• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۵ - ۰۵:۳۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
تازه‌ترین وعده اسپانسر سابق: یک‌ماهه تسویه می‌کنیم؛

نخستین پرداختی اسپانسر جدید و پایان اعتصاب آبی‌ها

تیم فوتبال استقلال درحالی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر گشایشی از لحاظ مسائل اقتصادی برای این تیم ایجاد شده باشد.

نخستین پرداختی اسپانسر جدید و پایان اعتصاب آبی‌ها

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: تیم فوتبال استقلال درحالی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر گشایشی از لحاظ مسائل اقتصادی برای این تیم ایجاد شده باشد. استقلالی‌ها که با یک اسپانسر موقت (شرکت تمشک) کار را آغاز کرده‌اند بعد از 4 دیدار به مذاکرات خود با شرکت‌های معتبر و بزرگ‌تر ادامه داده و سرانجام موفق شده‌اند با یک قرارداد سه‌ساله با یکی از اپراتورهای تلفن همراه به نام رایتل به توافق برسند و با این شرکت قرارداد ببندند. نکته قابل‌توجه اینکه طی روزهای گذشته از حواشی ایجادشده درخصوص اسپانسر قبلی استقلالی‌ها از بالا گرفتن کار بین باشگاه با این شرکت خبر دادیم. درواقع این اسپانسر که متعهد شده بود برای چهار بازی ابتدایی فصل ۲۰ میلیارد تومان به استقلال بپردازد و به همین منظور دو چک به مبالغ 12.5و 7.5 میلیارد به سر رسید تاریخ‌های بیستم و سی‌ام شهریورماه در وجه باشگاه استقلال صادر کرد، با سپری شدن این دو تاریخ، این شرکت وعده داده بود تا این دو چک در تاریخ هفتم مهرماه پاس شود. حتی در این خصوص خبر دادیم که به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها امید چندانی به وصول مطالبات خود ندارند، بااین‌حال با توجه به ضمانت‌های سفت و سختی که باشگاه استقلال از این شرکت به دست دارد، می‌تواند با کشاندن کار به مراجع ذی‌صلاح به اندازه ۲۰ میلیارد تومان از این شرکت خسارت دریافت کند. بااین‌حال به‌تازگی از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که گویا این شرکت در تازه‌ترین وعده خود به استقلالی‌ها به آنها قول داده تا یک ماه آینده بدهی خود به آبی‌ها را پرداخت و با آنها تسویه‌حساب کند، حتی به همین منظور شنیده می‌شود این پرداختی‌ها از روزهای قبل آغاز شده و قرار است طی یک‌ماه طبق این وعده با استقلالی‌ها به‌تدریج تسویه شود. درحالی برخی رسانه‌ها از ادامه همکاری این شرکت با استقلال خبر می‌دادند که درنهایت بدقولی‌ها و نگرفتن مجوز لازم باعث شد استقلال به سمت‌وسوی مذاکره با اسپانسرهای جدید برود.

تسویه‌حساب شدنی است؟

همچنین درباره رایتل اسپانسر جدید استقلال شنیده می‌شود این اپراتور تلفن همراه از روز گذشته پرداختی‌های خود را آغاز کرده و قرار است در گام اول مبلغ قابل‌توجهی را به باشگاه تزریق کند.

در این خصوص باشگاه استقلال اقدامات لازم برای پرداختی به بازیکنان را آغاز کرده و احتمالا با مبلغ واریزی از سوی رایتل، اقدامات اولیه برای تسویه‌حساب مطالبات فصل گذشته با بازیکنان این تیم در دستور کار قرار خواهد گرفت. شنیده می‌شود احتمالا در این مرحله واریزی به بازیکنان استقلال، برخی از آنها حتی درصد کمی از قرارداد فصل جدید خود را نیز دریافت خواهند کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد شرایط از لحاظ مالی برای استقلالی‌ها بهتر شده و درنهایت پس از 5 روز اعتصاب، تمرینات شاگردان نکونام از سر گرفته خواهد شد. البته مجموع مبلغ مطالبات بازیکنان به‌طور قطع از اولین پرداختی اسپانسر جدید تا حدودی بیشتر است و مشخص نیست چطور قرار است این وعده یعنی تسویه‌حساب با بازیکنان با پرداختی فوق عملی شود.

حجت از همه‌جا بی‌خبر!

نکته قابل‌توجه اینکه استقلالی‌ها امسال درحالی با مشکل سقف بودجه مواجه شده‌اند که بسیاری از هواداران و برخی استقلالی‌های سابق توپ تقصیرات را به زمین آجورلو انداخته‌اند و وی را از بابت افزایش بی‌رویه قراردادهای بازیکنان که باعث شده این تیم با بدهی‌های سرسام‌آوری مواجه شود، مدیرعامل اسبق استقلال را مقصر می‌دانند. البته واقعیت امر می‌تواند مرتبط با همین موضوع باشد اما نکته مهمی که باعث شده استقلال در فصل جاری به حال و روز فعلی دچار شود تا حدود زیادی به اقدامات سرپرست سابق باشگاه مربوط می‌شود که بدون توجه به مجموع مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم در فصل جدید، در جلسه با مسئولان فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاه‌ها، زیربار خواسته فدراسیون درخصوص امضای صورتجلسه سقف بودجه 310 میلیاردی رفته و تعهد می‌دهد اما بعدا از اینکه باشگاه استقلال با مجموع قراردادی حدود 200 میلیارد بیشتر از سقف بودجه‌ای که فدراسیون آن را الزام کرده است، ابراز بی‌اطلاعی می‌کند. درواقع مشکل استقلال از جایی آغاز شد که با توجه به قرارداد سال گذشته 480 میلیاردی استقلالی‌ها که برای فصل جدید با توجه به تورم موجود حداقل به 530 میلیارد افزایش پیدا کرد. کریمی بدون توجه به این موضوع که چطور تیمی که می‌خواهد تقویت شود باید 218 میلیارد به‌صورت طبیعی از هزینه‌های فصل جدید خود را کاهش دهد، در جلسه با مسئولان فدراسیون زیربار قانون جدید رفته و بدون اعتراض یا اعلام کوچک‌ترین ابراز گلایه یا نگرانی، صورتجلسه تصویب این قانون را امضا می‌کند. جالب اینکه با جدایی قایدی و محبی تا حد زیادی از این سقف آزاد شده اما ورودی‌های جدید در زمان کریمی باعث می‌شود دوباره این سقف به مرز برسد.

برگزاری جلسه هیات‌مدیره در هاله‌ای از ابهام

همچنین از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که قرار است به‌زودی اعضای هیات‌مدیره این باشگاه جلسه‌ای را ترتیب دهند تا برخی اقدامات جدید اقتصادی باشگاه مورد بررسی قرار گیرند و اعضا درباره آنها به جمع‌بندی‌های لازم برسند. این جلسه به گفته یکی از اعضای هیات‌مدیره درحالی قرار است امروز و فردا برگزار شود که سایر اعضا نسبت به زمان برگزاری آن اعلام بی‌اطلاعی و از زمان آن ابراز بی‌خبری کرده‌اند. جلسات قبلی هیات‌مدیره به‌خاطر غیبت رئیس هیات‌مدیره باشگاه برگزار نشده و احتمالا جلسات بعدی به همین سرنوشت دچار خواهند شد. به‌نظر می‌رسد استقلالی‌ها برای برگزاری جلسات هیات‌مدیره خود با مشکلات عدیده‌ای برخوردار باشند و برخی موانع فعلا باعث شده زمان جلسه بعدی آبی‌ها در هاله‌ای از ابهام باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار