• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۰۶ - ۰۲:۳۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
کنفرانس خبری طوفانی نکونام درباره بازیکن خارجی، آریا برزگر، هتل مربیان خارجی و...

دروغ می‌گویند

تیم فوتبال استقلال در حالی امشب از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان در نشست خبری قبل از این دیدار دوباره طوفان به پا کرد و انتقادات بی‌شماری را به مدیریت باشگاه مطرح کرد.

دروغ می‌گویند

تیم فوتبال استقلال در حالی امشب از هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف استقلال خوزستان می‌رود که جواد نکونام سرمربی آبی‌پوشان در نشست خبری قبل از این دیدار دوباره طوفان به پا کرد و انتقادات بی‌شماری را به مدیریت باشگاه مطرح کرد. البته این چندمین بار است که از زمان روی کار آمدن نکونام در استقلال، او به هر زبانی (مستقیم و غیرمستقیم و بی‌کنایه و کنایه‌دار) حرف‌هایش را بی‌رودربایستی و بدون تعارف در نشست‌های خبری یا در جمع خبرنگاران مطرح می‌کند.
از این منظر شاید بتوان از نکونام به‌عنوان یکی از صریح‌ترین سرمربیان داخلی سال‌های اخیر باشگاه نام برد و از این لحاظ او را با مربیانی مانند ناصر حجازی قیاس کرد. سرمربی که در همین ابتدای کار نشان داده از هیچ چیزی ترس ندارد و با صراحت از مشکلات سخن گفته و از موانعی که بر سر راهش قرار دارد نام می‌برد. این چهره روز گذشته نیز در نشست خبری به مسائل مهم دیگری نیز اشاره کرد و با کنایه از افرادی نام برد که در این مدت کوتاه اجازه ساختن تیمی قدرتمند و متحد را از وی گرفته‌اند و انواع دست‌اندازها را در مسیر موفقیت استقلال ایجاد می‌کنند. او در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش با اعلام اینکه «ما اینجا هستیم برای منافع استقلال. من برای منافع استقلال با پدر و برادرانم هم که استقلالی هستند شوخی و تعارف ندارم. اما اینجا یک‌سری به خاطر ارتباطات و صحبت‌ها منافع استقلال را معامله می‌کنند» با کنایه به مدیریت باشگاه هشدار می‌دهد که از بسیاری از مسائل پشت پرده خبر دارد که درصورت تداوم روند فعلی، شاید درخصوص آنها به شفاف‌سازی پرداخته و به‌زودی درباره جزئیات این معامله نیز صحبت‌هایی را مطرح کند.
نکونام از روزی که مسیر سرمربیگری را آغاز کرده با موضع‌گیری‌ها و منفعل نبودنش در مواقع لزوم نشان داده سر نترسی دارد و در بزنگاه‌های ممکن، بدون هراس از تبعاتی که این حرف‌ها می‌تواند برایش ایجاد کند، آنچه که باید را می‌گوید. او روز گذشته نیز به صورت مفصل درباره وعده‌های عملی نشده مدیریت درخصوص بازیکنان خارجی استقلال نیز به صحبت پرداخته و دوباره از درز اخبار از دل تیم و باشگاه، هشدارهایی را مطرح کرد. «درباره تکذیب خبر اخراج؛ وقتی گفتم شرایط خوب است شما باور نکردید!» همچنین این بخش دیگری از صحبت‌های سرمربی استقلال بود که نشان از عمیق‌تر شدن شکاف بین او با مدیران باشگاه می‌دهد. این صحبت‌ها و رفتار تنها حکایت از یک چیز دارد. درواقع دو طرف این ماجرا به مانند دو سوی پیکانی که هرکدام یک سمت را نشان رفته‌اند، یکی به دنبال بالا بردن پرچم آبی‌هاست و دیگری به دنبال مانع‌تراشی برای انجام این کار.
نکته قابل‌توجه در این بین اینکه هر اندازه نکونام اصرار به تحقق برخی اتفاقات داشته و هر اندازه درباره محقق نشدن برخی خواسته‌هایش هشدار می‌دهد؛ از طرف دیگر در باشگاه کوچک‌ترین اتفاقی که کمترین توقع جواد را برآورده کند، رخ نمی‌دهد و با سبک و سیاقی که فعلا در باشگاه استقلال در بدنه مدیریت جریان دارد، به نظر می‌رسد آقایان بیشتر مدیریت فریب و تخریب همراه با وعده‌های پوچ را در دستورکار قرار داده‌اند. نکونام به حق از بابت اتفاقات پیرامونی تیمش از زمین و زمان گله دارد اما در باشگاه به جای همسویی برای حل‌وفصل و رفع مشکلات استقلال، در تضاد با این سرمربی سعی بر تضعیف وی دارند. نکونام در نشست دیروز خود از شرایط نامشخص بازیکنان خارجی گفت و اینکه روبرتو تورس که یکی از مهم‌ترین اهداف تابستانی‌اش بوده راهی یک تیم دیگر ایرانی شده است. از طرف دیگر او ماجرای آریا برزگر و مخالفتش با جدایی او را اعلام کرد و گفت به او گفته شده قرارداد برزگر با نساجی غیرقانونی است اما درنهایت کارت بازی این بازیکن جوان صادر شده و برای تیمش بازی هم کرده است. نکو دیروز بار دیگر تلویحا مدیران باشگاه را به دروغ‌گویی متهم کرد و نشان داد که رفتارها با او صادقانه نیست.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار