• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۲۸ - ۰۵:۲۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
پرسپولیس احتمالا با تغییراتی در سیستم و ترکیب خود به مصاف النصر می‌رود؛

جنگ ستارگان در آزادی

شبی که هواداران پرسپولیس منتظرش بودند فرا رسید و النصر با کریس رونالدو و سایر ستاره‌هایش قرار است به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی برود.

جنگ ستارگان در آزادی

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: شبی که هواداران پرسپولیس منتظرش بودند فرا رسید و النصر با کریس رونالدو و سایر ستاره‌هایش قرار است به مصاف شاگردان یحیی گل‌محمدی برود. از همان روز قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مشخص بود که این دیدار می‌تواند سرنوشت گروه قرمزها را تا حدی مشخص کند اما نکته مهم این دیدار غیبت هواداران پرسپولیس است که به دلیل یک اشتباه غیرقابل قبول و پستی که در صفحه اینستاگرام باشگاه در زمان بازی این تیم برابر گوای هند قرار داده شد، به یک جلسه محرومیت از حضور هوادارانش محکوم شده است. تردیدی نیست که حضور هواداران در این دیدار می‌توانست شبی تاریخی را برای فوتبال ما رقم بزند و بدون شک این اتفاق به سود تیم گل‌محمدی نیز بود. با این حال قرمزها امیدوارند بتوانند در این دیدار خانگی موفق باشند و استارت خوبی در لیگ قهرمانان داشته باشند. مهم‌ترین نگرانی کادر فنی و هواداران این تیم نیز مصدومیت علیرضا بیرانوند، گلر این تیم در دیدار دوستانه تیم ملی برابر بلغارستان بود که گفته می‌شد ممکن است به این بازی نرسد اما درنهایت او با حضور در تمرین دیروز پرسپولیس این نگرانی را برطرف کرد تا پس از مهار پنالتی رونالدو در جام‌جهانی، بار دیگر شاهد تقابل گلر ملی‌پوش قرمزها با فوق‌ستاره پرتغالی دنیای فوتبال باشیم.

پرسپولیس بدون مهاجم مقابل النصر

سرخپوشان در بازی امشب نباید بازنده باشند از این جهت که تیم‌های قدرتمندی چون الدحیل و حتی استقلال تاجیکستان در این گروه قرار دارند و از این رو شاگردان یحیی گل‌محمدی باید نهایت استفاده را از بازی خانگی خود ببرند. در همین راستا طبیعی است که سرمربی پرسپولیس ترکیب و سیستمی متفاوت با بازی‌های لیگ را در مقابل النصر به میدان بفرستد. در این مورد باخبر شدیم که احتمال اینکه یحیی تیمش را امروز با دو هافبک دفاعی به میدان بفرستد زیاد است. حتی این احتمال هم وجود دارد که گولسیانی یکی از این هافبک‌ها باشد. اما در خط حمله نیز بعید است شهاب زاهدی تنها مهاجم نوک سرخپوشان در این بازی شانس حضور در ترکیب اصلی را داشته باشد. از آنجا که یحیی می‌خواهد تیمش بازی بسته و فشرده‌ای را همراه با پرس سنگین در دستورکار قرار دهد، او مدنظرش این است که دو بازیکن سرعتی را در خط حمله قرار دهد. از این رو نفراتی چون محمد عمری، یاسین سلمانی، مهدی ترابی و حتی امید عالیشاه شانس این را دارند که جزء نفرات خط حمله امروز تیم‌شان باشند.

گل‌محمدی: مرد روزهای سختیم

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از این دیدار گفت: «خوشحالیم از اینکه می‌توانیم میزبان این بازی بزرگ باشیم و ناراحتیم از این بابت که این بازی بزرگ بدون تماشاگر است، به‌خاطر اتفاقاتی که از قبل افتاده و تیم ما محروم است که باعث تاسف است. خیلی دوست داشتیم که این بازی با حضور هواداران برگزار شود و جایشان خالی است. می‌توانستیم در حضور ده‌ها هزار هوادار بازی بهتری ارائه کنیم، هواداران ‌انگیزه بیشتری به ما می‌دادند اما این اتفاق نیفتاد. ما در یک گروه سخت هستیم و باید بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم. تیم النصر را همه می‌شناسند، یک تیم باکیفیت و با توجه به بازیکنان بزرگی که دارد و همین‌طور از امکانات و شرایط خوبی که بهره می‌برد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در آسیاست. از طرف دیگر پرسپولیس هم نشان داده که مرد روزهای سخت است و در روزهای سخت توانسته نتایج خوبی بگیرد. حضور پرسپولیس در دو فینال آسیا در سال‌های اخیر نشان‌دهنده همین موضوع است و با توجه به شرایط و امکاناتی که محدود است توانستیم نمایندگانی در آسیا داشته باشیم.

سرمربی پرسپولیس افزود: «امیدوارم بازی خوبی برای ما باشد. می‌دانیم که تیم حریف بازیکنان خوب و باکیفیتی دارد و می‌توانند از لحظه‌ها و فضاها استفاده کنند. امیدوارم از لحاظ فنی عملکرد خوبی داشته باشیم. باید بتوانیم تیم حریف را تحت فشار قرار دهیم و نباید به آنها فرصت بدهیم که از موقعیت‌هایشان استفاده کنند. تیم ما آماده است و تمرینات خوبی داشتیم و همه بازیکنان با ‌انگیزه بالا تمرین کردند. امیدوارم بتوانیم سه امتیاز خانگی را به دست بیاوریم. به بازیکنانم هم گفتم اگر می‌خواهیم از گروه‌مان صعود کنیم باید عملکرد خوبی در بازی‌های خانگی داشته باشیم.»

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ ویژه‌ای برای مهار رونالدو خواهند داشت، گفت: «رونالدو یک بازیکن افسانه‌ای در فوتبال است و خوشحالیم از اینکه به ایران سفر کرده و آمده اینجا و باعث خوشحالی و ‌انگیزه خیلی از جوانان ایرانی است. مهار چنین بازیکنی واقعا سخت است، ولی فقط هم رونالدو نیست و بازیکنان شاخص دیگری در النصر حضور دارند و باید بتوانیم آنها را هم مهار کنیم. من به بازیکنانم گفتم تیم‌مان باید به‌صورت تیمی خوب دفاع کند و فضا به حریف ندهد. باید دفاع فشرده داشته باشیم و در صحنه‌های یک مقابل یک عملکرد خوبی داشته باشیم. مطمئنم بچه‌ها ‌انگیزه زیادی دارند و این‌گونه بازیکنان اگر فضای کمتری داشته باشند شرایط خوبی پیدا می‌کنیم، باید فضا را از حریف بگیریم. بالاخره ستاره‌ها و نابغه‌های فوتبال به اینجا آمده‌اند و باید از آنهایی تشکر کنیم که باعث شدند این بازیکنان به آسیا بیایند و الان هم به ایران آمدند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار