• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۱۷ - ۱۵:۰۲
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رییس بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

حضور مقام ویتنامی در خانه فناوری و نوآوری

دهقانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی علمی، فناوری ریاست‌جمهوری، طی بازدید ونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام از خانه فناوری و نوآوری ایران با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک همکاری‌های فناورانه ایران و ویتنام، دیدن کرد.

حضور مقام ویتنامی در خانه فناوری و نوآوری

زینب قاریان: دهقانی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی علمی، فناوری ریاست‌جمهوری، طی بازدید ونگ دین هوئه، رئیس مجلس ویتنام از خانه فناوری و نوآوری ایران با اشاره به شکل‌گیری کمیته مشترک همکاری‌های فناورانه ایران و ویتنام، گفته است که باور دارم علم و فناوری ارزش آفرین‌ترین و والاترین حوزه‌ای است که کشور‌ها می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند و نزدیکی‌ها بین کشورها را توسعه دهند. ما همکاری‌ها میان ایران و ویتنام را در قالب کمیته‌ای مشترک پیگیری خواهیم کرد.

دهقانی شکل‌گیری کمیته همکاری مشترک را زمینه‌ساز تعریف موضوعات راهبردی و اجرایی برای همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان دانست و گفت: اگر چند موضوع و محور داشته باشیم می‌توانیم همکاری گسترده و جدی‌تری ادامه دهیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های گسترده فناوری ویتنام توضیح داد: ویتنام توجه جدی به استفاده بهینه از منابع، فناوری و نوآوری داشته است و موضوعات فناورانه می‌تواند از موضوعاتی باشد که همکاری‌های خوبی بین ایران و ویتنام آغاز شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان این‌که همکاری‌های علمی و فناوری بین ایران و ویتنام می‌تواند زمینه‌ساز قرابت‌ها و اشتراکات دو کشور باشد، گفت: یکی از زمینه‌هایی که به آن توجه جدی داریم، صنعت خلاق است. تولید محصولات خلاق از انیمیشن، آثار هنری تا بازی و سرگرمی، از توانمندی‌های کشورمان است و باور داریم که دو کشور می‌توانند در این زمینه همکاری کنند.

دهقانی با بیان این ‌که در ایران ۷۰ پارک علم و فناوری فعالیت دارند ادامه داد: با توجه به توانمندی‌های ایران در حوزه صنعتی یکی از همکاری‌های جدی دو کشور می‌تواند در زمینه همکاری‌های صنعتی و تولیدات با محوریت و موضوعات مختلف باشد.

دهقانی از توانمندی ۲ کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال یاد کرد و افزود: علاوه بر استارتاپ‌های موفق اقتصاد از جمله پیام‌رسان‌ها، فین‌تک‌ها، هوش مصنوعی و مالی از فناوری ساخت انواع آنتن‌های ارتباطی نسل سوم و چهارم برخوردار هستیم و در مسیر تولید انتن‌های نسل پنجم اینترنت قرار داریم. با توجه به سهم قابل‌توجه اقتصاد ویتنام از تولیدات دیجیتال آمادگی داریم از تجربیات این کشور استفاده کنیم و همکاری‌های متقابل داشته باشیم. رئیس مجلس ویتنام با بیان این ‌که علم و فناوری یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند محور همکاری‌های دو کشور باشد، گفت: ایجاد یک مرکز نوآوری مشترک با تعریف پروژه‌های فناورانه می‌تواند زمینه ساز همکاری‌های فناورانه ۲ کشور باشد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین