• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۱۸ - ۰۲:۴۷
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
شرکت اتریشی به بهانه تحریم راه‌‌اندازی نکرد، فناوری ‌برتر به میدان آمد؛

عبور از تحریم اروپایی‌ها با تله کابین

«تست سرد تله‌کابین واحد علوم‌و‌تحقیقات آغاز شده و دانشجویان از نیمه آبان‌ماه می‌توانند از تله کابین استفاده کنند.» این خبری است که مصطفی قاضی مرادی مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» اعلام کرد.

عبور از تحریم اروپایی‌ها با تله کابین

سارا طاهری، خبرنگار گروه دانشگاه: «تست سرد تله‌کابین واحد علوم‌و‌تحقیقات آغاز شده و دانشجویان از نیمه آبان‌ماه می‌توانند از تله کابین استفاده کنند.» این خبری است که مصطفی قاضی مرادی مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات در گفت‌و‌گو با «فرهیختگان» اعلام کرد. او گفت: «دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات، تنها دانشگاه در دنیا با سیستم حمل‌و‌نقل کابلی است. پروژه سیستم حمل‌و‌نقل کابلی در دانشگاه آزاد از سال 93 آغاز شد و بعد از مدت‌ها وقفه به طول هزار و 722 متر (1722.5) و اختلاف ارتفاع 426.2 متر با 4 ایستگاه طراحی شد و الان مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند.»
او در‌خصوص جزئیات ایستگاه‌ها نیز توضیح داد: «ایستگاه اول جنب در ورودی قدیم دانشگاه یعنی پایین دانشکده‌های علوم انسانی است. ایستگاه دوم ایستگاه مدیریت است که جنب دانشکده مدیریت، کتابخانه و مسجد و یاد‌بود گلزار شهداست. ایستگاه سوم برای دانشکده‌های فنی مهندسی، عمران، شهرسازی و معماری پوشش‌دهنده دانشکده‌های آن مجموعه شامل فیزیک پلاسما و... است. ایستگاه چهارم نیز ایستگاه نهایی بوده که مرتفع‌ترین ایستگاه ما و در ارتفاعات تهران در ارتفاع 2 هزار و 440 متری و جنب هتل فرهیختگان است.» او اضافه کرد: «‌74‌کابین در این تله‌کابین تعبیه شده است، سرعت حرکت کابین بین ایستگاه‌ها 5 متر بر ثانیه است که این عدد در ایستگاه‌ها به یک متر بر ثانیه برای سهولت در سوار و پیاده شدن مسافران تقلیل پیدا می‌کند.»
مجری طرح‌های عمرانی دانشگاه آزاد واحد علوم‌و‌تحقیقات با تاکید بر اینکه وضعیت تله‌کابین تمام شده است، تصریح کرد: «یعنی بحث ابنیه مجموعه تله‌کابین به‌صورت صددرصدی به اتمام رسیده است؛ خود تله‌کابین یعنی سیستم حمل‌و‌نقل کابلی نیز کاملا به اتمام رسیده است. این روزها شاهد راه افتادن کابین‌ها در واحد علوم‌و‌تحقیقات هستیم و سوالی بین دانشجویان در این خصوص به‌وجود آمده است که آیا تله‌کابین فعال شده است یا خیر.»
قاضی‌مرادی توضیح داد: «اکنون در‌حال طی کردن مراحل تست‌های آخرین ایمنی هستیم. یعنی این تست‌ها تک‌به‌تک انجام می‌شود و الان تمام کابین‌ها در مدار است و در‌حال تست با بار مرده یا همان تست سرد هستیم. تست‌های ترمز، تست برخورد، تست‌های وزش باد و... در‌حال انجام است. تقریبا جواب تمام تست‌ها قانع‌کننده بوده و به‌زودی شاهد بهره‌برداری برای دانشجویان خواهیم بود.» او اضافه کرد: «به‌عبارت بهتر به‌زودی بعد از طی شدن مراحل تست سرد ان‌‌شاءالله بتوانیم تست گرم را نیز انجام داده تا دانشجویان بتوانند از این امکان استفاده کنند و شاهد کم شدن بار اتوبوس‌هایی باشیم که طی سالیان سال به‌صورت سنتی همراه دانشگاه آزاد بوده و بتوانیم بخشی از بار اتوبوس‌ها را به تله‌کابین منتقل کنیم.» او بیان کرد: «تست گرم نهایتا از نیمه آبان‌ماه این اتفاق خواهد افتاد. بنابراین تست سرد آغاز شده و کابین‌ها در مدار است و با بار مرده یعنی با گونی‌های پر از شن حرکت می‌کنند. تمام 74 کابین در مدار افتاده و تقریبا جواب خوبی از تست‌ها گرفته شده است.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار