• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۲۷ - ۰۱:۴۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز در گفت‌وگو با «فرهیختگان»خبر داد؛

راه‌اندازی ۳ دانشکده در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر

افزایش سراهای نوآوری به پنج سرا، راه‌اندازی سه دانشکده در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر، برگزاری رویداد ملی عصر امید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و ورود به حوزه پرورش ماهی و میگو مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد استان خوزستان در شش‌ماهه پایانی سال است.

راه‌اندازی ۳ دانشکده در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر

افزایش سراهای نوآوری به پنج سرا، راه‌اندازی سه دانشکده در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر، برگزاری رویداد ملی عصر امید در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و ورود به حوزه پرورش ماهی و میگو مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد استان خوزستان در شش‌ماهه پایانی سال است. علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از جزئیات این برنامه‌ها سخن گفت که در ادامه می‌خوانید.

تعداد سراهای نوآوری استان خوزستان به 5 سرا می‌رسد

او با بیان اینکه تا پایان سال 1402 تعداد سراهای دانشگاه آزاد استان خوزستان به پنج سرا می‌رسد، اظهار کرد: «ما به‌دنبال یک سرای نوآوری شیلات در واحد آبادان و یک سرای نوآوری در حوزه دامپروری در واحد بهبهان و سرای نوآوری صادارت و واردات هستیم که تا پایان سال راه‌اندازی شود. به‌دنبال تخصیص مکان از طریق منطقه آزاد اروند هستیم تا بتوانیم این سرای نوآوری را با تاکید بر صادرات محصولات دانش‌بنیان ایجاد کنیم. سرای سلامت اجتماعی در واحد اهواز را هم در برنامه داریم.»

رویداد ملی عصر امید نفت، گاز و پتروشیمی برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز گفت: «در حوزه‌های صنعتی نیز مانند گذشته ارتباطات خود را بیشتر کرده‌ایم و به سمت استان کرمان، هرمزگان و بوشهر برده‌ایم و درتلاشیم تا بتوانیم در پایان سال یک رویداد عصر امید در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و فولاد و موضوعاتی از این دست در استان خوزستان به‌صورت ملی برگزار کنیم.» افروس بیان کرد: «تلاش داریم با ارتباطاتی که با دانشگاه‌های همسایه کشور ازجمله عراق برقرار می‌کنیم به‌سمت پذیرش دانشجوی خارجی نیز در چهارچوپ قوانین و مقررات حرکت کنیم.»

راه‌اندازی 3 دانشکده در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر

او درخصوص فعالیت‌های این استان در حوزه مدارس نیز گفت: «تبلیغات خوبی در حوزه مدارس داشتیم و سال گذشته 30 درصد رشد دانش‌آموز و امسال نیز تا الان 20 درصد رشد داشتیم و امیدواریم این عدد بیشتر شود. در مکان فیزیکی دانشکده مهارتی جابه‌جا و به داخل دانشگاه منتقل شده است. با جلساتی که با اداره کل آموزش‌وپروش استان و نوسازی مدارس داشته‌ایم می‌خواهیم دانشکده سمای سابق را به شکل مجتمع آموزش ترکیبی درآوردیم و در این صورت در سال آینده شاهد رشد فوق‌العاده در جذب دانش‌آموز خواهیم بود. علاوه‌بر این در مهرماه سه دانشکده بین‌الملل، دانشکده تعلیم و تربیت اسلامی و دانشکده مهارت و کارآفرینی را در واحد اهواز افتتاح خواهیم کرد.»

رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز تاکید کرد: «این سه دانشکده شرایط ویژه‌ای را به‌صورت تخصصی در حوزه تربیت نیروی اسلامی و ماهر برای ما ایجاد می‌کند. همچنین از مهرماه به‌صورت جدی استارت طرح پویش در سطح استان خوزستان زده خواهد شد.» دانشگاه آزاد خوزستان قرار است در برنامه جدید خود به قطب پرورش ماهی و میگو تبدیل شود. رئیس این دانشگاه درباره این موضوع گفت: «در سال جدید بنا داریم در طرح‌های درآمدزایی و برنامه‌های متنوع خود را در حوزه شیلات و آبزیان گسترش دهیم. به‌عنوان مثال بررسی‌ها و هماهنگی‌ها برای افزایش سطح زیرکشت اراضی پرورش ماهی و توسعه مکمل پروتئینه آبزیان که در واحد اهواز تجاری‌سازی شده به‌سمت توسعه مکمل‌های ویتامینه آغاز شده تا بتوانیم این کار را انجام دهیم.»

او با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام‌شده به‌دنبال این هستیم تا استان خوزستان به‌عنوان قطب پرورش ماهی و میگو در سطح دانشگاه‌های آزاد کشور مطرح شود، اضافه کرد: «این موضوع یکی از هدف‌گذاری‌ها در ادامه برنامه‌های پیش رو است. علاوه‌بر این سرای کشاورزی و شیلات واحد اهواز جزء اولین سراهای کشاورزی در کشور است که مورد تصویب قرار گرفته است. به‌دنبال این هستیم که فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و دامپروری را در پوشش این سرا قرار دهیم و از هر گونه برون‌سپاری و اجاره دادن اجتناب کنیم و در این سرا و تشکیل هیات‌های عامل، بهره‌وری تولید و درآمدزایی را از حوزه‌های کشاورزی شیلات و دامی بیشتر کنیم.»

رئیس دانشگاه آزاد استان خوزستان و واحد اهواز در ادامه درخصوص پتانسیل‌های این استان در حوزه شیلات توضیح داد: «با توجه به اینکه در واحد اهواز تا مرحله دکتری دانشجوی شیلات تربیت می‌کنیم، یعنی نیروی متخصص و ماهر در این حوزه در استان خوزستان مشغول به تحصیل و فعالیت هستند. یک مرکز تحقیقات آبزیان نیز در واحد اهواز و البته امکانات آزمایشگاهی و کارهای تحقیقاتی زیادی داریم، همچنین 36 هکتار در جاده اهواز - خرمشهر پرورش ماهی داریم که بزرگ‌ترین طرح پرورش ماهی در دانشگاه‌های آزاد کشور است و با رایزنی‌های صورت‌گرفته تا سال آینده به 72 هکتار می‌رسد.»

او تصریح کرد: «همچنین با اراضی مناسبی که برای پرورش ماهی و میگو در یکی از شهرهای خوزستان دنبال کرده‌ایم درتلاشیم نسبت به تملک بخشی از این اراضی با حمایت و نظارت سازمان مرکزی اقدام کنیم. ما مکمل‌های غذایی در حوزه آبزیان نیز تولید می‌کنیم و ارتباطات خوبی با بخش خصوصی داریم تا دانشگاه آزاد خوزستان را به‌عنوان قطب پرورش ماهی و میگو در بین دانشگاه‌های آزاد کشور معرفی کنیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار