• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۲-۲۲ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
مدیرفنی شمس آذر قزوین در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: مردم قزوین تشنه این موفقیت بودند

رضایی: دقیقی پیشنهادهایی دارد اما توصیه می‌کنم در قزوین بماند

شمس آذر می‌تواند الگوی موفقیت برای سایر باشگاه‌ها باشد برای فصل بعدی هدف‌مان حفظ جایگاه تیم در لیگ برتر است

تیم فوتبال شمس آذر قزوین سرانجام بعد از طی یک ماراتن سخت در رقابت‌های لیگ دسته اول موفق شد عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به‌دست آورد و با شایستگی به لیگ برتر صعود کند.

رضایی: دقیقی پیشنهادهایی دارد اما توصیه می‌کنم در قزوین بماند

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، خبرنگار:تیم فوتبال شمس آذر قزوین سرانجام بعد از طی یک ماراتن سخت در رقابت‌های لیگ دسته اول موفق شد عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به‌دست آورد و با شایستگی به لیگ برتر صعود کند. مجید رضایی، مدیرفنی این باشگاه که سابقه حضور در کمیته فنی باشگاه استقلال را نیز در کارنامه دارد، معتقد است در این استان همه ارکان لازم و دستگاه‌های مختلف پای کار آمدند تا درنهایت این امر محقق شد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با رضایی را در ادامه می‌خوانید. 

از همکاری با شمس آذر صحبت را آغاز کنیم. در این مسیری که به موفقیت ختم شد، کار را از کجا شروع کردید؟
سال گذشته در شرایطی که تیم در وضعیت اسفناکی بود به همراه سعید دقیقی به‌عنوان مدیرفنی و سرمربی تیم را تحویل گرفتیم. درحالی‌که کاندیدای سقوط به دسته دوم بودیم با برنامه‌ریزی خوب و با کار درستی که کادرفنی انجام داد خدا را شکر توانستیم از مهلکه نجات پیدا کنیم. درنهایت هم امسال با تداوم این برنامه‌ریزی به لیگ برتر صعود کردیم و این مسیر را ادامه دادیم. در قزوین مالکان و مدیرعامل خوبی داریم. در این بین هیات فوتبال و اداره کل همراه و هواداران بسیار متعصب و غیرتمندی داریم، برای موفقیت در فوتبال همیشه تیم پشت تیم مطرح بوده و در قزوین این موضوع نمود عینی پیدا کرده و ارکان موفقیت به‌درستی درکنار هم قرار گرفته و باعث شده تا این قهرمانی به‌دست بیاید. ابزار موفقیت امسال همراه تیم بود و این درحالی است که مردم قزوین تشنه این موفقیت و سال‌های سال در انتظار این اتفاق بزرگ بودند که به آن نیاز داشتند. این خلأ در این شهر وجود داشت و از نزدیک دیدید که در روز قهرمانی، چه حال‌وهوایی در ورزشگاه حکمفرما بود. همه برای کمک پای کار بودند و دست به دست هم دادند تا شمس آذر قهرمان شد و به لیگ برتر صعود کرد. باز هم تاکید می‌کنم شرایط شمس آذر می‌تواند الگوی موفقیت برای سایر استان‌ها و باشگاه‌ها باشد به این ترتیب که همکاری همه نهادها در راه رسیدن به یک موفقیت بزرگ می‌تواند این الگوسازی را ایجاد کند. 

همین تیم و کادر برای فصل بعدی کار را ادامه می‌دهند؟ چون صحبت‌هایی درخصوص جدایی سعید دقیقی شنیده می‌شود. درواقع چه برنامه‌ریزی‌هایی دارید تا مثل بسیاری از تیم‌ها بلافاصله بعد از صعود، دوباره به دسته پایین‌تر سقوط نکنید؟ 
بالاخره در فوتبال ما بسیاری از باشگاه‌ها به همین سرنوشتی دچار شده‌اند که اشاره کردید یا باشگاه‌هایی را شاهد بوده‌ایم که با انتقال به برخی استان‌ها نابود شده‌اند. فارغ از این ماجراها به‌نظرم همه افرادی که روز چهارشنبه در ورزشگاه بودند نفس هواداران قزوینی را احساس کردند. درکنار این موضوع، مسئولان هم‌صدا و هم‌راستای همین هواداران هستند، ضمن اینکه صعود ما از چند هفته قبل قطعی شده بود. ما از همان روزها جلسات مختلفی را با حضور مالکان، مدیران، معاونان و کادرفنی برگزار کردیم تا بتوانیم یک ساختار خیلی خوب را برای فصل بعد که در لیگ برتر حضور داریم طراحی کنیم و این مسیر را ادامه بدهیم. بنابراین قصد داریم شاکله این تیم با همه نفرات ارزشمندی که دارد، حفظ کنیم و درکنار آن پست‌هایی که در آنها کمبود وجود دارد، تقویت کنیم و درمجموع برای فصل بعدی یک تیم قابل‌احترام برای سایر رقبا در سطح اول فوتبال ایران باشیم. سیاست‌های باشگاه این است که بتوانیم در سال اول این تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و درکنار آن با برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت اهداف بزرگی را تعریف کنیم. 

درباره وضعیت سعید دقیقی و تداوم همکاری وی با شمس آذر صحبت می‌کنید؟
طی روزهای گذشته جلساتی با ایشان برگزار شد و همان‌طور که مسئولان امر در مصاحبه‌های خود اعلام کردند گزینه‌ اول، دوم و سوم این باشگاه برای فصل بعدی سعید دقیقی است و به قول معروف گزینه اول و آخر باشگاه تداوم همکاری با سرمربی فعلی به‌شمار می‌رود. سعید هم در عرصه مربیگری در همین باشگاه رشد کرده و به‌نظرم همه ما وظیفه داریم از او مراقبت کنیم. به اعتقاد من مشکل خاصی برای اینکه در ادامه راه بتوانیم با وی همکاری را ادامه بدهیم، وجود ندارد. 

قضیه پیشنهاد پیکان به وی صحت دارد؟
بحث‌های زیادی در این مدت در این خصوص مطرح شده. در هر صورت سعید یک مربی موفق بوده و مربیان موفق هم هواخواه زیاد دارند، بنابراین نه‌تنها پیکان، بلکه او پیشنهادهای دیگری هم- ازجمله تیم‌های لیگ برتری- دارد، اما از آنجا که با سعید ارتباط برادرانه‌ای دارم و همیشه از وی حمایت و مراقبت کرده‌ام، توصیه‌ای که به او باشگاه داشتم، این بوده که ان‌شاءالله دقیقی به کار خود ادامه بدهد تا این مسیر یک مسیر خوب برای باتجربه‌تر و اضافه شدن به داشته‌های فنی‌اش باشد. 

از داوری‌های لیگ برتر هراسی ندارید؟
چرا! متاسفانه تا زمانی که var نیاید این اتفاقات ادامه خواهد داشت. وقتی فوتبال روز دنیا را می‌بینیم، درمی‌یابیم مسائلی که رقم می‌خورد چقدر قابل‌احترام هستند. ما برای فوتبال‌مان همین داوران را داریم و باید با همین نفرات کار را ادامه بدهیم. ما نمی‌توانیم داور وارد کنیم و موجودیت داوری همین نفرات هستند. فقط باید آموزش زیادی داشته باشیم و باید یاد بگیریم که چه برخوردی داشته باشیم. شاید یک هفته ما ضرر کنیم و هفته دیگر یک باشگاه دیگر. درنهایت معتقدیم این اشتباهات عمدی نیستند، چون انسان‌ها شرافت خود را به‌خاطر یک نتیجه بازی نمی‌فروشند. امیدوارم با داوران باتجربه بیشتر و اضافه شدن این تکنولوژی که حق فوتبال ماست، این اشتباهات هم کمتر شود، به‌طورمثال در همین بازی اخیر استقلال دیدید که چه بلایی سر این تیم آوردند. برخی مواقع در موقعیت‌های حساس و در یک رقابت میلی‌متری می‌بینید که نقش یک داور در بیچاره شدن یک تیم تا چه اندازه تاثیرگذار است. 

به‌عنوان سوال پایانی؛ با توجه به شرایط ورزشگاهی که دارید، توانمندی میزبانی از سرخابی‌ها در قزوین در لیگ برتر را دارید؟
پیش‌بینی‌هایی که از گذشته‌ شده در این خصوص است. ما چمن مناسبی داریم اما یک‌سری تغییرات در زیرساخت‌هایمان باید انجام شود تا بتوانیم استانداردهای afc را کسب کنیم. به‌نظر من با حضور در لیگ برتر استقبال از بازی‌های مهمی که داریم زیاد خواهد شد. فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد و به‌نظرم مردم فهیم قزوین هم کمک خواهند کرد تا این رقابت‌ها بدون حاشیه انجام شود. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار