• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۸ - ۰۳:۲۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین اخبار از پرسپولیس در قطر؛

یحیی تیمش را مخفی کرد

یحیی گل‌محمدی تاکید کرد خبرنگاران و عکاسان خارجی و داخلی اجازه حضور در محل تمرینات تیم‌شان را نداشته باشند. به‌هر‌حال یحیی خوب می‌داند که حریف قطری به‌دنبال این است تا اطلاعات کاملی از آنها داشته باشند و به این خاطر او اصرار داشت تمرین تیمش در فضایی کاملا بسته و به دور از اصحاب رسانه و تماشاگر برگزار شود.

یحیی تیمش را مخفی کرد

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس آخرین تمرین خود را روز پنجشنبه در تهران در ورزشگاه شهید کاظمی انجام داد و ظهر روز گذشته هم برای برگزاری اردوی کوتاه‌مدت و مصاف با الدحیل راهی قطر شد. به درخواست یحیی گل‌محمدی تمامی بازیکنانی که نام‌شان برای بازی‌های آسیایی رد شده است در این سفر تیم‌شان را همراهی کردند. حتی میلاد سرلک که از بازی با الدحیل محروم است اما برای حفظ آمادگی بدنی‌اش در تمرینات سرخپوشان حاضر خواهد بود. شاگردان یحیی گل‌محمدی قرار بود شب گذشته اولین تمرین خود را زیر نور در دوحه برگزار کنند و امشب و فرداشب هم برنامه تمرینات این تیم به همین روال خواهد بود. اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌همراه رضا درویش و تنی چند از اصحاب رسانه نیز قرار است فردا عصر راهی دوحه شوند. این در شرایطی است که محمد عمری هم آخرین بازمانده پرسپولیس در تیم امید قرار بود در آخرین ساعات دیشب به دوحه رسیده و خودش را به مربیان این تیم معرفی کند؛ هرچند کادر پزشکی پرسپولیس باید وضعیت جسمانی او را بررسی کند و بعد به او اجازه تمرین داده شود.

مهم‌ترین تمرینات تاکتیکی پرسپولیس برای بازی با الدحیل از شب گذشته آغاز شد. از این جهت که قرار بود وحید امیری و مهدی ترابی در این تمرین پا به توپ شوند. همچنین یاسین سلمانی و محمد‌مهدی احمدی هم زودتر از اعضای تیم‌شان به دوحه رسیده بودند و آماده شرکت در تمرینات بودند. در همین راستا یحیی گل‌محمدی تاکید کرد خبرنگاران و عکاسان خارجی و داخلی اجازه حضور در محل تمرینات تیم‌شان را نداشته باشند. به‌هر‌حال یحیی خوب می‌داند که حریف قطری به‌دنبال این است تا اطلاعات کاملی از آنها داشته باشند و به این خاطر او اصرار داشت تمرین تیمش در فضایی کاملا بسته و به دور از اصحاب رسانه و تماشاگر برگزار شود. در این میان عکاسان ایرانی که مقیم دوحه‌اند نتوانستند به محل تمرین سرخپوشان بروند.

گروه آنالیز پرسپولیس از ابتدای هفته‌ای که گذشت کار خود را برای آنالیز تیم الدحیل آغاز کردند و اطلاعات لازم را نیز در اختیار یحیی گل‌محمدی قرار دادند. اما از آنجا که آخرین مصاف الدحیل با تیم المرخیه پنجشنبه‌شب برگزار شد، گروه آنالیز پرسپولیس ماموریت داشتند این مسابقه را با دقت تماشا کرده و اطلاعات کاملی را در اختیار سرمربی تیم خود قرار دهند. از این رو زمان حضور اعضای تیم پرسپولیس در فرودگاه، تیم عسگری و خانبان صحنه‌های مهم بازی الدحیل و المرخیه را برای یحیی گل‌محمدی به نمایش گذاشتند و تاثیر حضور کوتینیو را در این تیم با دقت ارزیابی کردند. هافبک برزیلی در این مسابقه یک پنالتی برای تیمش گرفت و یک گل زیبا نیز از روی کاشته به ثمر رساند. جالب اینکه گل‌محمدی بعد از تماشای هنرنمایی کوتینیو در این مسابقه، بیرانوند را نیز فراخواند تا کاشته زیبای این بازیکن را به او نشان دهد. بیرو هم محو کاشته زیبای کوتینیو شد!

برخی از لیدرهای باشگاه پرسپولیس به مانند سال‌های گذشته به‌دنبال این هستند تا تماشاگران ایرانی را در غالب یک تور برای حمایت از پرسپولیس به قطر بفرستند. در سال‌های گذشته حداقل 200 الی 300 هوادار ایرانی برای حمایت از سرخپوشان به قطر رفته‌اند و پیش‌بینی شده همین تعداد مجددا خودشان را به دوحه برسانند. این در‌حالی است که به گفته یکی از ایرانی‌های مقیم دوحه بیش از دو هزار ایرانی در کشور قطر بی‌صبرانه منتظر بازی پرسپولیس و الدحیل هستند تا برای حمایت از نماینده کشورمان به ورزشگاه اختصاصی باشگاه الدحیل بروند. اما از آنجا که ظرفیت این ورزشگاه حدود 6 هزار تماشاگر است به احتمال خیلی قوی به مانند دوره‌های قبل سهمیه هواداران پرسپولیس حدود 1600 تماشاگر خواهد بود. ظرفیتی که به‌نظر می‌آید برای بازی دوشنبه‌شب تکمیل شود و سرخپوشان از حمایت تماشاگران ایرانی برخوردار خواهند بود.

برای خواندن متن کامل گزارش، اینجا را بخوانید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار