• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۳-۱۶ - ۱۰:۴۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
حجت کریمی در برنامه فوتبال برتر؛

تاج می تواند مانع حذف استقال شود، اگر بخواهد!

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال: ساپینتو تیم را نبسته بود. دلیل مخالفت باشگاه با تمدید قرارداد وی رسیدن رقم آن به بالای 1 میلیون دلار بود.

تاج می تواند مانع حذف استقال شود، اگر بخواهد!

حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی استقلال شب گذشته با حضور در برنامه فوتبال برتر درباره مهم‌ترین مسائل باشگاه استقلال توضیحاتی ارائه کرد.

 کریمی علت مخالفت باشگاه با تمدید قرارداد ساپینتو را مشکل مالی دانست و گفت: «قرارداد سال جدید ساپینتو، 720 هزار یورو به علاوه 100 هزار یورو پاداش است که برای هر پیروزی 1500 یورو دیگر نیز دریافت می کند. ولی ایشان خواستار افزایش 200 هزار یورو به مبلغ اصلی قرارداد و افزایش میزان پاداش ها به 200 هزار یورو و پاداش پیروزی ها به 2500 یورو بود. من با افزایش برخی پاداش ها مشکلی نداشتم ولی برای افزایش 200 هزار یورویی قرارداد اصلی مخالفت کردم. ولی به او گفتم اگر سال بعد قهرمان شویم، پاداشی را برای شما در نظر می گیریم. آقای ساپینتو گفتند شرایط پاسخ دهی ندارم و چند روزی صبر کنید. من با وکیلش تماس گرفتم و گفتم اگر می خواهند بیایند قرارداد را امضا کنند. نمی دانم چه کسانی به ایشان مشاوره دادند که تا بعد از دربی صبر کنید. بعد از دربی نیز برای دیدن خانواده اش راهی پرتغال شد. تا به امروز صحبتی نکرده ام. امروز با وکیل ساپینتو که یک شخص ایرانی است، جلسه داشتم. گفتم گزینه اول، دوم و سوم ما آقای ساپینتو است. اگر ایشان تمایل دارند، همان قرارداد قبلی را امضا کنند و بیایند کارشان را برای تیم بستن شروع کنند. قرار شد تا یکی، دو روز آینده به ما اعلام کنند با این شرایط برمیگردند یا خیر.»

سرپرست مدیرعاملی استقلال ادامه داد: «اگر با افزایش 200 هزار یورویی موافقت می کردم، قرارداد او بیشتر از یک میلیون دلار می شد. ساپینتو می گفت قراردادم 2 یا 3 ساله باشد. ولی ما در پرداختی ها مشکل داشتیم. در هیئت مدیره تصمیم گرفتیم با او ادامه بدهیم. تا امروز می گفتند چرا با ساپینتو تمدید نمی کنید؟ حالا که فهمیدند امروز جلسه داشته ایم، ببینیم فردا چه می گویند!»

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی در نبود ساپینتو تیم را بسته بود، گفت: «به هر شکل این تیم و در زمانی که مربی نبود، بسته شد و نمی خواهم وارد قضایای گذشته شوم، ولی ساپینتو تیم را نبست. زمانیکه مربی نبود، تیم بسته شد. حالا این اتفاق افتاد و در ادامه باعث خلق مشکلات دیگری شد. قرار بود بعد از مجیدی یک مربی داخلی بیاید ولی آن مربی قبول نکرد و قرارداد را نپذیرفت و به سراغ ساپینتو رفتند. مشکلی که ما داریم این است که فضای مجازی باعث می شود به مدیریت فشار بیاورد و شاید مدیران نیز به این دلیل، آن تصمیمات را گرفتند. خود من سعی می کنم در فضای مجازی حضور پیدا نکنم. تیم بدون مربی بسته شد و اتفاقات بعدی رخ داد.»


کریمی طی صحبت هایش در برنامه فوتبال برتر مدعی شد تاج اگر بخواهد می تواند مانع حذف استقلال از آسیا شود، وی در این خصوص توضیح داد: «من حذف از آسیا را قبول نکرده ام. خیلی جالب است چرا هفته پیش این رأی را به ما ندادند یا از صبح خبری نبود و ساعت 12 شب این نامه را داده اند. آن زمان ما ایمیلی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کردیم که پول آماده است، مدارکش هست و می خواهیم پرداخت کنیم، ولی تحریم هستیم. با آقای تاج نیز همین جلسه را داشتیم. ما که آنها را تحریم نکرده ایم، آنها ما را تحریم کردند.

حتی پول پادوانی بعد از یک ماه و با بدبختی به حساب او نشسته است. با آقای تاج نیز جلسه خوبی را داشتم و قرار شد که با ما همکاری کنند. ایشان گفتند اعتراض کنید و ما می گوییم با نگاه مثبت به این اعتراض نگاه کنند و حتی لازم باشد با هم به CAS اعتراض کنیم. بالاخره آقای تاج در AFC قدرتی دارند و قبول کردند کمک کنند. چون کل این قضیه بخاطر استراماچونی بود. ما اعتراض کردیم و همه اعضای کمیته استیناف گفتند حق با شماست و ما کمک می کنیم. حدس من این است یک بازی است که می خواهند استقلال را حذف کنند. تعجب می کنیم که چرا الآن می گویند حذف شدید.

همان روز یازدهم فروردین که دیدند طلب استراماچونی را نداده ایم، بدون هیچ تصمیم گیری یا جلسه ای گفتند استقلال حذف شد. آن زمان با آقای تاج در مجلس بودیم و گفتم چرا اعلام کرده اند که ما حذف شده ایم؟ ایشان گفت من درستش می کنم. ایشان در مصاحبه اش گفتند تا 31 خرداد زمان داریم، الآن نیز نمی توانیم تصمیم بگیریم.»

کریمی ادامه داد: «کمیته بدوی و استیناف می توانستند با توجه به شرایط تحریم به ما مجوز بدهند و با این شرایط کنار بیایند. اما همانطور که گفتم، متأسفانه در اصل یازدهم فروردین ما را حذف کردند. همان هایی که نمی خواهم اسم ببرم، ما را حذف کردند. بعدش به چیزهایی گیر دادند که پرسپولیس نیز همان مشکل را داشت، مانند مالیات و مالکیت. چرا در جلسه دو هفته پیش گفتند حق با شماست و حلش را می کنیم. چرا یک هفته آن را طول دادند؟ تا ما زمان را از دست بدهیم. حالا روز تعطیل این رأی را داده اند. مانند رأی پرونده آقای ساپینتو. اعلام رأی بعضی از پرونده ها 6 ماه و یکسال طول می کشد و بعضی دیگر را روز تعطیل صادر می کنند. سرمربی من ایران نیست و باید بیاید توضیح دهد که چرا اخراج شده است؟ خود ما هنوز نمی دانیم.

آقای تاج اگر بخواهد، هنوز هم می تواند این قضیه را خیلی راحت حل کند، اگر بخواهد! هنوز هم می تواند آن را حل کند چون حق رأی دارد. ما تحریم هستیم و پولمان را به خودمان نمی دهند و از اینجا نیز نمی توانیم پولی ارسال کنیم. ما برای رد گم کنی گفتیم از قطر بدهی را پرداخت می کنیم ولی از جای دیگر این کار را انجام دادیم و شرکتی که پول استراماچونی را پرداخت کرد، تعطیل شد. وقتی این مشکلات هست، آنها قبول می کنند. هنوز به پرونده ما رسیدگی نکرده بودند ولی یازدهم فروردین گفتند که ما حذف هستیم. می توانستند از محل طلب ما در AFC بدهی استراماچونی را پرداخت کنند ولی این کار را انجام ندادند.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار