• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۵-۲۶ - ۱۱:۵۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تغییر تقریبا قطعی در ترکیب امروز استقلال

چشمی با بازوبند کاپیتانی در خط دفاع

استقلال در شرایطی امروز در هفته دوم لیگ برتر به مصاف ملوان می‌رود که خیلی‌ها دوست دارند بدانند کاپیتان آبی‌ها در این بازی چه کسی است و هنوز ابهام‌ها در این زمینه وجود دارد.

چشمی با بازوبند کاپیتانی در خط دفاع

محمدرضا حاجی عبدالرزاق: استقلال در شرایطی امروز در هفته دوم لیگ برتر به مصاف ملوان می‌رود که خیلی‌ها دوست دارند بدانند کاپیتان آبی‌ها در این بازی چه کسی است و هنوز ابهام‌ها در این زمینه وجود دارد. 
سیدحسین حسینی از فصل گذشته و با خداحافظی با وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان اول استقلال معرفی شده اما در روزهای گذشته برخی شایعات حکایت از آن دارد که نکونام دوست دارد رهبر تیمش در مرکز زمین باشد و به همین دلیل ترجیح می‌دهد بازوبند کاپیتانی را به روزبه چشمی بدهد. این در شرایطی هست که در هفته اول روزبه چشمی به دلیل محرومیت حضور نداشت و حسینی بازوبند را به بازو بست اما هافبک باتجربه آبی‌ها در هفته دوم به ترکیب برمی‌گردد و حالا خیلی‌ها در انتظار تصمیم مهم نکونام در قبال کاپیتانی این تیم هستند. 
البته نکونام هنوز تصمیمش درمورد کاپیتان اول استقلال در لیگ بیست‌وسوم را رسانه‌ای نکرده است و برای تماشای این اتفاق باید تا امشب صبر کرد. 
نکته قابل‌توجه اینکه برخی مدعی هستند این تصمیم نکونام احیانا می‌تواند تبعاتی را هم به همراه داشته باشد از جمله اینکه درصورت سپردن بازوبند به چشمی، حسینی به‌عنوان گلر اول استقلال از لحاظ روحی و روانی متزلزل شده و با مشکلاتی مواجه خواهد شد و این موضوع می‌تواند کار نکونام را در آینده سخت کند اما برخی از افرادی که در زمان تمدید قرارداد حسینی با استقلال در باشگاه بودند این موضوع را شنیده‌اند که بعد از این اتفاق، حسینی به آنها اعلام کرده است امسال روزبه چشمی کاپیتان ماست و به نظر می‌رسد خود سید نیز این ماجرا را پذیرفته باشد. 

 چشمی زوج مرادمند در خط دفاعی
استقلال برای حضور در لیگ بیست‌‌وسوم درحالی روزهای پرچالشی را در پیش‌فصل گذراند که یکی از معضلات بزرگ آبی‌‌ها عدم جذب بازیکنان موردنظر جواد نکونام به‌خصوص در خط دفاعی از فهرست اول او بود. آن‌ هم در شرایطی‌ که رافائل سیلوا همراه با عارف غلامی از خط دفاعی استقلال جدا شدند اما در نقطه مقابل، مدیران باشگاه در جذب گزینه‌های موردنظر نکونام بودند ناکام ماندند. 
در ادامه آرمین سهرابیان و سپس ایمان سلیمی به فهرست استقلال اضافه شدند اما خواسته نکونام، حفظ عارف غلامی در کنار جذب سامان فلاح و عارف آقاسی بود که خواسته‌های سرمربی باتجربه آبی‌‌پوشان اجابت نشد. این مساله باعث شد تا استقلالی‌ها با حضور سهرابیان و سلیمی در کنار محمدحسین مرادمند در خط دفاعی فصل جدید را آغاز کنند که درنهایت و در هفته نخست برای دیدار با صنعت‌ نفت آبادان زوج مرادمند و سهرابیان در قلب خط دفاعی استقلال جای گرفتند. 
این درحالی است که مرادمند و سهرابیان در کنار یکدیگر نمایش قابل‌قبولی در هفته نخست داشتند اما در آستانه دیدار هفته دوم مقابل ملوان بندرانزلی شرایط در اردوی استقلال متفاوت گزارش شده است چراکه شنیده می‌شود آرمین سهرابیان که نمایش خوبی مقابل صنعت‌ نفت داشت، به دلیل پارگی عضله دوقلو نمی‌‌تواند تیمش را در بازی‌های پیش‌رو همراهی کند و حدود یک ‌ماه از میادین دور خواهد بود. البته مدت دوری سهرابیان بستگی به معاینات دقیق پزشکی دارد. 
درواقع این بدترین خبر ممکن برای نکونام در آستانه بازی هفته دوم استقلال بود تا شرایط برای سرمربی آبی‌ها از این هم پیچیده‌تر شود. 
نکته قابل‌توجه اینکه برخی رسانه‌ها از تصمیم سرمربی استقلال برای خط دفاعی این تیم در بازی امروز خبر داده و این‌طور مطرح کردند که نکونام با توجه به محدودیت‌هایی که در خط دفاع تیمش با آن مواجه است، به نظر می‌رسد که راهی جز اعتماد به ایمان سلیمی ندارد و احتمالا مدافع فصل گذشته مس رفسنجان، اولین بازی خود با پیراهن استقلال را در مصاف با ملوان بندرانزلی انجام خواهد داد اما شنیده‌های خبرنگار «فرهیختگان» حکایت از آن دارد که به احتمال بسیار زیاد روزبه چشمی در خط دفاعی جایگزین سهرابیان شده و زوج مرادمند را در این بازی تشکیل خواهد داد. 
پیش از این نیز این موضوع را مطرح کرده بودیم که در بازی‌های تدارکاتی پیش‌فصل استقلال، نکونام به‌‌مراتب با تاکید زیادی از لب خط به چشمی که در پست هافبک دفاعی بازی می‌کرده درخواست می‌کرده در عقب زمین مانده تا ضمن محکم ماندن کمربند دفاعی و جنگ‌های تن‌به‌تن در زمین خودی، بازی‌سازی را از همان منطقه آغاز کند. 
حالا به نظر می‌رسد با توجه به غیبت سهرابیان و جایگزینی چشمی به جای وی، این امر یعنی بازی‌سازی برای بازیکنان فاز هجومی در بازی با ملوان توسط بازیکن باتجربه استقلالی‌ها به جای زمین خودی در میانه میدان از عقب‌ترین منطقه ممکن (خط دفاعی) آغاز شود.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک