• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۴-۰۶ - ۱۳:۴۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
تحولات روسیه:

«پریگوژین» به بلاروس رفت، واگنر خلع سلاح می‌شود

پرونده جنایی واگنر بسته شد، این گروه به زودی منحل و اعضایش آماده تحویل تسلیحات به ارتش می‌شوند. رئیس این گروه شبه‌نظامی در بلاروس است.

«پریگوژین» به بلاروس رفت، واگنر خلع سلاح می‌شود

منابع خبری از پرواز رئیس واگنر به بلاروس و بسته شدن پرونده جنایی این گروه خبر دادند. همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که گروه واگنر در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات نظامی سنگین به وزارت دفاع است.

سرویس امنیت فدرال روسیه سه‌شنبه (۲۷ ژوئن) و همزمان با اعلام خبر ورود رئیس گروه نظامی واگنر به بلاروس، از منتفی شدن پرونده علیه نیروهای این گروه که به راه‌اندازی شورش مسلحانه برای سرنگونی رهبری نظامی روسیه متهم شده بودند، خبر داد. 

به گزارش «اسپوتنیک»، این نهاد روس اعلام کرد تحقیقات درباره شورش اخیر نشان داد شرکت‌کنندگان در آن اقدامات با هدف ارتکاب جرم را متوقف کردند و این پرونده منتفی شد. سرویس امنیت فدرال روسیه افزود: با در نظر گرفتن این موضوع و سایر شرایط مرتبط با تحقیقات، مقام مسئول تحقیقات در تاریخ ۲۷ ژوئن دستور بسته شدن پرونده جنایی را صادر کرد. 

همزمان با اعلام بسته شدن پرونده اتهامات گروه واگنر و ورود «یوگنی پریگوژین» رئیس آن به خاک بلاروس، خبرگزاری «اینترفاکس» هم به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این گروه در حال آماده شدن برای تحویل تجهیزات سنگین خود است.

 

منبع: خبرگزاری فارس

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

ایلان ماسک؛ مالک واقعی قدرت در آمریکا

عضویت ایران در مهم‌ترین ائتلاف کشورهای غیرغربی جهان منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت مهمی دارد

روایت ملی بریکس

سیدمهدی طالبی

تقدیس و تحریف ممنوع

صادق امامی

صدای داعش

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار