• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۳-۲۷ - ۱۴:۱۱
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
سفیر ایران در افغانستان:

طالبان اجازه بازدید ایران از سد «کجکی» را داد

حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان: طالبان اجازه داده تا کارشناسان ایرانی از سد کجکی بازدید کنند. 

طالبان اجازه بازدید ایران از سد «کجکی» را داد

حسن کاظمی قمی نماینده‌ ویژه رییس‌جمهور ایران در امور افغانستان و سرپرست سفارت ایران در کابل گفت که طالبان اجازه داده تا کارشناسان ایرانی از سد کجکی بازدید کنند. 

وی همچنین تاکید کرد که طالبان باید به معاهده حقابه هیرمند پایبند باشد.‌

کاظمی قمی در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: «حقابه هیرمند در چارچوب معاهده ایران و افغانستان باید تأمین شود. موافقت‌هایی که اکنون صورت گرفته که ما بتوانیم و متخصصان ما بروند منطقه را ببینند و زمینه‌ساز شود برای این‌که ان‌شاءالله این آب رها شود، خواهشم این است که امروز سیستان دچار مشکل است. جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مسئله غافل نمی‌باشد، من علاوه بر این‌که وظیفه دارم در افغانستان دنبال این باشم که حقابه در چارچوب معاهده تأمین شود، نسبت به آب پایدار در منطقه باید تلاش‌های دیگری هم صورت گیرد که آن بر عهده دست‌گاه‌های دیگر است که باید کار مکملی انجام شود که نگرانی‌ها برطرف شود، منطقه‌ای که بسیار حاصل‌خیز است و امروز تبدیل شده به یک تلی از خاک و تغییر اکوسیستم و فاجعه زیست محیطی ایجاد شده که بتواند ان شاءالله تبدیل به یک فضای خرم شود.»

 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

ایلان ماسک؛ مالک واقعی قدرت در آمریکا

عضویت ایران در مهم‌ترین ائتلاف کشورهای غیرغربی جهان منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت مهمی دارد

روایت ملی بریکس

سیدمهدی طالبی

تقدیس و تحریف ممنوع

صادق امامی

صدای داعش

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار