• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۵-۱۴ - ۱۱:۰۵
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
پای ثابت نقش‌های مافیایی هالیوود درگذشت؛

فوت عمو هکتور سریال «برکینگ بَد»

«مارگولیس»، هکتور سالامانکای سریال‌ «برکینگ بد» در فیلم‌های مطرح دیگری همچون «صورت زخمی»، «کشتی‌گیر» و اکثر فیلم‌های «آرونوفسکی» نیز بازی کرده بود.

فوت عمو هکتور سریال «برکینگ بَد»

«مارک مارگولیس» بازیگر نقش هکتور سالاماتکا مافیای مواد مخدر در سریال «برکینگ بد» در ۸۳ سالگی درگذشت. به نقل از گاردین، «مارگولیس» بازیگر آمریکایی که در سریال «برکینگ بد» و همچنین «بهتره با سال تماس بگیری» در نقش سلطان مواد مخدر «هکتور سالامانکا» ظاهر شده بود، در فیلم‌های معروفی، چون «صورت زخمی» و «کشتی‌گیر» نیز بازی کرده بود.

او پس از یک بیماری کوتاه در بیمارستان مونت سینا در شهر نیویورک در ۸۳ سالگی درگذشته است. «مارگولیس» که زمانی خود را «بازیگر مسافر» توصیف می‌کرد، در بیش از ۶۰ فیلم در طول پنج دهه فعالیت حرفه‌ای، از جمله «صورت زخمی»، «آس ونتورا» و «کشتی‌گیر» نقش‌آفرینی کرد. او در نقش «هکتور سالامانکا» در سریال «برکینگ بد» به شهرت بیشتری دست یافت. او در این سریال در نقش یک قاچاقچی سابق مواد مخدر بازی می‌کرد که فقط از طریق استفاده از یک زنگ متصل به ویلچر خود ارتباط برقرار می‌کرد و در نهایت به شکلی دراماتیک مُرد. او در سال ۲۰۱۲ نامزد دریافت جایزه امی برای بهترین بازیگر مهمان در یک سریال درام شد.

مارگولیس در سال ۱۹۳۹ در فیلادلفیا به دنیا آمد. پس از نقل مکان به نیویورک، زیر نظر «استلا آدلر» تحصیل کرد و کار خود را روی صحنه آغاز کرد. ددلاین گزارش داده که «مارگولیس» در بیش از ۵۰ نمایشنامه خارج از تئاتر برادوی نیز ظاهر شده است. از دیگر فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به «قوی سیاه»، «نوح»، «مرثیه برای یک رؤیا»، «بی‌باک»، «چشمه»، «پی»، «انجمن پنبه»، «ایس ونچورا: کارآگاه حیوانات» و «فضای مرکزی» اشاره کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سهم طبقۀ متوسط از صنعت سریال‌سازی؛

«افعی تهران» از چه کسی انتقام گرفت؟

فرصتی برای تجدید ظهور «خوبی مردم ایران»؛

مفهوم ملت را زنده کردند

فیلم پرحاشیه «بیبدن» با قصه‌‌ای به‌اندازه از ایده‌ای مهم دفاع کرد؛

سینمای اجتماعی زنده است

درباره فیلم «بی‌بدن»؛

قصه‌گویی شرافتمندانه درباره قصاص

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:

یک درامدی خوب و تماشاگرپسند

اهل ملت عشق باش؛

عشق و دیگر هیچ...

آقای کارگردان! چه داری می‌کنی با خودت؟!

آنتی ‌کانسپچوآل آرت ترک و کُرک و پَر ریخته حسن فتحی

مریم فضائلی، خبرنگار:

چشم‌هایمان گناه داشتند!

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

رویاهای شخصی‌ات را نفروش!

سریال پرطرفدار «حشاشین» چه می‌گوید؛

علیه شیعه یا علیه اخوان؟

راضیه مهرابی‌کوشکی، عضو هیات‌‌علمی پژوهشکده مطالعات فناوری:

فیلم «اوپنهایمر» به مثابه یک متن سیاستی

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ:

از شما بعید بود آقای جیرانی

ایمان‌ عظیمی، خبرنگار:

دیکته نانوشته غلط ندارد

درباره هزینه‌ای که می‌شد صرف «هفت سر اژدها» نشود؛

چرخ را از نو اختراع نکنیم

فرزاد حسنی بعد از سال‌ها، به قاب تلویزیون آمد؛

بازگشت امیدوارکننده

در نقد بهره کشی «علی ضیا» از شهرت؛

از موج ابتذال پیاده شو

محمد زعیم‌زاده، سردبیر فرهیختگان:

در عصر پساواقعیت به احمد خطر حرجی نیست اما...

سیامک خاجی، دبیر گروه ورزش:

برای خداحافظی زود بود آقای جملات قصار!

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین:

عجایب آماری دیدم در این دشت!

محمدامین نوروزی، مستندساز:

از این طرف که منم راه کاروان باز است...

فاطمه دیندار، خبرنگار:

برای درخشش سیمرغ‌های بلورین

محمد زعیم‌زاده، سردبیر؛

کدام سینما؟کدام نقد؟

حامد عسکری، شاعر و نویسنده:

فیلم دیدن با چشم‌های تار...

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر؛

چند نقد بر فیلم سینمایی «آپاراتچی»

«صبحانه با زرافه‌ها»؛

یک وس اندرسون ایرانی تمام‌عیار

ویژه‌نامه جشنواره فیلم فجر؛

«صبحانه با زرافه‌ها»؛ معنازدایی از جهان

«صبحانه با زرافه‌‌ها»؛

تهش هیچی نیست، پس لذت ببر!

درباره فیلم جدید سروش صحت؛

قرار صبحانه با خودمان

هومن جعفری، خبرنگار:

مردی که سازش نمی‌کرد

در روزگار بی‌مایگی حضور قاف غنیمتی است؛

برای «قاف» و عمو اکبر

تولد قاف به میزبانی اکبر نبوی با همکاری «فرهیختگان»؛

«قاف» نمی‌خواهد متکلم‌ وحده باشد

میلاد جلیل‌زاده، خبرنگار گروه فرهنگ؛

هنوزم نقش بازی می کنی آقای فرخ نژاد؟