• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۹ - ۰۲:۰۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دعوای فیزیکی نه، درگیری لفظی بود؛

چالش مربی و مدیرعامل شمس‌آذر ختم به خیر شد

سعید دقیقی، سرمربی و شهاب زندی، مدیرعامل تیم شمس‌آذر قزوین از ابتدای فصل جدید و با ورود به لیگ برتر همواره با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بودند. اختلاف نظر این دو تا جایی پیش رفت که زندی به‌عنوان مدیرعامل باب مذاکره با دیگر گزینه‌های سرمربیگری را باز کرد و در حالی که هنوز برای ادامه همکاری با سعید دقیقی به نتیجه نرسیده بود با دیگر گزینه‌ها پای میز مذاکره نشست.

چالش مربی و مدیرعامل شمس‌آذر ختم به خیر شد

نیلوفر مژدهی، خبرنگار: سعید دقیقی، سرمربی و شهاب زندی، مدیرعامل تیم شمس‌آذر قزوین از ابتدای فصل جدید و با ورود به لیگ برتر همواره با چالش‌های فراوانی روبه‌رو بودند. اختلاف نظر این دو تا جایی پیش رفت که زندی به‌عنوان مدیرعامل باب مذاکره با دیگر گزینه‌های سرمربیگری را باز کرد و در حالی که هنوز برای ادامه همکاری با سعید دقیقی به نتیجه نرسیده بود با دیگر گزینه‌ها پای میز مذاکره نشست. همان روزها بود که دقیقی با توجه به اینکه تیم شمس‌آذر را از لیگ یک به لیگ برتر آورده و امتیاز خوبی کسب کرده بود توقع داشت با مبلغی بهتر با این تیم قراردادش را تمدید کند و البته شروط مورد نظر او نیز پذیرفته شود. چند جلسه میان این دو نفر بدون نتیجه البته با کدورت‌هایی نیمه‌تمام رها شد اما درنهایت دو طرف به توافق رسیدند تا یک فصل دیگر آن هم در لیگ برتر با هم همکاری کنند.

زندی: اختلاف درون‌خانوادگی بود
در مدتی که پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر سپری شده شمس‌آذر با وجود یک برد و یک تساوی و دو شکست و در حالی که یک بازی کمتر انجام داده، همچنان یک امتیازی است. دیگر همه می‌دانند که این تیم به دلیل استفاده از بازیکن غیر مجاز با سه امتیاز منفی وارد مسابقات لیگ برتر شده اما همین کسر سه امتیاز فشار زیادی به مربی و مدیرعامل این باشگاه وارد کرد. در همین چهار هفته نیز رفتارهای دقیقی در کنار زمین چیزی متفاوت از حالت طبیعی است. منطقی است که او می‌خواهد با کسب امتیاز سه امتیاز منفی تحمیلی را جبران کند. تا اینجا شاید همه چیز طبیعی و طبق قوانین به نظر برسد اما مشکل اصلی آنجایی است که خبر می‌رسد سرمربی و مدیرعامل باشگاه شمس‌آذر قزوین در جریان یک بازی دوستانه با هم درگیر شدند. آن‌طور که شاهدان عینی از آن به ما خبر دادند، اختلاف بین شهاب زندی و سعید دقیقی از یک بگو مگوی ساده شروع و به فحاشی و درنهایت زد و خورد ختم شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که دقیقی با یک حرکت زیدانی با سر به سینه زندی کوبیده و به نوعی اعتراض خود را به مدیرعامل باشگاه نشان داده است.
برای اینکه از واقعیت ماجرا باخبر شویم با هر دوی آنها گفت‌وگو کردیم که هر دو نفر ضمن تایید اختلاف نظر، هرگونه درگیری فیزیکی را تکذیب کردند. شهاب زندی در این مورد به «فرهیختگان» گفت: «دعوای فیزیکی بین ما صورت نگرفت بلکه یک درگیری لفظی بود. من نمی‌خواهم بیش از این به این موضوع بپردازم چراکه یک اختلاف درون‌خانوادگی بود و نیازی نمی‌بینم بخواهم در موردش برای دیگران توضیح دهم. دوست ندارم وارد جزئیات شوم و بگویم چه اتفاقی بین ما افتاد؛ من چه کردم و او چه کرد. به نظرم این موضوع تمام‌شده است و موارد زیادی برای رسیدگی به آنها دارم.»

دقیقی: چالش در تیم ما وجود دارد
از صحبت‌های زندی کاملا مشخص است که این اختلاف وجود دارد و دو طرف بر سر مسائلی با هم به نقطه مشترک نرسیده‌اند. طبیعی است که در نتیجه همین مشکلات در جریان یک بازی دوستانه درگیری به وجود آید. هرچند شاهدان عینی ادعا می‌کنند که این درگیری بسیار کوتاه بود و به کمک اطرافیان به سرعت ختم به خیر شد اما در هر تیمی وقتی کار به چنین جایی کشیده شود، یعنی مشکلات عمیق و عدیده‌ای وجود دارد. به همین دلیل با سعید دقیقی، سرمربی تیم شمس‌آذر نیز گفت‌وگو کردیم. سرمربی شمس‌آذر حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. هرچند او هم هرگونه درگیری فیزیکی را تکذیب کرد اما به وجود مشکلات و در نتیجه چالش با مدیرعامل این باشگاه اذعان داشت. وی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد: «چیز خاصی بین ما صورت نگرفت و حرف‌هایی که زده می‌شود نادرست است. به هر حال ما از ابتدای فصل چالش‌های زیادی داشتیم. شرایط تیم ما به اشکال مختلف بحرانی بود. همین حالا هم به‌شدت تحت فشار هستیم. دو بازیکن ما همراه تیم ملی امید هستند و غیبت‌شان واقعا برای ما دردسرساز شده است. از این شرایط ناراحت هستم. به نظر می‌رسد فقط زورشان به ما رسیده و دو بازیکن اصلی و تاثیرگذار من را مدتی است که از تیم دور کرده‌اند. به هر حال مشکلات زیادی وجود داشته است. واقعیت این است که من معتقدم از فصل گذشته ارتباط خوبی را با شهاب زندی آغاز کرده‌ام و این ارتباط همچنان ادامه دارد. فقط می‌توانم بگویم که چالش کوچک بوده و زندی عزیز من است. قطعا مشکلاتی داریم و من اصلا تکذیب نمی‌کنم اما نه تا این حد که کار به چنین حواشی‌ای بکشد.»
وی که اصرار داشت بگوید مشکلات از درون باشگاه نیست ادامه داد: «در این مدت یک سال با هم همکاری خوبی داشتیم و بالاخره در یک کار حرفه‌ای و جمعی که بسیار سخت هست بحران هم به وجود می‌آید ولی اصلا موضوع به این شکل که انعکاس دادند، نبود. زندی همیشه برای من قابل احترام است و جدای از اینکه همکارم است دوست من نیز هست. در هر خانواده‌ای ممکن است چالش به وجود بیاید اما این چالش اصلا ابعادی را که منعکس می‌کنند نداشت. ما با تمام قدرت کارمان را می‌کنیم و همان‌طور که فصل قبل شرایط خوبی را رقم زدیم امسال هم شرایط خوبی را فراهم خواهیم کرد. بین ما اختلاف نظر هست اما نه تا این حد که کار به زد و خورد بکشد و به هیچ وجه صحت ندارد. به نظر من از ابتدای فصل برای ما مشکل ایجاد کردند و این هم یک نوع دیگر از فعالیتی است که تیم ما را به هم بریزند.»
سرمربی تیم شمس‌آذر که به نظر می‌رسد به دلیل نداشتن دو بازیکن اصلی تیمش که در اردوی تیم امید حضور دارند تحت فشار قرار گرفته ادامه داد: «برای من سوال است که چرا الان دو بازیکن مهم و تاثیرگذار من باید همراه تیم ملی باشند اما یک بازیکن‌ که در نتایج تیم امید بسیار نقش داشت مثل حسین‌نژاد می‌تواند به اردوی تیمش ملحق شود. از طرفی بودند، تیم‌هایی که می‌توانستند بهترین بازیکنان را در اختیار تیم امید بگذارند اما در عوض دو بازیکن از ما گرفتند و بازی‌های ما به این شکل عقب افتاد. باشگاهی مثل شمس‌آذر چقدر توان و انرژی دادند که هم دو بازیکن به تیم ملی بدهد، هم مصدوم داشته باشد، هم شرایط زیرساختی آن به حد اعتدال نرسیده باشد و هم سه امتیاز از آن کسر کنند و این همه مدت بازیکن را دور از اردوی ما نگه دارند آن هم در اولین حضورمان در لیگ برتر. با این همه مجموعه شمس‌آذر آنقدر شایسته هست که با همین شرایط بحرانی اگر جدول به شکل ایده‌آل بود، در جایگاه یازدهم جدول قرار می‌گرفت. ما جنگیدن در زمین را خوب بلدیم و ثابت می‌کنیم همه چیز پول و استفاده از منابع دولتی نیست و یک باشگاه خصوصی نیز با یک برنامه‌ریزی خوب می‌تواند بهترین اتفاقات را رقم بزند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار