• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۵ - ۰۶:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
در دنیای موازی گلر پرسپولیس، او می‌تواند برای کل فوتبال، هواداران، مدیر و سرمربی تعیین تکلیف کند؛

فیلم بیرو ۲

پرسپولیس در فاصله کمتر از یک هفته مانده به دیدار حساس با الدحیل عصر روز گذشته در یک بازی دوستانه به مصاف نساجی مازندران رفت که این دیدار را با تک گل فرشید اسماعیلی به حریف شمالی خود واگذار کرد.

فیلم بیرو ۲

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: پرسپولیس در فاصله کمتر از یک هفته مانده به دیدار حساس با الدحیل عصر روز گذشته در یک بازی دوستانه به مصاف نساجی مازندران رفت که این دیدار را با تک گل فرشید اسماعیلی به حریف شمالی خود واگذار کرد. در این دیدار یحیی گل‌محمدی نتوانست از بازیکنان مصدومش استفاده کند و بازیکنان ملی پوش امید این تیم هم قرار است در دوحه به اردوی سرخپوشان ملحق شوند.

نبیل فعلا اختصاصی تمرین می‌کند

نبیل باهویی خرید تحمیلی باشگاه پرسپولیس به کادرفنی سرخپوشان از روز دوشنبه این هفته بود که مجوز حضور در تمرینات تیم جدیدش را از یحیی گل‌محمدی گرفت. با این حال یحیی از او خواست در این تمرین فقط دور زمین بدود. روز گذشته هم نبیل از سوی کادرفنی پرسپولیس در بازی دوستانه به کار گرفته نشد و به‌طور اختصاصی کار کرد. اگر اتفاق خاصی رخ ندهد امروز نبیل در تمرین گروهی پرسپولیس شرکت خواهد کرد، هر‌چند بخش عمده تمرین امروز شاگردان یحیی به‌خاطر بازی دیروز به ریکاوری اختصاص خواهد داشت. لوسادا، مربی بدنساز پرسپولیس بعد از بررسی وضعیت بدنی نبیل شرایط او را تقریبا نرمال ارزیابی کرده اما او از فرم مسابقه خارج بوده و بسیار بعید است که یحیی بخواهد از این بازیکن در ترکیب اصلی تیمش استفاده کند و شاید برای دقایقی وارد میدان شود. در‌حال‌حاضر فقط نام نبیل در لیست مسافران قطر رد شده است.

سرخپوشان جمعه رفتنی شدند

باشگاه پرسپولیس با رایزنی‌های مختلف توانست شرایطی را فراهم کند که سرخپوشان بتوانند روز جمعه راهی قطر شوند. البته خواسته یحیی گل‌محمدی این است که این سفر تا قبل از بعد‌از‌ظهر انجام گیرد تا تیمش بتواند عصر جمعه در دوحه تمرین داشته باشد، اما تا دیشب هنوز ساعت پرواز سرخپوشان مشخص نبود. در این میان رضا درویش و اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم تمایل دارند تا راهی قطر شوند اما آنها عصر روز یکشنبه به‌همراه اصحاب رسانه راهی این سفر خواهند شد. اعضای هیات‌مدیره پرسپولیس در جام‌جهانی هم دو بازی ایران را از نزدیک تماشا کردند و به‌نظر می‌آید که به قطر علاقه‌مند هستند.

دلخوری کادرپزشکی از بیرانوند

علیرضا بیرانوند دوشنبه‌شب میهمان برنامه فوتبال برتر بود و در این برنامه تقریبا در مورد همه چیز صحبت کرد! یکی از اظهارنظرهای عجیب این دروازه‌بان در مورد آخرین وضعیت وحید امیری بود و مدعی شد که او به بازی با الدحیل خواهد رسید. این در‌حالی است که این بازیکن از ابتدای این هفته زیر نظر کادر پزشکی پرسپولیس تحت درمان است و به گفته دکتر حقیقت نیز دو تا سه هفته دور از میادین خواهد بود. حتی به امیری توصیه شده که به قطر نرود و در تهران بماند و دوره درمانی‌اش را ادامه دهد. بیرانوند در‌واقع با ادعایی که در مورد امیری مطرح کرد به‌نوعی اظهارات کادر پزشکی تیمش را در مورد زمان بهبودی امیری رد کرد و این مساله با دلخوری آنها مواجه شد. در این میان با خبر شدیم چون امیری چند روز قبل از بازی با النصر در استوری خود خبر از رسیدن بیرانوند به بازی با النصر داده بود، این دروازه‌بان نیز به‌نوعی خواست این کار دوست و همبازی‌اش را تلافی کرده باشد! در‌حال‌حاضر نام امیری در لیست مسافران قطر هست از این جهت که روند بهبودی او خوب بوده اما اینکه بتواند در مقابل الدحیل به میدان برود روز یکشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد. امیری در این هفته فقط فیزیوتراپی کرده و تمرینی با تیمش نداشته است.

کنایه سنگین بیرانوند به درویش

یکی از اظهارنظرهای عجیب علیرضا بیرانوند در مصاحبه تلویزیونی اخیرش در مورد عدم‌پرداخت آپشن‌های قرارداد سرخپوشان بود. او در این باره مدعی شد که درویش این آپشن‌های قرارداد اعضای تیمش را پرداخت نکرده تا آن را به مدیرعامل جانشین خود واگذار کند. این صحبت کنایه‌آمیز بیرانوند در مورد مدیریت باشگاهش خبر از این می‌دهد که احتمال تغییرات مدیریتی در این باشگاه زیاد است؛ هر‌چند در گزارش‌های قبلی به این مساله اشاره داشتیم که وزارت ورزش اگر گزینه مناسبی برای مدیریت باشگاه پرسپولیس پیدا کند حتما او را جایگزین مدیریت فعلی این باشگاه خواهد کرد. اگرچه به‌قول بیرانوند بدهی‌ها هم آنقدر سنگین است که هر مدیری حاضر نیست جانشین درویش شود. بیرانوند در بخش‌های دیگری از حرف‌هایش در مورد مدیریت باشگاه پرسپولیس راجع‌به راه‌های مختلف درآمدزایی برای این باشگاه هم حرف زد تا به‌نوعی کنایه دیگری به درویش زده باشد.

برانکو؛ آلترناتیو یحیی

باشگاه پرسپولیس فعلا برنامه‌ای برای تمدید قرارداد یحیی گل‌محمدی ندارد و به این مورد پیش از این هم چند‌بار اشاره داشتیم. ضمن اینکه خود یحیی هم در تابستان برای ادامه کار در پرسپولیس تردید زیادی داشت اما درنهایت تصمیم به ادامه کار گرفت. سرمربی موفق سرخپوشان این توقع را از درویش داشت که در تابستان پیشنهاد تمدید قرارداد را به او ارائه کند اما این اتفاق رخ نداد تا یحیی کم‌کم متوجه شود که مدیریت باشگاه چندان علاقه‌مند به ادامه کار با او نیست؛ هر‌چند شاید این تصمیم در جای دیگری اتخاذ شده باشد و درویش مجری آن است. در این میان باشگاه پرسپولیس با پرداخت مالیات برانکو ایوانکوویچ به‌نوعی مشکل او را برای بازگشت به ایران برطرف کرد. از طرفی مرد کروات هم قراردادش با فدراسیون عمان تا پایان جام ملت‌ها است و بعد از این مسابقات در مورد ادامه کار با این فدراسیون تصمیم خواهد گرفت. نکته جالب توجه اینکه وقتی بیرانوند در برنامه تلویزیونی عکس برانکو را در کنار خودش دید از او به نیکی یاد کرد و همچنین مدعی شد که او دوست دارد به ایران برگردد و باشگاه هم مالیاتش را پرداخت کرده تا او مشکلی از این بابت نداشته باشد! بیرو این صحبت را با نیش‌خند معنادار بر زبان آورد و به‌نوعی جانشین مدنظر باشگاهش برای یحیی گل‌محمدی را معرفی کرد! در‌واقع بیرانوند در برنامه دوشنبه‌شب نسخه درویش و یحیی را در دو جمله و یک‌جا پیچید‌!

خارجی‌های پرسپولیس منتظر عملی شدن وعده‌ها

باشگاه پرسپولیس اخیرا 10 درصد دوم قرارداد بازیکنان و مربیانش را پرداخت کرد، اما این پرداختی شامل بازیکنان و مربیان خارجی این تیم نشد. پیش از این هم این نفرات پیش‌قسط اول را تقریبا دو هفته دیرتر از بقیه دریافت کردند که این موضوع با استقبال آنها همراه نشد. در‌حال‌حاضر هم مدیریت باشگاه پرسپولیس سخت به‌دنبال این است تا 10 درصد قسط دوم خارجی‌های تیمش را پرداخت کند تا بیشتر از این بین آنها با نفرات داخلی تیم در دریافتی‌ها تاخیر به‌وجود نیاید. ناگفته نماند که نبیل باهویی هم هنوز دریافتی‌ای از پرسپولیس نداشته است. جالب اینکه مسئولان این باشگاه قبل از توافق با نبیل به او هشدار داده بودند که نباید برای دریافت دستمزدش عجله کند و ممکن است چند‌بار دیر یا زود شود که او مدعی شده با این مساله مشکلی ندارد‌.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار