• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۳-۲۶ - ۱۶:۵۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 1
  • 0
رئیسی پس از بازگشت ازسفر آمریکای لاتین؛

وجه مشترک انقلاب ما با کشورهای آمریکای لاتین، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی است

رئیس جمهور: هرکسی در هرکجا در دنیا بخواهد با جمهوری اسلامی ارتباط خوب و سازنده و با توجه به منافع دو کشور داشته باشد ما ارتباط خوبی برقرار می‌کنیم.

وجه مشترک انقلاب ما با کشورهای آمریکای لاتین، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی است

سیدابراهیم رئیسی پس از سفر منطقه‌ای پنج‌روزه به کشورهای آمریکای لاتین در بدو ورود به کشور در فرودگاه مهرآباد طی سخنانی، اظهار کرد: آمریکای لاتین یک منطقه راهبردی در جهان است. ذخایر طبیعی فراوان و انسان‌های فرهیخته‌ای دارد و سالهاست کشورهای زیادی در آنجا در مقابل نظام سلطه ایستادگی می‌کنند. وجه مشترک بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و عدالت‌جویی و توجه به خواست مردم است که با انقلاب اسلامی هم نسبت دارد.

رئیسی تاکید کرد: ما در سیاست خارجی اصل کارمان بر تعادل در ارتباط با همه کشورهای جهان است. هرکسی در هرکجا در دنیا بخواهد با جمهوری اسلامی ارتباط خوب و سازنده و با توجه به منافع دو کشور داشته باشد ما ارتباط خوبی برقرار می‌کنیم. اگر کشورهایی هم بخواهند با ما دشمنی کنند نگاه ما مقاومت و ایستادگی است و ملت ایران هم در عمل همین‌طور بوده است. نگاه ما به شرق و غرب و همه کشورها متعادل است. در آمریکای لاتین کشورهایی که سال‌ها با جمهوری اسلامی ارتباط داشتند اما در دهه گذشته به دلایلی این ارتباطات به صورت فعال نبوده است و در برخی موارد کار با مشکل مواجه شده، لازم بود که بازنگری کنیم و موانع را برطرف و ارتباط با آمریکای لاتین فعال شود.

رئیسی ادامه داد: ما ۳۵ سند تفاهم را با سه کشور ونزوئلا، نیکاراگوئه و کوبا در حوزه انرژی، صنعت، معدن و نیروگاه و مزیت‌های دیگر برخی کشورهای آمریکای لاتین مثل حوزه زیست فناوری امضاء کردیم. اساس کار این بود که صدور خدمات فنی مهندسی، صادرات محصولات دانش‌بنیان،تأمین مواد اولیه با قیمت مناسب و ایجاد بازارهای جدید را پیگیری کنیم.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

میراحمدرضا مشرف، پژوهشگر حوزه بین‌الملل:

ایلان ماسک؛ مالک واقعی قدرت در آمریکا

عضویت ایران در مهم‌ترین ائتلاف کشورهای غیرغربی جهان منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت مهمی دارد

روایت ملی بریکس

سیدمهدی طالبی

تقدیس و تحریف ممنوع

صادق امامی

صدای داعش