• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۴ - ۱۲:۰۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
روش کار با وب‌سایت ZAB؛

معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان: آیا نیاز است؟

چه برای اهداف کاری و چه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، به معادل سازی مدرک دیپلم خود نیاز دارید. از این رو، لازم است که با مدارک مورد نیاز برای این کار، مراحل معادل سازی مدرک دیپلم و روش کار با وب‌سایت ZAB آشنا باشید.

معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان: آیا نیاز است؟

 آیا معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان نیاز است؟ در این مقاله توضیحات کامل در این خصوص ارائه کرده‌ایم.

معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان

چه برای اهداف کاری و چه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان، به معادل سازی مدرک دیپلم خود نیاز دارید. از این رو، لازم است که با مدارک مورد نیاز برای این کار، مراحل معادل سازی مدرک دیپلم و روش کار با وب‌سایت ZAB آشنا باشید. به طور کلی، معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان سخت و پیچیده است و توصیه می‌کنیم این کار را به افرادی بسپارید که تخصص و دانش کافی در این زمینه دارند. برای آشنایی با این فرایند و مدارک مورد نیاز برای این منظور، این مطلب را مطالعه کنید.

چرا به معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان نیاز داریم؟

با معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان به راحتی متوجه می‌شوید که مدرک تحصیلی که در اختیار دارید، با چه مدرکی در کشور آلمان برابر می‌کند. با معادل سازی مدرک خود می‌توانید به راحتی در یکی از مراکز و شرکت‌ها در این کشور مشغول شوید.

یکی از مهم‌ترین مزایای معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان، امکان تحصیل در این کشور است. افرادی که می‌خواهند در کشور آلمان تحصیل کنند، باید مدارک تحصیلی مقاطع قبلی خود را ترجمه و معادل‌سازی کنند. اگر شما نیز می‌خواهید در این کشور تحصیل کنید، لازم است که با مدرک دیپلم خود را معادل‌سازی کنید. توجه داشته باشید که اهمیت معادل‌سازی این مدرک برای متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی چند برابر مقاطع دیگر است.

وقتی که برای معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان اقدام می‌کنید، مدرک معادل‌سازی شده در دو فرمت به شما ارائه می‌شود. اولین فرمت، فرمت مختصر است که اطلاعات مهم در آن درج شده‌اند. اما فرمت دوم، فرمت کامل‌تر از سمت ZAB است. با در اختیار داشتن دو فرمت معادل‌سازی مدرک می‌توانید به راحتی برای کار یا تحصیل در خارج مانند آلمان اقدام کنید. در ادامه، این دو مزیت را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

معادل‌سازی برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان یکی از لازمه‌های مهاجرت تحصیلی به این کشور است. اگر می‌خواهید در یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان قبول شوید، باید معادل‌سازی مدرکتان را انجام دهید. در حالی که متقاضیان بدون مدرک معادل‌سازی شده باید در دوره‌های کالج یا دوره‌های آموزشی حرفه‌ای در این کشور شرکت کنند، شما با در اختیار داشتن مدرک خود دیگر نیازی به این موارد نخواهید داشت.

معادل‌سازی برای کار در کشور آلمان

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، برای سنجش توانمندی‌ها و دانش علمی شما جهت کار در کشور آلمان، لازم است که مدرک تحصیل قبلی خود را معادل‌سازی کنید. به طور کلی، معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان برای اشتغال کار در این کشور، بین 3 تا 6 هفته زمان می‌برد. البته ممکن است برای برخی از مشاغل نیازی به معادل‌سازی نداشته باشید. اما قطعا با در اختیار داشتن این مدرک، شانستان برای اخذ پذیرش کاری بیشتر خواهد بود.

در چه مقاطعی می‌توان معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان را انجام داد؟

به طور کلی، تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می‌توانند برای معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان اقدام کنند. این در حالی است که دانشجویان دیپلم و فوق‌دیپلم چنین امکانی ندارند و باید مقطع تحصیلی مورد نظرشان را پشت سر بگذارند.

اگر قصد معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان را دارید، باید به این نکته توجه کنید که این مدرک تنها برای دانشجویانی صادر می‌شود که مقطع تحصیلی خود را به صورت کامل سپری کرده باشند. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که اگر آخرین مدرک تحصیلی‌تان را از یکی از دانشگاه‌های آلمان دریافت کره باشید، دیگر به معادل سازی مدرک دیپلم نیازی نخواهید داشت.

در کشور آلمان، رشته‌های مربوط به پزشکی و پیراپزشکی از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار هستند. به همین خاطر، افرادی که در رشته‌هایی مانند پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، روان‌پزشکی و پرستاری تحصیل می‌کنند، باید برای رسمی شدن مدرک معادل‌سازی شده خود، مدارک تحصیلی خود را به مرکز ZAB نیز ارسال کنند.

مراحل مربوط به معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان

در حال حاضر وب‌سایت‌های مختلفی به عنوان زیرمجموعه معتبر از ZAB فعالیت می‌کنند که می‌توانید برای معادل‌سازی مدرک دیپلم خود، به سراغ آن‌ها بروید. از جمله برخی از این وب‌سایت‌ها می‌توان به وب‌سایت آکادمیک المان یا همان daad.de و سایت uni-assist اشاره کرد.

برای معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان ابتدا از طریق یکی از وب‌سایت‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم اقدام کنید. با ثبت نام در وب‌سایت و پرداخت هزینه 100 الی 200 یورویی مرتبط با آن، می‌توانید مدارک مورد نیاز را آپلود کنید. سپس و در بازه زمانی تعیین شده، معادل‌سازی انجام خواهد شد.

برای معدل سازی مدرک دیپلم در آلمان به چه مدارکی نیاز دارید؟

متقاضیان معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان باید مدارکی را در اختیار داشته باشند و آن‌ها را در سایت‌‌های آنابین و زاب آپلود کنند. توجه داشته باشید که این مدارک باید به صورت کامل ارائه شوند و هرگونه نقص در آن‌ها می‌تواند باعث رد شدن درخواست شما جهت معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان شود.

از جمله برخی مدارک مورد نیاز برای معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسید مربوط به پرداخت مبلغ 200 یورویی زاب
  • ارائه فرم‌های تکمیل و امضا شده برای درخواست معادل‌سازی مدرک
  • کپی از ترجمه آلمان مدرک تحصیلی شما
  • کپی برابر اصل از مدرک تحصیلی که در اختیار دارید
  • کپی برابر اصل از گواهی ریزنمرات کامل در سوابق تحصیلی
  • کپی ریزنمرات ترجمه شده به زبان آلمان
  • کپی از اصل مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی متقاضی
  • کپی پاسپورت و شناسنامه فرد متقاضی
  • کپی ترجمه آلمان شناسنامه فرد متقاضی

چگونه از خدمات ZAB استفاده کنیم؟

در کشور آلمان دفتری به نام دفتر مرکزی آموزشی خارجی با نام مخفف ZAB وجود دارد که مسئول رسیدگی و بررسی مدارک تحصیلی و شغلی افرادی است که در آلمان قصد زندگی دارند. با استفاده از خدمات زاب، به راحتی می‌توانید برای معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان اقدام کنید.

اگر می‌خواهید از خدمات وب‌سایت ZAB استفاده کنید، باید ابتدا مشخصات خود را در وب‌سایت Anabin ذخیره کرده باشید. این وب‌سایت یک پایگاه داده کامل از تمام دانشگاه‌ها و رشته‌های ارائه شده آن‌ها در دنیا است. در وب‌سایت آنابین می‌توانید با وارد کردن دانشگاه و مقطع تحصیلی خود، بررسی کنید که آیا دانشگاه شما از دید کشور آلمان مورد تایید است یا خیر. در صورتی که دانشگاه شما در آلمان ناشناخته باشد یا به هر دلیلی نتوانید رشته خود را در آنابین پیدا کنید، می‌توانید از طریق جست و جوی پیشرفته زاب اقدام کنید که کاملا زیر نظر وزارت علوم آلمان است.

معادل سازی حرفه‌ای مدرک دیپلم در آلمان را به بینا اپلای بسپارید

چه برای کار و چه برای تحصیل در آلمان با مدرک دیپلم باید معادل‌سازی مدرک را انجام دهید. با توجه به هزینه بالای معادل سازی مدرک دیپلم در آلمان که مبلغی بین 100 تا 200 یورو است و فرایند پیچیده انجام این کار، توصیه می‌کنیم معاد‌ل ساز‌ی مد‌رک د‌یپلم د‌ر آلمان را به مجموعه‌های مهاجرتی معتبر در این حوزه بسپارید. یکی از برترین موسسه‌های فعال در مهاجرت کاری و تحصیلی به کشور آلمان، مجموعه بینا اپلای است. شما می‌توانید برای دریافت خدمات از این موسسه مهاجرتی محبوب، همین حالا با کارشناسان مجموعه این مجموعه تماس بگیرید یا به وب‌سایت بینا اپلای سر بزنید.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

آینده را قربانی امروز نکنیم

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها