در‌حالی‌که برای نزدیک به یک دهه، اختلاف در مساله تنظیم‌گری سریال‌های خانگی جنجال‌برانگیز بود، بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دست آثار و همچنین باقی انواع ویدئوهای اینترنتی را تعیین‌تکلیف کرد تا از این به بعد، تنظیم‌گری اقسام گوناگون ویدئوهای منتشرشده بر بستر اینترنت، برعهده یکی از دو دستگاه سازمان صداوسیما یا سازمان سینمایی باشد.
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۳ - ۰۶:۳۵
  • 10
خطر مرگ نمایش خانگی‌؟!

مصطفی قاسمیان، خبرنگار:در‌حالی‌که برای نزدیک به یک دهه، اختلاف در مساله تنظیم‌گری سریال‌های خانگی جنجال‌برانگیز بود، بالاخره شورای عالی انقلاب فرهنگی، این دست آثار و همچنین باقی انواع ویدئوهای اینترنتی را تعیین‌تکلیف کرد تا از این به بعد، تنظیم‌گری اقسام گوناگون ویدئوهای منتشرشده بر بستر اینترنت، برعهده یکی از دو دستگاه سازمان صداوسیما یا سازمان سینمایی باشد.

در‌حالی‌که برای نزدیک به دو سال، اخباری از مذاکرات میان سازمان صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعیین حدود نظارتی دو دستگاه در حوزه ویدئوهای اینترنتی به گوش می‌رسید، نتایج این مذاکرات به شورای عالی انقلاب فرهنگی سپرده شد تا با تصویب آن، محدوده قانونی نظارتی دو دستگاه روشن شود. این شیوه مقررات‌گذاری که بارها از سوی فعالان این عرصه نقد شده است، از سویی جز دور زدن مجلس شورای اسلامی به‌عنوان قوه قانونگذار کشور معنایی ندارد و از سوی دیگر، شأن سیاستگذاری و راهبری کلان شورای عالی انقلاب فرهنگی را در حد تصویب یک تفاهمنامه میان دو دستگاه پایین آورد و همچنین، در حوزه‌ای که به تصریح رهبر انقلاب، محدوده وظایف سیاستگذاری شورای عالی فضای مجازی است، دخالت شد.

چهره‌هایی چون محمدحسین مهدویان، ایمان صفا، مهراب قاسم‌خانی، محسن کیایی، علی شادمان، شهرام شاه‌حسینی، رامبد جوان و... نوشتند: «پایان نمایش خانگی. با چراغ‌سبز رئیس دولت، نمایش خانگی هم دست صداوسیما افتاد و این یعنی سونامی ممنوع‌الکاری هنرمندان و پایان سرگرمی‌های مردم.» جالب اینجاست که شمار زیادی از این چهره‌ها افرادی‌اند که با محصولات همین سازمان صداوسیما به شهرت رسیده‌اند. علاوه‌بر این استوری‌ها، می‌توان به بیانیه صریح خانه سینما نیز اشاره کرد که ...

متن کامل را اینجا بخوانید.

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰