• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۱۷ - ۰۳:۵۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 1
چرا تمایلی به تمدید با سرمربی قرمزها وجود ندارد؟

سرنوشت نامشخص یحیی پس از سه‌گانه

یحیی گل‌محمدی در تابستان با توصیه‌های زیادی از سوی دوستانش مواجه شد که بهتر است بعد از کسب سه قهرمانی در یک فصل از پرسپولیس برود تا مثل برانکو محبوب بماند. او حتی برای ادامه کار با تردیدهای زیادی مواجه شد اما درنهایت تصمیم گرفت تا آخر قراردادش در جمع سرخپوشان مانده و شانسش را با این تیم برای یک بار دیگر در لیگ قهرمانان امتحان کند.

سرنوشت نامشخص یحیی پس از سه‌گانه

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی روزهای خوبی را سپری کرده و می‌کند و به نوعی تیمی که برانکو ایوانکوویچ متحول کرد و به اوج رساند را یحیی به‌عنوان یک جانشین ایده‌آل همچنان سرپا نگه داشت تا به نوعی امانتدار خوبی باشد. برانکو اگرچه از اواخر لیگ چهاردهم جانشین حمید درخشان در پرسپولیس شد اما اصل کار او از لیگ پانزدهم آغاز شد و تا پایان لیگ هجدهم به کارش در این باشگاه ادامه داد. او در این سال‌ها موفق شد سه قهرمانی در لیگ و یک نایب قهرمانی در این رقابت‌ها کسب کند و یک بار هم پرسپولیس را تا فینال لیگ قهرمانان پیش برد و یک قهرمانی هم در جام حذفی به دست آورد. با این حال او به گفته خودش در پرسپولیس به جایی رسید که گویا دیگر دوست نداشتند به کارش ادامه بدهد و در حقیقت در این باشگاه به آخر خط رسیده بود. اتفاقی که به نظر می‌آید در مورد یحیی گل‌محمدی هم در حال تکرار است. نکته قابل توجه اینکه کارنامه یحیی هم تقریبا مشابه برانکو است. از این جهت که او توانسته با پرسپولیس سه بار قهرمان لیگ شود و جام حذفی را هم کسب کند. پرسپولیس با او هم فینالیست آسیا شده است و طبیعتا مربی با چنین کارنامه‌ای مستحق این است که با پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاهش مواجه شود. اتفاقی که تا الان رخ نداده و این مساله را به هیچ عنوان ساده نمی‌توان گرفت.
با تغییراتی که در وزارت ورزش صورت گرفت صحبت از تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس هم مطرح شد اما تا الان همه چیز در حد حرف و شایعه بوده است. در این میان نزدیکان درویش اعتقادشان این است که رابطه خیلی خوبی بین او و کیومرث هاشمی وجود دارد و حداقل از جانب وزیر ورزش خطری مدیرعامل پرسپولیس را فعلا تهدید نمی‌کند. اما شرایط مالی این باشگاه و بدهی‌های سنگین بانکی شرایط را برای ادامه کار درویش خیلی سخت‌تر از فصل گذشته کرده است. در همین راستا با وجود اینکه تقریبا در هفته‌های ابتدایی فصل به سر می‌بریم تا الان چند بار بازیکنان اسمی پرسپولیس نسبت به شرایط مالی خود گلایه‌هایی از باشگاه داشته‌اند و مطمئنا اگر این روند ادامه داشته باشد شرایط برای درویش خوب پیش نخواهد رفت. ناگفته نماند که باشگاه پرسپولیس خیلی امیدوار بود قرارداد اسپانسری خوبی بعد از قهرمانی در سه جام و حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای این فصل امضا کند اما در کمال تعجب درآمد این باشگاه در فصل جاری تفاوتی با فصل پیش ندارد. موضوعی که قطعا بر مشکلات مالی پرسپولیس اضافه خواهد کرد. در حال حاضر شاید فقط آزاد شدن پول پرسپولیس در فیفا، ‌ای‌اف‌سی و همچنین رسیدن پول لوکادیا بتواند بخشی از مشکلات مالی این باشگاه را حل کند. در هر صورت درویش خوب می‌داند که مدیریت‌ها در پرسپولیس چندان عمر طولانی نداشته‌اند، حتی اگر موفقیت‌های زیادی کسب کرده بودند.
بحث تمدید قرارداد سرمربی تیم ابتدا باید از سوی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در هیات‌مدیره این باشگاه مطرح شود و بعد به تصویب رسیده و اجرایی شود. اتفاقی که تا الان رخ نداده است. در واقع هنوز درویش هیچ صحبتی در مورد تمدید قرارداد با یحیی گل‌محمدی در هیات‌مدیره مطرح نکرده و اعضا هم در این زمینه درخواستی از مدیریت باشگاه خود نداشته‌اند. در واقع شرایط به شکلی است که گویا قرار نیست چنین موضوعی در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس مطرح شود و شاید هم در جای دیگری در این زمینه تصیمم‌گیری شده یا خواهد شد. در این زمینه درویش و دیگر اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس مدت زیادی است که حتی اظهارنظر رسمی هم در رسانه‌ها نداشته‌اند. به نظر می‌آید هرگونه اقدامی در مورد تمدید قرارداد گل‌محمدی در پرسپولیس برای مدیران این باشگاه یک نوع ریسک محسوب می‌شود.
یحیی گل‌محمدی در تابستان با توصیه‌های زیادی از سوی دوستانش مواجه شد که بهتر است بعد از کسب سه قهرمانی در یک فصل از پرسپولیس برود تا مثل برانکو محبوب بماند. او حتی برای ادامه کار با تردیدهای زیادی مواجه شد اما درنهایت تصمیم گرفت تا آخر قراردادش در جمع سرخپوشان مانده و شانسش را با این تیم برای یک بار دیگر در لیگ قهرمانان امتحان کند. به خاطر همین مساله بود که او تقریبا دو هفته طول کشید تا لیست خرید و برنامه‌هایش برای فصل نقل و انتقالات تابستانی را تحویل باشگاه دهد. در همین راستا نزدیکان یحیی اعتقاد دارند که اگر او این فصل را هم با قهرمانی به پایان برساند بسیار بعید است به کارش در پرسپولیس ادامه دهد. ضمن اینکه او خودش هم فهمیده که عواملی دوست ندارند که او در این باشگاه ادامه دهد و به خاطر همین مساله هم به وی تا الان پیشنهاد تمدید قرارداد نداده‌اند. مساله دیگر اینکه یحیی از عدم ارائه پیشنهاد تمدید قرارداد از سوی باشگاهش نیز دلخور است اما قصد ندارد در این زمینه گلایه‌ای در رسانه‌ها از مدیران باشگاه داشته باشد شاید به این دلیل که خودش از اصل ماجرا آگاهی کامل دارد.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار