کارگردان سریال «حیثیت گمشده» در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛
سجاد پهلوان‌زاده بعد از تجربه ساخت سریال «سقوط» به سراغ قصه ملتهب دیگری به اسم «حیثیت گمشده» رفته است با این تفاوت که در یک چرخش ژانری از «تریلر سیاسی» به «درامی اجتماعی»، قصه خود را باز هم در یک فضای معمایی و ماجراجویانه روایت می‌کند. هر دو کار در قالب مینی‌سریال ساخته شده است. پهلوان‌زاده در این گفت‌وگو از دلایل علاقه‌اش به مینی‌سریال و قصه‌های معماگونه و تجربه ژانرهای مختلف که با التهاب و ماجراجویی گره خورده می‌گوید و معتقد است ستون این سریال، مهدی حسینی‌نیا بازیگر نقش اصلی آن است که در نقش امیر درخشیده است.
  • ۱۴۰۲-۰۶-۱۲ - ۱۱:۳۱
  • 10
کارگردان سریال «حیثیت گمشده» در گفت‌وگو با «فرهیختگان»؛
پهلوان‌زاده: با قصه شعاری نمی‌توان مخاطب امروز را راضی کرد
پهلوان‌زاده: با قصه شعاری نمی‌توان مخاطب امروز را راضی کرد

فرهیختگان: سجاد پهلوان‌زاده بعد از تجربه ساخت سریال «سقوط» به سراغ قصه ملتهب دیگری به اسم «حیثیت گمشده» رفته است با این تفاوت که در یک چرخش ژانری از «تریلر سیاسی» به «درامی اجتماعی»، قصه خود را باز هم در یک فضای معمایی و ماجراجویانه روایت می‌کند. هر دو کار در قالب مینی‌سریال ساخته شده است. پهلوان‌زاده در این گفت‌وگو از دلایل علاقه‌اش به مینی‌سریال و قصه‌های معماگونه و تجربه ژانرهای مختلف که با التهاب و ماجراجویی گره خورده می‌گوید و معتقد است ستون این سریال، مهدی حسینی‌نیا بازیگر نقش اصلی آن است که در نقش امیر درخشیده است. گزیده صحبت‌های سجاد پهلوان‌زاده را در ادامه می‌خوانید.

*راستش را بخواهید من از نوجوانی علاقه داشتم که در سینما کار کنم و فیلم بسازم. حتی زمانی هم که فقط تدوینگر بودم فکر نمی‌کردم روزی سریال مونتاژ کنم چه رسد به ساخت آن. حتی سریال‌های روز دنیا را نمی‌دیدم تا برکینگ‌بد را بعد از پایان سری آخر و به پیشنهاد دوستی دیدم و به سریال دیدن علاقه‌مند شدم. 

*تنها جایی که در این شرایط امکان تجربه کارگردانی را به من می‌داد سریال و سریال‌سازی در پلتفرم‌ها بود. فرمت قصه‌گویی هم در مینی‌سریال به سینما نزدیک‌تر است تا سریال‌های بلند، از آن جهت که امکان حفظ کیفیت اثر در آن نسبت به مثلا یک سریال 30 قسمتی بیشتر است. 

*زمانی که مرگ هاجر اتفاق می‌افتد، هاجر وارد یک فضای ذهنی می‌شود؛ سرشار از سوالات و خاطرات و کابوس‌هایی که گرچه تجربه دردناکی است اما او را وادار می‌کند تا مدام به عقب برگردد و با یک واکاوی در زندگی خود ببیند که چه شد به اینجا رسید. 

* اساسا آدمیزاد وقتی به چیزی حساس باشد پیگیرش می‌شود. امیر پیش از مرگ هاجر به این ماجرا حساس نبوده بنابراین به او بی‌توجه بود و از خیلی چیزها خبر نداشت حتی نمی‌دانست که زنش روی دستش تتو دارد.

*ما اثری می‌سازیم که دوست داریم پخش شود و اصلا برای این می‌سازیم که دیده شود. دغدغه هم داریم.

اگر شما هم جمعه‌ها مخاطب این سریال در فیلیمو هستید این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

مطالب پیشنهادی
نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰