• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۱۹ - ۰۴:۲۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
میکائیلی، سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»:

در هر شرایطی به دنبال قهرمانی لیگ فرنگی هستیم

سازمان لیگ فدراسیون کشتی روز گذشته به صورت رسمی تاریخ برگزاری لیگ سال 1402 را اعلام کرد و لیگ کشتی فرنگی برخلاف لیگ کشتی آزاد قرار است به‌صورت متمرکز و گروهی برگزار شود.

در هر شرایطی به دنبال قهرمانی لیگ فرنگی هستیم

مهدی منصرف، خبرنگار: سازمان لیگ فدراسیون کشتی روز گذشته به صورت رسمی تاریخ برگزاری لیگ سال 1402 را اعلام کرد و لیگ کشتی فرنگی برخلاف لیگ کشتی آزاد قرار است به‌صورت متمرکز و گروهی برگزار شود. در گروه A مسابقات تیم‌های فولاد ایران، سینا صنعت ایذه و دانشگاه آزاد قم روز 19 مهرماه رقابت‌های خود را برگزار می‌کنند و تیم‌های نفت و گاز زاگرس جنوبی، شهرداری مسجد سلیمان و رعد پدافند ارتش در گروه B روز 20 مهرماه به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در رقابت‌های فصل گذشته، تیم فولاد سپاهان با برتری مقابل فولاد خوزستان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم دانشگاه آزاد قم نیز در دیدار رده‌بندی موفق به شکست تیم مقاومت البرز شد و در جایگاه سوم قرار گرفت. روح‌الله میکائیلی، سرمربی تیم دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان» اهداف این تیم را در فصل جاری، ارتقای جایگاه فصل گذشته تیم و حضور دوباره در جمع مدعیان عنوان کرد. صحبت‌های سرمربی سابق تیم کشتی فرنگی جوانان را در ادامه بخوانید.
فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی از دهه سوم مهرماه آغاز خواهد شد. دانشگاه آزاد چه برنامه‌ای برای حضور در مسابقات این فصل دارد؟
هنوز به صورت دقیق بودجه این فصل تیم مشخص نیست، اما به صورت تلویحی با بچه‌ها برای بستن یک تیم قدرتمند صحبت‌هایی داشتیم. دانشگاه آزاد قم در فصل گذشته قراردادهای ورزشکاران خود را به‌موقع پرداخت کرد و بسیاری از کشتی‌گیران تمایل دارند در فصل جاری برای تیم ما به روی تشک بروند. همان‌طور که گفتم هنوز به صورت رسمی با کشتی‌گیری قرارداد نبستیم، اما شاکله تیم مشخص است.

سیاست تیم شما در فصل جاری جذب ستاره‌های کشتی ایران است یا تمایل دارید از کشتی‌گیران دانشجو استفاده کنید؟
قصد داریم براساس شرایط مالی کشتی‌گیران را جذب کنیم و هرقدر دست ما در بودجه بازتر باشد، سطح کشتی‌گیران نیز بالاتر خواهد شد. قطعا استفاده از بچه‌های دانشجو جزء سیاست‌های ما خواهد بود. داستان لیگ همیشه این‌گونه است که با توجه به شرایط مالی بهترین‌ها را بگیرید. اگر در سال گذشته شرایط بهتر بود مطمئنا کشتی‌گیران بهتری جذب می‌کردیم و حتی شانس کسب عنوان قهرمانی را داشتیم. فکر می‌کنم سال گذشته از لحاظ هزینه یک‌چهارم تیم‌های فولاد سپاهان و فولاد خوزستان هزینه کردیم و با این شرایط نیز نتیجه خوبی گرفتیم و سوم شدیم. ما در دیدار نیمه‌نهایی به تیم فولاد خوزستان شش بر چهار باختیم و اگر یک کشتی‌گیر ما بازی خود را برده بود با نتیجه 5-5 فینالیست می‌شدیم.

فکر می‌کنید شرایط مالی شما در فصل جاری بهتر از سال گذشته خواهد بود؟
مطمئنا بودجه تیم افزایش یافته است و مانند سال گذشته نیست چون هر ساله بودجه تیم‌ها افزایش پیدا می‌کند. دقیق نمی‌دانم بودجه تیم چقدر است، اما قرار است با حمایت دکتر لشگری، مسئول ورزش دانشگاه آزاد عدد بودجه ما رشد چند درصدی داشته باشد.

با توجه به این شرایط در فصل جاری نیز به دنبال حضور روی سکوهای قهرمانی خواهید بود؟
در هر شرایط برای قهرمانی خواهیم رفت و وسط میدان مشخص خواهد شد که بازنده هستیم یا برنده. شک نکنید امسال نیز تیم خود را با بهترین شرایط می‌بندیم. با وجودی که سال گذشته نیز از لحاظ مالی هزینه کمتری نسبت به رقبای خود داشتیم، اما برای باخت روی تشک نرفته بودیم و با هر تیمی مسابقه می‌دادیم برای برد به میدان می‌رفتیم. 15، 16 سال است که تیمداری می‌کنم و همیشه سعی کردم با هر شرایطی بهترین تیم را ببندم.

نقش دانشگاه آزاد اسلامی را با توجه به تیمداری در رشته‌های مختلف در ورزش قهرمانی چطور می‌بینید؟
برای پویایی ورزش برگزاری لیگ بسیار تاثرگذار است و وقتی دانشگاه آزاد در لیگ‌های رشته‌های مختلف تیمداری می‌کند به خوبی نقش خود را در ورزش قهرمانی ایفا می‌کند. اگر تیم دانشگاه آزاد در لیگ کشتی امسال شرکت نمی‌کرد شاید تیم‌های دیگر نیز قید حضور در مسابقات را می‌‌زدند و درنهایت مسابقات برگزار نمی‌شد. همین حضور دانشگاه آزاد و برگزاری مسابقات باعث پیشرفت کشتی خواهد شد. طبق صحبت با دکتر لشگری، دانشگاه آزاد جدیدا در سطح مدارس نیز به دنبال استعدادیابی است و در این راستا نیز در چند رشته المپیکی فعالیت می‌کند.

فکر می‌کنید با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی در روزهای آینده، تیم کشورمان توانایی قهرمانی در مسابقات را دارد؟
شرایط کشتی یک مقدار متفاوت است و نمی‌توان با قطعیت درخصوص قهرمانی یا عدم قهرمانی تیم ملی صحبت کرد. از شرایط اردویی تیم ملی بی‌اطلاع هستم، اما در سالیان گذشته کشتی ایران در تمامی رده‌های سنی جزء بهترین تیم‌های دنیا بوده و همیشه روی سکوی قهرمانی حضور دارد. این اتفاق وقتی به مدت چند سال تکرار می‌شود یعنی ما از مدعیان اصلی قهرمانی جهان هستیم. تیم ما به لحاظ نیروی انسانی پتانسیل قهرمانی جهان را دارد، اما همه‌چیز به شرایط روحی و فنی بچه‌ها بستگی دارد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار