• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۶-۰۱ - ۱۳:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
ورزشگاه خانگی؛ دغدغه مهم پرسپولیس و نساجی

آزادی برای میزبانی لیگ قهرمانان آماده می‌شود؟

ورزشگاه آزادی به‌عنوان محل بازی‌های خانگی تیم‌های پرسپولیس و نساجی مازندران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده است و چنانچه این ورزشگاه تا چند هفته دیگر برای میزبانی از این رقابت‌ها آماده نشود آن وقت است که هر دو باشگاه شاید برای میزبانی از حریفان آسیایی با مشکلاتی مواجه شوند.

آزادی برای میزبانی لیگ قهرمانان آماده می‌شود؟

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار گروه ورزش: ورزشگاه آزادی به‌عنوان محل بازی‌های خانگی تیم‌های پرسپولیس و نساجی مازندران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا معرفی شده است و چنانچه این ورزشگاه تا چند هفته دیگر برای میزبانی از این رقابت‌ها آماده نشود آن وقت است که هر دو باشگاه شاید برای میزبانی از حریفان آسیایی با مشکلاتی مواجه شوند. اتفاقی که هر دو باشگاه را نگران کرده و در همین راستا نیز صادق درودگر از شرکت توسعه و تجهیز خواستار روشن شدن این وضعیت شد. مشکل اشاره‌شده به چند ماه پیش بر‌می‌گردد. همان مقطعی که پرسپولیس و استقلال برای معرفی این ورزشگاه به‌عنوان محل میزبانی خود از حریفان آسیایی تردید داشتند. در این میان استقلال تصمیم گرفت ورزشگاه فولاد شهر اصفهان را معرفی کند و پرسپولیس هم به این فکر افتاد که ورزشگاه امام رضای مشهد را معرفی کند که این مساله چندان به مذاق مسئولان مشهدی خوش نیامد و درنهایت سرخپوشان همان ورزشگاه آزادی را انتخاب کردند. 
در هر صورت در فاصله تقریبا یک ماه تا شروع مرحله گروهی لیگ قهرمانان دو باشگاه پرسپولیس و نساجی پیگیر این هستند که می‌توانند در ورزشگاه آزادی میزبان باشند یا نه. هر‌چند به نظر می‌آید این ورزشگاه در صورت آماده شدن هم به صورت نصف و نیمه می‌تواند میزبان دو باشگاه و هوادارانش باشد. 

کمبودهای ورزشگاه آزادی
ورزشگاه آزادی برای اینکه مورد تایید نمایندگان ‌ای‌اف‌سی قرار بگیرد چند ایراد بزرگ دارد. سالن کنفرانس و اتاق دوپینگ به خاطر مقاوم‌سازی سکوها مورد تخریب قرار گرفته است. اتاق گزارشگران آماده نیست. جایگاه خبرنگاران شرایط میزبانی از اصحاب رسانه را ندارد. اتاق ناظران و داوران نیز به‌طور کامل آماده نشده است و چند مشکل دیگر که همگی جزء الزامات ‌ای‌اف‌سی هستند. 
بدهی سنگین سرخابی‌ها به ورزشگاه آزادی
یکی از مسئولان شرکت تجهیز در واکنش به صحبت‌های اخیر صادق درودگر، مدیرعامل باشگاه نساجی در مورد مشکلات ورزشگاه آزادی و اینکه آنها بلاتکلیف هستند، عنوان کرد: «قبل از هر چیز باید عنوان کنم که وقتی قرار است ورزشگاهی بازسازی شود قبل از هر چیز نیاز به بودجه دارد. ورزشگاه آزادی به‌عنوان میزبان بازی‌های تیم ملی و سرخابی‌ها بخشی قابل توجهی از درآمدش را از این راه به دست می‌آورد که متاسفانه دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در یک سال اخیر به تعهدات مالی شان عمل نکرده و بدهی سنگینی را به مجموعه دارند. مسلما اگر این پرداختی‌ها زودتر انجام گرفته بود ما هم خیلی از کارهای خود را پیش برده بودیم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد. حتی الان که سرخابی‌ها در فصل جدید میزبان حریفان خود در ورزشگاه آزادی هستند بدهی سنگینی به ما دارند اما با این حال همکاری لازم را با هر دو باشگاه داریم. در زمینه برنامه آماده‌سازی ورزشگاه هم از نظر زمانی عقب نیستیم. اخیرا هم عسگریان به‌طور مفصل توضیح داد که چه اقداماتی در ورزشگاه آزادی شکل گرفته است. اینکه صحبت شد این پروژه بیش از 16 ماه زمان خواهد برد تا تکمیل شود بررسی شده است. من بحث مقاوم‌سازی و تغییر سکوهای طبقه دوم ورزشگاه آزادی را مثال می‌زنم که به خاطر شیب موجود در آن کارگران به سختی باید بتون را کنده و به بیرون ببرند و این مساله خودش زمان‌بر است. باشگاهی مثل رئال‌مادرید که قطعا مشکل بودجه نداشت نزدیک به یک سال زمان برد تا ورزشگاه سانتیاگو برنابئو را آماده کند. با شرایط موجود باز ما همه تلاش خودمان را می‌کنیم که تا شروع لیگ قهرمانان آسیا الزامات ‌ای‌اف‌سی را برطرف کرده و ورزشگاه را آماده میزبانی از مسابقات لیگ قهرمانان کنیم.»

خیال نساجی راحت شد
مسئولان ورزشگاه آزادی صبح روز گذشته در واکنش به صحبت‌های دوشنبه شب صادق درودگر، با باشگاه نساجی ارتباط گرفته و به آنها اطمینان دادند که بخش زیادی از الزامات ای‌اف‌سی آماده شده و برای اینکه خیال‌شان راحت شود نیز می‌توانند در اولین فرصت از ورزشگاه بازدید کنند. در این میان نیز قرار شد دو باشگاه نساجی و پرسپولیس به‌زودی کارگروهی را تشکیل داده و به ورزشگاه آزادی بفرستند تا بعد از بررسی دقیق، ایرادات را مشخص کرده و به شرکت توسعه و تجهیز اعلام کنند تا زودتر رفع شود. صادق درودگر در واکنش به این اتفاق به «فرهیختگان» گفت: «صحبت‌هایی که لازم بود را رسانه‌ای کرده و به گوش مسئولان رساندیم اما از ورزشگاه آزادی به ما اطمینان دادند که ایرادات تا شروع بازی‌ها برطرف خواهد شد و ما مشکلی برای میزبانی از حریفان خود در این ورزشگاه نخواهیم داشت که امیدوارم این اتفاق رخ دهد.»
ادعای فرد مسئول در ورزشگاه آزادی: از زمانبندی جلوتر هستیم
برای اینکه به‌طور کامل‌تر به قضیه پرداخته باشیم با یکی از مسئولان ورزشگاه آزادی تماس گرفتیم تا صحبت‌های او را هم بشنویم. او با تاکید بر اینکه چه به صورت تصویری و چه در قالب مصاحبه در چند روز اخیر گزارش کامل از اقداماتی که در ورزشگاه آزادی در حال انجام است ارائه شده، گفت: «ما اصلا از برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم عقب نیستیم بلکه جلو هم هستیم. در حال حاضر ضلع غربی ورزشگاه عایق‌بندی شده و نخاله‌ها نیز جمع‌آوری شده است. در عین حال عملیات مقاوم‌سازی هم روی این سکوها در حال انجام بوده و هست. به خاطر کارهای زیر‌بنایی مجبور به تخریب سالن کنفرانس و اتاق دوپینگ شدیم که در واقع این دو اتاق یکی از نگرانی‌های اصلی باشگاه نساجی هم هست. برای سالن کنفرانس نگرانی وجود ندارد چراکه سالن کنفرانس را به طبقه دوم برده‌ایم که قبلا هم کنفرانس‌های بین‌المللی از جمله فینال لیگ قهرمانان آسیا در این سالن انجام شده است. در زمینه زیبا‌سازی اقداماتی در حد توان‌مان در رختکن‌ها، اتاق داوران و ناظران داشته‌ایم. برای سکوها هم فکر کنم تا 50 هزار هوادار را بتوانیم در ورزشگاه میزبانی کنیم. از این جهت که سکوهای پشت دروازه و شرقی ورزشگاه آماده میزبانی از هواداران است. در مورد جایگاه VIP هم باید بگویم که آماده نیست و در این مورد باید بگویم که در تلاش هستیم تا این جایگاه آماده شود. جایگاه خبرنگاران هم آماده میزبانی از اصحاب رسانه است. البته نمی‌گویم که هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه باید دو باشگاه نساجی و پرسپولیس به‌زودی نمایندگان خود را به ورزشگاه فرستاده و اگر کمبودی می‌بینند اطلاع‌رسانی کنند تا قبل از آغاز مسابقات و بازدید نمایندگان ای‌اف‌سی آنها را برطرف سازیم.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا صد‌در‌صد این اطمینان را به دو باشگاه برای میزبانی از رقبای آسیایی خود می‌دهند یا نه، عنوان کرد: «بدون شک ورزشگاه آزادی و شرکت توسعه و تجهیز در حد توان خود ایرادات را برطرف کرده‌اند و همان‌طور که گفتم کمبودهایی هست که باید با نمایندگان دو باشگاه در مورد برطرف ساختن آن به نتیجه برسیم.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار