• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۴-۱۹ - ۱۴:۳۳
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
42درصد از کودکان فلسطینی حین بازداشت مجروح می‌شوند

آزار جنسی کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

سازمان غیر دولتی انگلیسی «کودکان را نجات دهید» (Save The Children) در گزارشی از اقدامات جنایتکارانه صهیونیست‌ها علیه کودکان و نوجوانان فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر پرده برداشته است.

آزار جنسی کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

به نوشته روزنامه العربی الجدید، سازمان «کودکان را نجات دهید» در گزارشی طولانی، شهادت‌های هولناک بسیاری از کودکان فلسطینی درباره شرایط بازداشت آنها توسط نظامیان رژیم اشغالگر قدس، رژیمی که سال‌هاست به طور گسترده جنایات بازداشت کودکان را انجام می‌دهد، مستند کرده است.

سازمان «کودکان را نجات دهید» با همکاری مؤسسات همکار خود با ۲۲۸ کودک و نوجوان دختر و پسر که سن آنها در حین بازداشت بین ۱۲ تا ۱۷ سال بود و در طول سه سال گذشته برای دوره‌های مختلف از یک تا ۱۸ ماه بازداشت شده بودند، مصاحبه کرده است.

طبق این گزارش، شهادت کودکان مذکور تأیید می‌کند که بیشتر آنها در مکان‌های نامعلومی بدون همراه یا مراقب بازجویی می‌شوند و اغلب بدون غذا و آب بازداشت می‌شوند و صهیونیست‌ها اجازه دسترسی آنها به مشاور حقوقی درباره اتهامات ادعایی را نمی‌دهند و در مواردی حتی آنها را از خوابیدن منع می‌کنند.

در این گزارش آمده است که حدود نیمی (۴۲ درصد) از این کودکان و نوجوانان در زمان بازداشت مجروح شدند، برخی نیز از خشونت جنسی با آنها پرده برداشته‌اند. برخی از آنها نیز در قفس‌های کوچک به دادگاه برده می‌شوند.

جیسون لی، مدیر دفتر «کودکان را نجات دهید» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در گفت‌وگوی تلفنی اختصاصی با العربی الجدید گفت: کودکان بازداشت شده فلسطینی با رفتار غیرقابل قبولی از جمله آزار و اذیت جسمی و روانی مواجه می‌شوند که مصداق نقض مبانی نظام قضایی است.

جیسون لی در ادامه گفت: «یونیسف در سال ۲۰۱۳ گزارشی درباره همین موضوع منتشر کرد که در آن ۳۸ توصیه به مقامات رژیم صهیونیستی ارائه شد؛ اما هیچ یک از آنها عملی نشد یا پیشرفتی در پاسخ به آنها حاصل نشد. گزارش جدید ما و گزارش‌های قبلی که تداوم همین رویکرد را مستند می‌کند، بر عدم حمایت کافی از کودکان فلسطینی تاکید دارد و نشان می‌دهد که باید برای تامین این حمایت تلاش کرد.»

منبع:خبرگزاری ایسنا

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

ایلان ماسک؛ مالک واقعی قدرت در آمریکا

عضویت ایران در مهم‌ترین ائتلاف کشورهای غیرغربی جهان منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت مهمی دارد

روایت ملی بریکس

سیدمهدی طالبی

تقدیس و تحریف ممنوع

صادق امامی

صدای داعش

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار