• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۱۷ - ۰۳:۵۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
شکایت احتمالی منصوریان به اختلافات هیات‌مدیره دامن زد؛

زدوخورد در تمرینات تیم فولاد

شرایط در باشگاه فولاد تا این حد خوب پیش نمی‌رود. اختلافات درون تیمی، مشکلات مدیریتی و تبعات قرارداد ابتدای فصل با منصوریان همچنان به قوت خود باقی است.

زدوخورد در تمرینات تیم فولاد

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: پیروزی تیم فولاد بعد از هفته‌ها ناکامی مقابل تیم هوادار نقطه عطف فعالیت این باشگاه خوزستانی در فصل جاری لیگ برتر بود. در ظاهر این‌طوری به نظر می‌رسد که مشکلات این باشگاه حل شده و حالا که اولین برد خود را به دست آوردند در ادامه با مربیگری مارتینز می‌توانند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و خود را از انتهای جدول بالا بکشند. با این حال شرایط در باشگاه فولاد تا این حد خوب پیش نمی‌رود. اختلافات درون تیمی، مشکلات مدیریتی و تبعات قرارداد ابتدای فصل با منصوریان همچنان به قوت خود باقی است.
قبل از بازی فولاد و هوادار این نگرانی وجود داشت که وقتی مسئولان فولاد هنوز با منصوریان تسویه‌حساب نکردند، چطور می‌خواهند قرارداد مارتینز را ثبت کنند. در جریان این بازی اما دیدیم که سرمربی اسپانیایی این تیم در کنار زمین حضور داشت. این به معنی ثبت قرارداد و صدور کارت مربیگری او برای فولاد بود. در نتیجه پیگیر موضوع شدیم. این‌طور که یکی از نزدیکان باشگاه فولاد به ما گفت؛ قرارداد منصوریان یک‌طرفه از سوی باشگاه فولاد فسخ شده و هیچ توافقی در این خصوص با سرمربی سابق انجام نشده است این‌طور که قانون می‌گوید شرایط فسخ قرارداد به‌صورت یک‌طرفه همچون گذشته راحت نیست، چراکه برای فسخ قرارداد باید جلب رضایت شده و هر دو طرف نسبت به این کار رضایت داشته باشند اما از آنجا که این قرارداد یک‌طرفه فسخ شده و هیچ توافقی با منصوریان صورت نگرفته است مربی سابق فولاد، می‌تواند شکایت خود از مدیران این باشگاه را به کمیته تعیین وضعیت برده و آنها را با چالش روبه‌رو کند. این درحالی است که هنوز قرارداد دستیاران منصوریان فسخ نشده و آنها را به مرخصی چندروزه فرستادند. بالاخره این مرخصی تمام می‌شود و فولادی‌ها یا باید این افراد را به تمرینات برگردانند یا با آنها تسویه‌حساب کنند.
فولاد جزء باشگاه‌هایی است که همواره اختلافات مدیریتی در آن وجود داشته است. فصل قبل نیز گرشاسبی چالش‌های بسیاری با سایر اعضای هیات‌مدیره داشت و حتی قبل از او هم این چالش‌ها بین مدیران وجود داشت. امسال نیز اعضای هیات‌مدیره از ابتدا با هم چالش‌های بسیاری داشتند و این اختلافات حتی به جزئی‌ترین مسائل رسیده بود. حالا با برکناری منصوریان و روی کار آمدن مارتینز این‌طور به نظر می‌رسید که شاید در هیات‌مدیره آرامش برقرار شود و همه صلح کنند اما خبرها حکایت از آن دارد که اختلاف نظر همچنان در هیات‌مدیره به قوت خود باقی است. ابتدا این‌طور به نظر می‌رسید که برخی از اعضای هیات‌مدیره که خواهان ادامه همکاری با منصوریان بودند برای موفقیت فولاد با مارتینز سنگ‌اندازی می‌کنند اما خبرنگار «فرهیختگان» با کمی تحقیق در این خصوص متوجه شد موضوع به این شکل نیست و در واقع برخی اعضای هیات‌مدیره تمایل دارند طی توافق با منصوریان جلوی شکایت او به کمیته تعیین وضعیت را بگیرند چراکه احساس می‌کنند درصورتی‌که موضوع وارد چالش و درگیری شود تبعات بدی برای این تیم خواهد داشت. از طرف دیگر مدیران فولاد بر این باورند که درصورت توافق با منصوریان باید حق و حقوق او را بپردازند. درصورتی‌که باشگاه فولاد بخواهد مطالبات منصوریان و دستیارانش را پرداخت کند، برای نیم‌فصل سقف بودجه خود را تکمیل کرده است. از طرفی سرمربی جدید تیم فولاد خواهان تقویت این تیم شده است و معتقد است میانگین سنی بازیکنان بسیار بالاست. از این رو در برخی پست‌ها درخواست جذب چند بازیکن جدید کرده است. جذب بازیکن اما به این راحتی نیست و او باید تا نیم‌فصل برای تکمیل تیم خود صبر کند. با باز شدن پنجره زمستانی تیم فولاد براساس آنچه تاکنون هزینه کرده است می‌تواند یکی دو بازیکن به خدمت بگیرد اما درصورتی که با منصوریان و دستیارانش تسویه کرده و رضایت آنها را جلب کند دیگر نمی‌تواند بازیکن به خدمت بگیرد چراکه سقف بودجه این باشگاه پر می‌شود و درصورتی‌که این کار را نکند و کار به شکایت منصوریان از فولاد برسد این احتمال وجود دارد که پنجره این تیم بسته شود. در واقع اختلاف هیات‌مدیره بر سر این موضوع است. این‌طور که شنیدیم برخی از آنها معتقدند که باید نظر منصوریان را جلب کند تا کار به کمیته تعیین وضعیت کشیده نشود و برخی دیگر بر این باورند که برای جذب بازیکن بیشتر چه بهتر آن است که با این مربی تسویه نکرده و موضوع را کمی کش دهند تا نیم‌فصل زمستانی به پایان برسد و سپس این موضوع را بین خودشان حل‌وفصل کنند.

اگر بخواهیم بگوییم در بین بازیکنان تیم‌های خوزستانی هرگز دودستگی وجود نداشته کمی اغراق کردیم. تیم‌های خوزستانی همیشه از اختلاف بین بازیکنان بومی و غیربومی رنج می‌برند. از این رو وقتی شنیدیم اختلاف و دودستگی بین بازیکنان این تیم به وجود آمده چندان تعجب نکردیم. واقعیت این است که این اختلاف تا حدی است که مارتینز از پس بازیکنان برنمی‌آید و این دودستگی و اختلاف باعث ناراحتی برخی دیگر از بازیکنان، از عدم مدیریت سرمربی شده است. ابتدا این‌طور به نظر می‌رسید که بازیکنان توان فنی مربی اسپانیایی را نمی‌پسندند و به‌نوعی معتقدند او چندان گزینه خوبی برای هدایت تیم فولاد نیست و از توانایی و قابلیت‌های لازم برخوردار نیست اما به‌مرور مشخص شد انگ‌هایی که به مارتینز می‌چسبانند در واقع انگ‌هایی است که به دلیل عدم مدیریت او در تیم به وجود آمده است.
در همین خصوص بد نیست بدانید که شنیدیم، در جریان تمرین تیم فولاد زدوخوردی بین دو بازیکن باتجربه این تیم که یکی از آنها این فصل به این باشگاه پیوسته به وجود آمد که مارتینز نتوانست واکنشی نشان دهد. به‌مرور اما مشخص شد در اصل این بازیکنان هستند که با هم اختلاف دارند و دودسته شدند. در اصل برخی بازیکنان فعلی با بومی‌ها یک باند شده و علیه دیگر بازیکنان موضع دارند. اگر فولاد بتواند این مشکل را بر طرف کند و بازیکنان به اتحاد و همدلی برسد تیم بدی نیستند. آنها هر چند سن بالایی دارند اما در عین حال می‌توانند عملکرد خوبی داشته و به نتایج بهتری برسند؛ به شرط آن که اختلافات داخلی تمام شده و هم تیم و هم هیات‌مدیره به اتحاد برسند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار