• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۵-۱۳ - ۲۲:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
سرمربی تیم ملی دانشجویان و تیم دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: نتیجه کسب‌شده در یونیورسیاد برای ما قابل قبول است

هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است

سی‌و‌یکمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین در‌حال برگزاری است و کاروان ورزشی کشورمان که در 11 رشته در این مسابقات حضور دارد تا به حال عملکرد قابل قبولی داشته است.

هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است

مهدی منصرف، خبرنگار:سی‌و‌یکمین دوره رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین در‌حال برگزاری است و کاروان ورزشی کشورمان که در 11 رشته در این مسابقات حضور دارد تا به حال عملکرد قابل قبولی داشته است. دانشجویان ملی‌پوش ووشوی کشورمان نیز در روزهای گذشته به کار خود در این مسابقات پایان دادند و تیم 8 نفره کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، 2 نقره و 3 برنز در مجموع تالو و ساندا شد. در رقابت‌های ساندا نمایندگان کشورمان پس از حدود 3 سال دوری از میادین رسمی به‌خاطر پاندمی کرونا در این رقابت‌ها موفق به کسب 2 مدال نقره و 2 برنز شد. 
علی دهقان، سرمربی تیم دانشجویان در این رقابت‌ها و مربی تیم ملی ووشو و باشگاه دانشگاه آزاد درخصوص نحوه برگزاری و کیفیت مسابقات اظهار داشت: «از لحاظ برگزاری چین همیشه میزبان خوبی برای رقابت‌های ووشو بوده و به بهترین شکل و بالاترین کیفیت مسابقات را برگزار کرد. تیم‌ها همه پرقدرت در مسابقات حضور داشتند؛ چراکه نزدیک‌به 50 روز تا بازی‌های آسیایی وقت داریم و اکثر قدرت‌های ووشوی دنیا که آسیایی هستند در این مسابقات با تمام قدرت حضور داشتند تا پیش‌زمینه‌ای برای بازی‌های آسیایی باشد.» وی درخصوص عملکرد شاگردانش گفت: «در بخش ساندا چهار نماینده داشتیم که هر چهار نماینده موفق به کسب مدال شدند و 2 مدال نقره و 2 مدال برنز کسب کردیم. محنا رحیمی در وزن 60 کیلوگرم بانوان و شجاع پناهی در وزن 60 کیلوگرم آقایان به مدال برنز رسیدند و علی خورشیدی و حمیدرضا سهندی نیز در اوزان 80 و 70 کیلوگرم به مدال نقره رسیدند. در دیدار نهایی دو نماینده ما با حریفان چینی مبارزه کردند که متاسفانه نتیجه را واگذار کردند و به مدال نقره رسیدند. البته هر دو ووشوکار ما برای کسب مدال طلا جنگیدند و چیزی کم نداشتند.» 
سرمربی تیم ووشوی دانشجویان با اشاره به اهداف ووشوی ایران گفت: «هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی است و در مسابقات دانشجویان جهان با 60 تا 70 درصد آمادگی شرکت کردیم و نمی‌توانستیم برنامه آماده‌سازی خود را تغییر دهیم، چون هدف اصلی کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی است.» وی درخصوص عدم‌کسب مدال طلا و اینکه این موضوع نگران‌کننده نیست، گفت: «به‌دلیل فاصله زمانی که تا بازی‌های آسیایی داشتیم تمرینات استقامتی و قدرتی را به‌خوبی انجام دادیم و متاسفانه برای این مسابقات نتوانستیم کار سرعتی و چابکی را انجام دهیم. در بازگشت وارد اردوهای تیم ملی خواهیم شد و با تمرینات سرعتی و چابکی بچه‌ها را به بالاترین سطح آمادگی می‌رسانیم تا ان‌شاءالله تیم ملی ووشو در بازی‌های آسیایی بدرخشد. نتیجه کسب‌شده در مسابقات دانشجویان جهان برای ما قابل قبول است؛ چراکه با 60 تا 70 درصد آمادگی وارد این مسابقات شدیم و انتظار داشتیم که نتوانیم چهار مدال طلا بگیریم، اما بچه‌ها جنگیدند و پرقدرت تلاش کردند. نشد که در این دوره طلا بگیریم، اما ان‌شاءالله در بازی‌های آسیایی این اتفاق خواهد افتاد. طبق اطلاعات اولیه که از fisu دریافت کردیم، قرار بود یک بار وزن‌کشی صورت گیرد و چهار روز مسابقه انجام شود، اما وقتی وارد دهکده شدیم به ما گفتند هر روز وزن‌کشی خواهد بود و این موضوع تاثیری زیاد و مستقیم روی نتیجه گذاشت و متضرر شدیم.» 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار