• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۳۰ - ۰۸:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دانیال شه‌بخش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در آسیا با قدرت‌های بوکس دنیا مقابله می‌کنیم

تیم ملی بوکس کشورمان با 5 بوکسور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو حاضر خواهد شد تا پس از عدم توفیق در کسب مدال در دوره گذشته این بار برای افتخارآفرینی تلاش کند.

در آسیا با قدرت‌های بوکس دنیا مقابله می‌کنیم

مهدی منصرف، خبرنگار گروه ورزش: تیم ملی بوکس کشورمان با 5 بوکسور در نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو حاضر خواهد شد تا پس از عدم توفیق در کسب مدال در دوره گذشته این بار برای افتخارآفرینی تلاش کند. این درحالی است که توزیع سهمیه المپیک 2024 پاریس در این رقابت‌ها باعث خواهد شد سختی‌های مسابقات این دوره چندبرابر شود. دانیال شه‌بخش در مسابقات قهرمانی جهان سال 2021 پس از 86 سال موفق به تاریخ‌سازی در بوکس ایران شد و برای اولین‌بار بوکس ایران با کسب نشان برنز صاحب مدال جهانی کرد تا نام خود را در این رشته برای همیشه ثبت کند. او که این روزها با حضور در بوکس حرفه‌ای اهداف بزرگی را در سر دارد. او مدال نقره آسیا را نیز در کارنامه خود دارد و یکی از امیدهای رشته بوکس و کاروان ایران برای موفقیت در هانگژو خواهد بود. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با شه‌بخش را در ادامه بخوانید.

تیم ملی بوکس در شرایطی عازم هانگژو شده است که برای حضور در این مسابقات تدارکات چندان خوبی نداشت و تنها در فاصله یک‌ماه تا شروع مسابقات یک اردوی مشترک با اردن و یک اردوی مشترک نیز با تیم ترکیه در تهران برگزار کرد، همچنین حضور برخی ملی‌پوشان به‌دلیل عدم دریافت روادید در تورنمنت بوسنی منتفی شد.

هر قدر در تورنمنت‌ها شرکت کنیم باز هم کم است. تنها چیزی که به ورزشکار کمک می‌کند، این است که میدان بیشتر ببیند و در رشته ما با قهرمانان بزرگ بوکس دنیا تن به تن شود. یکی، دو اردوی مشترک داشتیم که مطمئنا تاثیر خود را خواهد گذاشت، اما متاسفانه حضورمان در تورنمنت بوسنی لغو شد. حضور در این مسابقات می‌توانست کمک کند تا بیشتر برای بازی‌های آسیایی هانگژو آماده شوم. البته یک تک بازی در بوکس حرفه‌ای در ارمنستان داشتم که خدا را شکر خوب بود و می‌تواند به من کمک کند. اینکه در یک بازی رسمی با یک بوکسور گرجستانی تن به تن شدم قطعا در عملکردم در بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو تاثیرگذار خواهد بود.

با توجه به رشد و قدرت بوکس قاره آسیا در جهان به‌نظر می‌رسد ملی‌پوشان در بازی‌های آسیایی کار بسیار سختی پیش‌رو خواهند داشت.

مشکل حائز اهمیتی که بوکس ایران همیشه با آن کلنجار می‌رود حضور در قاره آسیاست. در آسیا با قدرت‌های دنیا مقابله می‌کنیم. این قاره در حال حاضر قدرت بوکس دنیاست و تیم‌های اول و دوم جهان از آسیا هستند. طی روزهای آینده قرار است المپیک آسیایی را تجربه کنیم که کار بسیار سختی خواهیم داشت. در هر صورت دست و پا بسته نیستم و امیدوارم نه‌تنها خودم بلکه تک‌تک بچه‌ها بهترین نتیجه را برای بوکس ایران بگیرند و کمکی برای کاروان بزرگی بوکس ایران باشند.

بوکس ایران از سال 2006 که علی مظاهری موفق به کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی دوحه شد، همچنان در حسرت تکرار این مدال است. چقدر امیدواری این طلسم توسط شما شکسته شود؟

علی مظاهری در دوره‌های گذشته توانست مدال طلا را در بازی‌های آسیایی کسب کنند، اما درحال‌حاضر شرایط بوکس بسیار فرق کرده است. جدا از اینکه قهرمانان بوکس دنیا در قاره آسیا حضور دارند، بازی‌های آسیایی این دوره کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس نیز خواهد بود و همین موضوع حساسیت‌ها را برای کشورهای قهرمان و مدعی دوچندان می‌کند. در هر صورت تلاش خواهم کرد که بهترین نتیجه را کسب کنم و کاری نخواهم کرد بعد از پایان مسابقه دچار پشیمانی شوم. مطمئنا تمام تلاشم را می‌کنم بهترین نتیجه را برای بوکس ایران به دست بیاورم.

فکر می‌کنید سایر ملی‌پوشان ایران توانایی موفقیت در بازی‌های آسیایی را دارند؟

واقعا توانایی همه بچه‌های تیم ملی بوکس را قبول دارم. بچه‌های ما به‌خوبی می‌دانند که اگر می‌خواهند تشویق شوند باید کارهای بزرگ انجام بدهند. انجام کارهای سخت و غیرممکن باعث خواهد شد تا تشویق شویم و بچه‌هایمان مطمئنا تمام توان و وجود خود را خواهند گذاشت. کار بسیار سختی را پیش‌رو داریم، اما آرزو می‌کنم بهترین نتیجه را کسب کنیم. ما کسب سهمیه المپیک و خود المپیک آسیایی را همزمان پیش رو داریم و همین موضوع حساسیت را دوچندان می‌کند، اما همه بچه‌ها با همه نیرو جلو خواهند رفت.

حضور محمود نهتانی مربی شما در کادرفنی تیم ملی همواره باعث شده عملکرد بهتری داشته باشی، اما این بار بدون نهتانی در بازی‌های آسیایی حاضر خواهی شد.

محمود نهتانی در هر رقابتی با من حضور داشته است نتیجه قابل‌قبول گرفته‌ام. خیلی خوب می‌شد ایشان در این مسابقات به کادر استاد نهرودی اضافه می‌شد تا برای بوکس ایران مثمرثمر باشد. متاسفانه در این رویداد نهتانی با ما نیست و امیدوارم در نبود ایشان تیم ملی نمایش خوبی را در رینگ هانگژو اجرا کند. بوکس ایران و بچه‌های تیم ملی همه تلاش خود را می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و مطمئنا برای این کار از تمام وجود خود استفاده می‌کنند.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار