• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۷-۰۴ - ۰۳:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
پیشکسوت آبی‌ها در گفت‌وگو با «فرهیختگان» :

با بازیکنان تسویه کن، به مجادلات پایان بده و تیم را تقویت کن

مشکلات استقلالی‌ها در راه آماده‌سازی این تیم به‌منظور حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ برتر همچنان ادامه دارد.

با بازیکنان تسویه کن، به مجادلات پایان بده و تیم را تقویت کن

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار گروه ورزش: مشکلات استقلالی‌ها در راه آماده‌سازی این تیم به‌منظور حضور پرقدرت در رقابت‌های لیگ برتر همچنان ادامه دارد. این تیم بیشتر از 40 روز فرصت داشت تا با کنار گذاشتن جنگ و دعواهای فرسایشی گذشته، به بهترین شکل خود را بازسازی کرده و رقابت‌ها را از سر بگیرد. آبی‌ها که با 9 امتیاز حالا بعد از کسر امتیاز از سپاهان در رده دوم قرار دارند حتی بیشتر از دوران پیش‌فصل این فرصت را داشتند تا مهیای حضور در ادامه رقابت‌های لیگ برتر شوند، اما همچنان برای این تیم در روی همان پاشنه چرخیده و نه‌تنها جنگ و دعوای اخیر حل و فصل نشده، بلکه به‌نظر می‌رسد ماجرای اختلاف بین سرمربی با مدیریت باشگاه تشدید هم شده باشد. واقعیت این است که نه هنوز تسویه‌حسابی در قبال بازیکنان از بابت مطالبات فصل گذشته آنها صورت گرفته، نه پنجره باز است و نه مربی بدنساز به تهران بازگشته و به‌تازگی نیز در قبال جذب بازیکنان خارجی هم طرفین دچار سوءتفاهماتی شده‌اند که تا حدود زیادی کار را برای ادامه بسیار دشوار کرده است.

حال اینکه در این بین چه کسی مقصر است شاید این موضوع جای بحث نباشد و حالا نباید برای پاسخ به آن دست به کنکاش زد. واقعیت این است که اگر استقلال امسال موفقیت می‌خواهد باید همه ارکان درگیر در این دعوای خانمان‌سوز، تمامی اختلافات را کنار گذاشته و تا طرفین دعوا هرچه سریع‌تر به راهکارهای مشترک برای تقویت و بهبود شرایط دور یک میز جمع نشوند مطمئنا خبری هم از موفقیت و احیانا قهرمانی نخواهد بود. از تعطیلات چند روزی بیشتر باقی نمانده و اگر این چند روز هم با دست و چشم بسته سپری شود مطمئنا شاگردان نکونام در ادامه رقابت‌های لیگ و در رقابت با مدعیان با موانع جدی‌تری برای برتری و موفقیت مواجه خواهند شد. در این مدت البته در فضای پیشکسوتان استقلال، بسیاری از آنها به ابعاد این ماجرا اشاره کرده و توپ را در زمین مدیریت انداختند و به این موضوع اشاره کردند که علی خطیر باید عملکرد قوی‌تری برای مدیریت استقلال داشته باشد و با این دست فرمان، کار در آینده برای او سخت خواهد شد. با این حال نصرالله عبداللهی بازیکن، سرمربی و سرپرست اسبق آبی‌ها توصیه‌هایی را به علی خطیر کرده که این موارد می‌تواند در ادامه برای این چهره و در راس آن برای باشگاه استقلال راهگشا باشد.

در رفتارش تجدید‌نظر کند

در این سال‌های اخیر که علی خطیر در فوتبال ایران نامی را برای خود دست و پا کرده است، بعضا شاهد برخی جنجال‌ها پیرامون وی بوده‌ایم. در هفته‌های اخیر هم اگرچه او سعی کرد در برنامه فوتبال برتر خود را آرام و خونسرد جلوه دهد، اما برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضا عصبانیت‌های بی‌موقع و برخی رفتارهایش باعث شده است تا او به ستوه آمده و واکنش‌های تندی را از خود به‌نمایش بگذارد‌.

عبداللهی معتقد است علی خطیر باید در رفتارهایش تجدید‌نظر کند: «او شاید اعتقاد دارد که جواد نکونام سر ناسازگاری داشته اما باید به این موضوع فکر کند که این سرمربی تیم است که درنهایت باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد و باید بهترین و کارآمدترین ابزار که همان بازیکنانی هستند که او می‌خواهد را در اختیارش قرار دهد. من معتقدم کسی که مدیرعامل استقلال می‌شود باید خیلی پارتی‌اش کلفت باشد و اعتبار، پشتیبان و حامی داشته باشد تا به او و استقلال کمک کنند. خطیر در این مدت نشان‌داده اینها را ندارد؛ هرچند در ابعاد اخلاقی هم درخصوص این چهره بعضا اخباری به گوش می‌رسد که جالب نیستند. البته او برخی روابط بین‌المللی خوبی دارد و حقوق بین‌الملل را بلد است، اما همه چیز فوتبال این مسائل نیست. بنابراین در وهله اول به او توصیه می‌کنم هرچه سریع‌تر در رفتارش تجدید‌نظر کند. با این وضعیت او با مشکلات بیشتری با مربیان و بازیکنان تیمش مواجه خواهد شد که می‌تواند کار را برای ادامه فعالیت وی در استقلال دشوار کند.»

با بازیکنان تسویه‌حساب کند

عبداللهی در ادامه گفت‌وگو با «فرهیختگان» تاکید کرد: «اصلا این‌طور نیست که مثلا شما 50 میلیارد از رایتل بگیرید و کارتان راه بیفتد. الان بازیکنان هنوز بابت فصل گذشته از باشگاه طلبکار هستند و به‌نظر می‌رسد رقم زیادی هم در‌مجموع برای تسویه‌حساب باقی مانده است. در ادامه با این وضعیت، باشگاه چه زمانی می‌خواهد از بابت مطالبات فصل‌جاری به بازیکنان پرداختی داشته باشد؟ آیا حتما آنها باید خارجی باشند تا با چوب فیفا و تهدید و زور و ضرب و نوتیس و این داستان‌ها قبل از موعد پول خود را بگیرند؟ چون بازیکن داخلی هستند باید بسوزند و بسازند. باید هرچه سریع‌تر مطالبات فصل قبل را با آنها تسویه کرد تا هم آنها برای ادامه کار دلگرم شده و ‌انگیزه لازم را به‌دست بیاورند و از لحاظ روحی تقویت شوند و هم اینکه بخش عمده‌ای از مطالبات به این شکل تسویه شود. اینها چند ماه هست که اصلا پولی نگرفته‌اند و اصلا نمی‌شود به این شکل کار را ادامه داد. درست است که می‌گویند آنها میلیاردی می‌گیرند اما این پول برای استقلالی‌ها کجاست؟»

هرچه سریع‌تر تیم را تقویت کند

سرپرست سابق استقلال در ادامه توصیه‌های خود به علی خطیر گفت: «چند هفته است که می‌گویند قرار است دو بازیکن خارجی به تیم اضافه شوند. یکی از آنها هم آمده اما جالب اینکه نه قرارداد می‌بندد نه تمرین می‌کند. وضعیت تیم از لحاظ فنی بد نیست و فقط باید بازیکنان خارجی جدید را اضافه کرد. اگر بازیکن جدید بیاورند (البته اگر بخواهند بیاورند) باید هرچه سریع‌تر این کار را انجام داد. چشم به‌هم بزنید تعطیلات تمام شده است و رقابت‌ها از سر گرفته می‌شود. در این مدت هم استقلال هیچ‌کاری نکرده است. خطیر باید هرچه سریع‌تر بازیکنانی که نکونام می‌خواهد را جذب کند. البته مشکلات مربوط به سقف قرارداد را می‌فهمم اما وقتی این کار را انجام بدهد می‌تواند مدعی شود من وظیفه‌ام را به‌موقع انجام دادم و اگر تیم نتیجه نگیرد دیگر این مساله‌ای دیگر است، ولی وقتی کسی کارش را انجام نداده می‌توان همه نوع ایراد را به وی وارد دانست.»

به مجادلات پایان دهد

وی ادامه داد: «الان مدیریت خطیر من را یاد دوران مددی می‌اندازد. آخرش هم استقلال در آن دوران هیچی نشد. حتما دعواهای مجیدی با مددی را در آن زمان به یاد دارید؟ دود آن دعواها به چشم هواداران استقلال رفت و حالا هم شاهد هستیم اتفاقات آن زمان در حال تکرار شدن است. مجادله و دعوا در تیم‌های بزرگ به‌ضرر هواداران تمام می‌شود و باید هرچه سریع‌تر طرفین دعوا و به‌خصوص مدیریت به آن پایان دهند. برای همین است که می‌گویم خطیر باید در رفتارش تجدید‌نظر کرده و کمی به خود مسلط‌تر باشد.»

پنجره را باز کند

سرمربی اسبق استقلال تاکید کرد: «حالا هم که پنجره بسته است و بلانکو پشت آن مانده است. خطیر باید هرچه سریع‌تر این محدودیت را رفع کرده و پنجره استقلال را باز کند. اگر این قضیه ادامه داشته باشد مطمئن باشید آبی‌ها بیشتر از اینها متضرر خواهند شد. بنابراین باید همه تلاش‌ها روی این نقطه متمرکز باشد که هرچه سریع‌تر پنجره باز شود. الان با رقم کمی می‌شود این کار را کرد، چون فردا روزی محکومیت ساپینتو و برخی بازیکنان خارجی بیاید کار برای تسویه‌حساب و باز کردن پنجره آن زمان خیلی دشوار‌تر خواهد شد. در هر صورت این تیم می‌تواند امسال نتیجه لازم را بگیرد به‌شرط آنکه خطیر در رفتارش بازنگری کند، به‌موقع تقویت شود و با بازیکنان از بابت فصل قبل تسویه‌حساب صورت گیرد.»

با وزارت ورزش ارتباط بگیرد

نصرالله عبداللهی در پایان با انتقاد از وزارت ورزش یادآور شد: «واقعا نمی‌دانم چرا وزارت ورزش استقلال را گردن نمی‌گیرد. استقلال در این سال‌ها یک ریال هم از وزارت ورزش کمک نگرفته است. البته شاید در دوران گذشته حمایت‌های غیر‌مستقیمی از استقلال می‌شد. اما وقتی کسی را نداشته باشید و ارتباط‌تان خوب نباشد نمی‌توانید کاری کنید. حالا هم اگر کمک نمی‌کنند اگر این ارتباط برقرار باشد شاید راه‌وچاه را نشان‌تان بدهند و بگویند فلان کار را برای درآمدزایی انجام دهید.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار