• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۱۸ - ۰۳:۲۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس دیگر اجازه دست زدن به سپرده‌اش را ندارد؛

رابطه یحیی با باشگاه همچنان سرد است

پرسپولیس در پنجمین بازی خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر موفق شد گل‌گهر را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد. اگرچه تیم سیرجانی یک گل هم زد که به تشخیص داور مسابقه توپ از روی خط رد نشده بود و این ماجرا کلی جنجال به پا کرد اما یکی از نکات ویژه این بازی حضور بیش از دو هزار هوادار خانم در ورزشگاه بود که در طبقه دوم ورزشگاه و پشت یکی از دروازه‌ها مستقر شده بود.

رابطه یحیی با باشگاه همچنان سرد است

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در پنجمین بازی خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر موفق شد گل‌گهر را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست دهد. اگرچه تیم سیرجانی یک گل هم زد که به تشخیص داور مسابقه توپ از روی خط رد نشده بود و این ماجرا کلی جنجال به پا کرد اما یکی از نکات ویژه این بازی حضور بیش از دو هزار هوادار خانم در ورزشگاه بود که در طبقه دوم ورزشگاه و پشت یکی از دروازه‌ها مستقر شده بود. تماشاگرانی که برای رسیدن به این جایگاه مجبور بودند مسافت زیادی را پیاده در تاریکی مطلق طی کنند تا در جایگاه درنظرگرفته‌شده مستقر شوند. دیدار پرسپولیس و گل‌گهر دو مصدوم هم روی دست مربیان تیم میزبان هم گذاشت که در این میان آسیب‌دیدگی سلمانی خیلی جدی است و ممکن است کار او به جراحی رباط صلیبی بکشد که در آن صورت او تقریبا فصل را از دست داده است. اما مصدومیت سرلک نیز از ناحیه همسترینگ است که دوران درمان او بیش از سه هفته پیش‌بینی شده است.
چنانچه پارگی رباط سلمانی قطعی شود او دومین بازیکنی است که تا اینجای لیگ با این مصدومیت مواجه شده است. پیش از این آرش قادری بود که در بازی ذوب‌آهن مقابل استقلال خوزستان دچار پارگی رباط شد و در این میان باشگاه اصفهانی از سازمان لیگ درخواست کرد تا نام این بازیکن را از لیست بزرگسالان خود خارج و بازیکن دیگری را جانشین او کند که این اجازه را به باشگاه ذوب‌آهن ندادند. به این ترتیب اگر پرسپولیس در نظر داشته باشد برای یاسین جانشین بیاورد در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل اجازه این کار را خواهد داشت. ناگفته نماند پرسپولیس در این فصل علیرضا عنایت‌زاده و علیرضا خدادادی دو بازیکن جوانش را هم به دلیل جراحی رباط صلیبی از دست داد.
همان‌طور که پیش از بازی پرسپولیس و گل‌گهر خبر داده بودیم سرخپوشان از اینکه بعد از برتری در یک بازی سخت مقابل الدحیل در قطر به پیروزی رسیدند این انتظار را داشتند که از باشگاه پاداش ویژه دریافت کنند یا حداقل پاداش قهرمانی در لیگ و جام حذفی فصل پیش‌شان را بگیرند که این اتفاق رخ نداد. اگرچه در این مورد یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی شد به‌خاطر قانون سقف قرارداد نمی‌توانند جدا از قرارداد بازیکنان پاداشی را به آنها پرداخت کنند. اما در هر صورت یحیی گل‌محمدی بعد از بازی تیمش با گل‌گهر در مصاحبه تلویزیونی خود موضوع ناراحتی بازیکنان از شرایط مالی‌شان را تایید کرد و تاکید داشت که آنها توقع دارند باشگاه نسبت به اعضای تیم توجه بیشتری داشته باشد. ناگفته نماند که یک‌سری اتفاقات رخ‌داده در این فصل باعث شده که رابطه یحیی و مدیریت باشگاه پرسپولیس مثل قبل خوب نباشد، مساله‌ای که در عدم ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی درویش به یحیی تاثیر زیادی داشته است.
همان‌طور که انتظار می‌رفت؛ یحیی نام نبیل باهویی را در لیست 20 نفره تیمش برای بازی با گل‌گهر قرار نداد. بازیکنی که از سوی باشگاه بدون مشورت با کادرفنی جذب شد تا کمک حال سرخپوشان برای بازی‌های آسیایی و لیگ برتر باشد اما به نظر می‌آید او فقط لیست سرخپوشان را اشغال کرده است. در این مورد باخبر شدیم که گل‌محمدی به یکی از مسئولان باشگاهش اعلام کرده بدون نظر او بازیکنی را جذب کرده‌اند که چند ماه دور از میادین بوده و از نظر بدنی هم اصلا شرایط خوبی ندارد. یحیی همچنین تاکید کرده که باهویی حداقل سه، چهار هفته باید تمرین کند تا به فرم مطلوب رسیده و آن وقت برای بازی کردن باید با هم‌پست‌های خود رقابت کند. از ما نشنیده بگیرید اما اگر تا نیم‌فصل نبیل کمترین فرصت را برای بازی کردن پیدا کرد تعجب نکنید و حتی این احتمال وجود دارد که او در نقل‌وانتقالات زمستانی در لیست مازاد سرخپوشان هم قرار بگیرد از این جهت که یحیی در کل خرید او را بدون در نظر گرفتن نظرش توهین به خودش و کادرش می‌داند.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار