتیاط در بازگشت وحید امیری و میلاد سرلک به میادین را در دستور کار قرار داده‌اند. در این بین شرایط سرلک بهتر از امیری است و شانس زیادی برای بازی بعدی پرسپولیس در لیگ مقابل ملوان دارد. در مورد امید عالیشاه باخبر شدیم که یحیی قصد ندارد در مورد او ریسک کند و تنها در صورت لزوم برای دقایقی به این بازیکن در دیدار فردا فرصت بازی خواهد داد.

ترابی مهاجم می‌شود؟
پرسپولیس در بازی با پیکان با همان سیستمی به میدان رفت که در بازی فردا با استقلال بازی خواهد کرد. سیستم 2-4-4 که مسعود ریگی در خط میانی کمی عقب‌تر از بقیه بازی می‌کند تا ارتباط خوبی بین خط دفاع و خط میانی ایجاد کند. اما یکی از بهترین‌های پرسپولیس در بازی با پیکان میلاد سورگی بود که در نقش وینگر چپ به میدان رفت و در طول بازی چند بار نیز جایش را با سعید صادقی که وینگر راست بود، عوض کرد. سورگی با استایل خوبش هم در کارهای تهاجمی موفق بود و هم در جنگندگی و توپ‌گیری از حریف. او به مانند امیری خیلی هم دونده و پرتلاش نشان داد تا همانی باشد که یحیی می‌خواهد. در حالت عادی باید گفت مهدی ترابی در بازی فردا جای سورگی را در ترکیب اصلی خواهد گرفت اما ممکن است این اتفاق رخ ندهد. از این جهت که شاید یحیی بخواهد ترابی را در خط حمله به جای عمری و در کنار زاهدی به میدان بفرستد. پدیده فصل پیش پرسپولیس در این فصل هنوز نتوانسته بازی‌های خوب خود را تکرار کند و از این‌رو احتمال نیمکت‌نشینی او در بازی فردا وجود دارد.

گولسیانی همچنان پنالتی زن اول
وقتی پرسپولیس در بازی با پیکان صاحب ضربه پنالتی شد خیلی‌ها فکر کردند گولسیانی پشت این ضربه خواهد ایستاد و حتی خودش هم در این مورد اقدام کرد اما شهاب زاهدی برای اینکه هت‌تریک کرده باشد از نیمکت تیمش خواست خودش پنالتی را بزند که یحیی موافقت کرد. زاهدی پنالتی چندان خوبی هم نزد و نزدیک بود که ناصری گلر پیکان موفق به مهار آن شود. در هر صورت پنالتی زن اول پرسپولیس با وجود این اتفاق همچنان گولسیانی است. مدافع گرجستانی حالا با توجه به مصدومیت شدید پورعلی‌گنجی شرایط حضور در ترکیب ثابت سرخپوشان را پیدا کرده و مسئولیت زدن پنالتی‌ها را نیز مثل سابق برعهده خواهد داشت.

دلیل افزایش قیمت بلیت‌های مسابقه
باشگاه پرسپولیس روز گذشته در اقدامی عجیب قیمت بلیت‌های دیدار این تیم با استقلال خوزستان را سه برابر نسبت به بازی‌های لیگ افزایش داد. به این ترتیب که بلیت سکوهای روبه‌روی جایگاه 300 هزار تومان، پشت دروازه‌ها 200 هزار تومان و طبقه دوم یکصد هزار تومان قیمت گذاشته شده بود. تصمیمی که باعث شد تا دیشب بلیت زیادی به فروش نرود. در این رابطه یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «وقتی سازمان لیگ تبلیغات محیطی را از باشگاه‌ها می‌گیرد و صداوسیما حق پخش را نمی‌دهد برای باشگاه چاره‌ای نمی‌ماند جز اینکه از راه تبلیغات روی پیراهن و بلیت‌فروشی درآمد کسب کند. به این خاطر مدیریت باشگاه به ناچار تصمیم گرفت قیمت بلیت بازی را افزایش دهد تا بتوانیم درآمد مختصری از این راه برای حل مشکلات مالی باشگاه و کسری‌های موجود داشته باشیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار