• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۶ - ۰۳:۱۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
گزارش «فرهیختگان» از شرایط سرخپوشان برای رویارویی با الدحیل؛

دلخوری یحیی از عنایتی

پرسپولیس در دومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار است روز دوشنبه هفته آینده در دوحه به مصاف الدحیل برود. تیم قطری در شرایطی به استقبال این مسابقه می‌آید که به تازگی فیلیپه کوتینیو برزیلی را هم به خدمت گرفته و اگر مصدومیت این بازیکن به‌موقع درمان شود قصد دارد از این ستاره برزیلی در بازی پیش رو استفاده کند.

دلخوری یحیی از عنایتی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در دومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان قرار است روز دوشنبه هفته آینده در دوحه به مصاف الدحیل برود. تیم قطری در شرایطی به استقبال این مسابقه می‌آید که به تازگی فیلیپه کوتینیو برزیلی را هم به خدمت گرفته و اگر مصدومیت این بازیکن به‌موقع درمان شود قصد دارد از این ستاره برزیلی در بازی پیش رو استفاده کند.
پرسپولیس و الدحیل در سال‌های اخیر مصاف‌های زیادی داشتند اما دو رویارویی اخیر دو تیم را الدحیل با نتایج دو بر صفر و یک بر صفر به سود خود به پایان برده و از این حیث شرایط بهتری نسبت به نماینده کشورمان دارد. ناگفته نماند که پرسپولیس یکی از شیرین‌ترین بردهای خود در لیگ قهرمانان را در ورزشگاه آزادی مقابل همین الدحیل کسب کرد. در آن مسابقه معروف پرسپولیس برای صعود به مرحله نیمه نهایی در یک نیمه نیاز به دو گل داشت که توسط مدافع الدحیل و منشا به گل رسید (نتیجه پایانی سه بر یک شد) تا کامبک فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
در شرایط فعلی هم سرخپوشان بعد از باخت به النصر احساس می‌کنند که غرورشان خدشه‌دار شده است و به این خاطر در چند روز اخیر با‌ ‌انگیزه بالایی در تمرینات حاضر شده و هم‌قسم شده‌اند تا به هر شکلی که هست الدحیل را در زمین خود شکست دهند. آخرین بار شاگردان یحیی گل‌محمدی بعد از شکست مقابل سپاهان در بازی برگشت فصل گذشته بود که تصمیم گرفتند برای پیروزی در تمام دیدارهای باقی‌مانده لیگ هم‌قسم شوند و اتفاقا توانستند با 10 برد پیاپی قهرمان لیگ و جام حذفی شوند.

جانشین سرلک مشخص شد
پرسپولیس روز سه‌شنبه در یک بازی دوستانه به مصاف نساجی مازندران رفت تا نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان با توجه به تعطیلی لیگ خودشان را از شرایط مسابقه دور نکنند. در این بازی یحیی گل‌محمدی ملی‌پوشان امید تیمش به اضافه مهدی ترابی و وحید امیری را در اختیار نداشت. نبیل باهویی هم به‌طور اختصاصی تمرین کرد. از این رو سرخپوشان با ترکیب نصفه‌ونیمه به مصاف نساجی رفتند اما با این حال دو تیم بازی جاندار و البته همراه با احتیاط را پشت سر گذاشتند. با توجه به غیبت میلاد سرلک در بازی با الدحیل به خاطر مصدومیت، یحیی در بازی با نساجی از سینا اسدبیگی به‌عنوان جانشین او استفاده کرد. این در حالی است که گئورگی گولسیانی هم قابلیت بازی در این پست را دارد اما یحیی او را در این مسابقه در نیمه اول به‌عنوان مدافع میانی به میدان فرستاد و در نیمه دوم روی نیمکت نشاند. این بدان معناست که اسدبیگی در دوحه جانشین سرلک خواهد بود و بعید است که گزینه دیگری مدنظر یحیی برای این پست باشد. ناگفته نماند که سرخپوشان در قطر هم قرار است با دو هافبک دفاعی به میدان بروند و مسعود ریگی بازیکن کناری سینا خواهد بود.

3 جلسه تمرین در دوحه
باشگاه پرسپولیس به هر شکلی که بود خواسته یحیی گل‌محمدی را برای حضور چهار روزه در قطر فراهم کرد. طبق برنامه سرخپوشان باید روز یکشنبه عازم دوحه شده و دوشنبه نیز بازی خود را با الدحیل انجام می‌دادند اما یحیی درخواست کرد که روز جمعه راهی دوحه شده و سه جلسه تمرین در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در دوحه داشته باشند که رضا درویش شرایط را برای این اردوی کوتاه‌مدت سرخپوشان فراهم کرد. در همین راستا کاروان پرسپولیس قرار است صبح جمعه به دوحه رفته و بعد اقامت در هتل عصر همین روز نیز اولین تمرین خود را در قطر انجام دهد. یحیی خیلی امیدوار است که در دوحه بتواند از بازیکنان مصدومش در تمرینات گروهی بهره ببرد.

دلخوری گل‌محمدی از صحبت‌های عنایتی
یحیی گل‌محمدی به این شرط با خواسته رضا عنایتی برای حضور سه ملی‌پوش تیمش در بازی‌های آسیایی هانگژو موافقت کرد که آنها را در بازی با الدحیل در اختیار داشته باشد. در همین راستا نیز رضا درویش در جلسه اخیرش با مهدی تاج که روز یکشنبه برگزار شد به اطلاع وی رساند که یحیی خواسته سه نماینده پرسپولیس در تیم امید فردای بازی با تایلند عازم دوحه شوند و فدراسیون هم مخالفتی با این قضیه نداشت. اما رضا عنایتی روز گذشته بعد از بازی تیم امید با تایلند به یک‌باره اعلام کرد که دوست دارد سه ملی‌پوش امید پرسپولیس را در بازی بعد تیمش در اختیار داشته باشد و از این رو از فدراسیون می‌خواهد چنین درخواستی را از باشگاه پرسپولیس مطرح کند. این اظهارنظر عنایتی خیلی زود به گوش یحیی گل‌محمدی رسید و او ضمن دلخوری از سرمربی تیم امید از باشگاهش خواسته به هیچ عنوان با خواسته عنایتی موافقت نکرده و طبق برنامه قبلی ملی‌پوشان به دوحه بروند. در این میان باشگاه پرسپولیس پیش از درخواست عنایتی بلیت‌های یاسین سلمانی، محمد عمری و محمد‌مهدی احمدی را برای سفر به دوحه اوکی کرده بود. در این میان با توجه به مصدومیت ترابی و امیری دو چپ‌پای سرخپوشان، گل‌محمدی خواستار بازگشت احمدی هم شد تا دستش در سمت چپ خیلی خالی نباشد. دو بازیکن دیگر هم شانس زیادی برای حضور در ترکیب اصلی پرسپولیس در بازی با الدحیل را دارند.

تبلیغ ایرانسل بدون امضای نهایی
پرسپولیس در بازی‌های این فصل خود از جمله بازی با النصر همچنان تبلیغ شرکت ایرانسل را روی پیراهن خود داشت در‌حالی‌که هنوز با این شرکت قرارداد نهایی را برای اسپانسرینگ امضا نکرده است. در این مورد گویا هنوز طرفین بر سر چند بند اختلاف نظر دارند و تا زمانی که به جمع بندی نهایی نرسند قرارداد امضا نخواهد شد. حالا اینکه در این شرایط پرسپولیس همچنان نام این شرکت را روی پیراهن خود تبلیغ می‌کند در نوع خودش جالب توجه است.

حمایت از سرخپوشان به سبک بیرانوند
علیرضا بیرانوند بعد از صحبت‌های عجیب و غریب زیادی که دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر داشت در تمرینات تیمش حسابی نزد سرخپوشان سوژه شد. در این میان بیرانوند در بخشی از صحبت‌هایش از مدیریت باشگاه پرسپولیس گلایه داشت که چرا آپشن‌های قرارداد فصل پیش بازیکنان را پرداخت نکرده است و حتی مدعی شد درویش برای اینکه مسئولیت این پرداخت را به گردن مدیر بعدی بیندازد از پرداخت آن صرف نظر کرده است. البته بیرانوند به این دلیل چنین ادعایی را کرد که باشگاه پرسپولیس هفته‌های ابتدایی فصل به اعضای تیمش پرداختی داشت اما به یک‌باره اعلام کرد این پرداختی‌ها ربطی به آپشن‌های قرارداد فصل پیش ندارد و پیش‌پرداخت قرارداد امسال است. اما جدا از این مسائل بیرانوند در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرد که خودش بخش عمده‌ای از آپشن‌های قراردادش را گرفته است و بازیکنان پرسپولیس هم این موضوع را می‌دانند. اما بیرو با مطرح کردن آن بحث فقط خواست از همبازیانش دفاع کرده باشد و آنها فکر نکنند چون او پول خودش را گرفته، حالا کنار کشیده است.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار