• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۲-۱۳ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
آخرین اخبار از تغییر و تحولات احتمالی در پرسپولیس

۳ مدیر اقتصادی و یک ورزشی صاحب‌نام در هیات‌مدیره

تاکید هیات‌مدیره به یحیی: اعتراض با ما، تو فقط روی تیم تمرکز کن

مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو روز بعد از دربی پایتخت (دربی 100) برگزار شد و برخلاف انتظار تغییراتی را در هیات‌مدیره دو باشگاه شاهد نبودیم.

۳ مدیر اقتصادی و یک ورزشی صاحب‌نام در هیات‌مدیره

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو روز بعد از دربی پایتخت (دربی 100) برگزار شد و برخلاف انتظار تغییراتی را در هیات‌مدیره دو باشگاه شاهد نبودیم. اتفاقی که قرار بود درواقع رخ دهد اما اختلاف‌نظر وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی این قضیه را به‌تاخیر انداخت. درحقیقت این ماجرا یک‌نوع زورآزمایی بین این دو نهاد بود که وزارت توانست حرفش را به کرسی بنشاند. هرچند حسین قربانزاده دقایقی بعد از پایان مجمع اخیر باشگاه پرسپولیس ابقای هیات‌مدیره دو باشگاه را به‌نوعی رد کرده و تاکید داشت که طی دو هفته آینده (دو هفته بعد از مجمع) اعضای جدید هیات‌مدیره دو باشگاه معرفی خواهند شد. درمقابل وزارت ورزش در این خصوص دیگر اعلام موضع نکرد تا مشخص شود که قرار است این تغییرات رخ دهد. 
البته در این میان وزارت ورزش بیشتر به‌خاطر شرایط حساس دو باشگاه در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی بود که هرگونه تغییرات مدنظرش را به آینده موکول کرد. آنچه مشخص است تغییرات مدنظر سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش بعد از فینال جام حذفی اتفاق خواهد افتاد، از این جهت که تمرکز تیم‌ها به‌هم نریزد. این مورد را رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم پذیرفته است. 

3 عضو را سازمان خصوصی‌سازی مشخص می‌کند
حسین قربانزاده به‌عنوان رئیس سازمان خصوصی‌سازی از نحوه درآمدزایی دو باشگاه سرخابی رضایت ندارد و به این خاطر درنظر دارد سه عضو اقتصادی را به هیات‌مدیره دو باشگاه اضافه کند. درواقع این سازمان قصدش این است که هر هیات‌مدیره پنج عضو داشته باشد و سه عضو آن نیز توسط قربانزده انتخاب شده باشند. سرخابی‌ها در دو، سه‌فصل اخیر بیشتر از اینکه درآمدزایی داشته باشند از بانک‌های مختلف وام گرفته‌اند و طبیعی است با این حجم بدهی بانک‌ها برای فصل آینده بیشتر باید روی درآمدزایی برنامه‌ریزی کنند تا اینکه بخواهند وام‌های دیگری بگیرند. وزارت ورزش هم مخالفتی با این قضیه ندارد و موافق این است که سرخابی‌ها به‌دنبال راه‌هایی برای درآمدزایی باشند که این امر هم با اعضای فعلی هیات‌مدیره دو باشگاه ممکن نخواهد بود. اما اگر سه عضو از پنج عضو هیات‌مدیره سرخابی از سوی سازمان خصوصی‌سازی انتخاب شوند آن وقت بیشتر سیاست‌های این سازمان در دو باشگاه پیاده خواهد شد. 

اعضای کنونی رفتنی هستند
هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در فصلی که گذشت خیلی از اختیارات مالی را به رضا درویش سپرده بودند و درواقع هماهنگی خوبی بین آنها وجود داشت. هرچند در برخی مواقع نیز درویش از هیات‌مدیره باشگاهش خواست که بیشتر کمک حال باشگاه باشند. در شرایط فعلی باشگاه پرسپولیس بدهی‌های بانکی سنگینی دارد که مجبور است هر ماه بیش از 6 میلیارد سود به بانک‌ها پرداخت کند تا زمانی که اصل پول آنها را برگرداند. با توجه به این قضیه نمی‌توان گفت باشگاه پرسپولیس و درحقیقت تیم مدیریتی آن در درآمدزایی موفق بوده است. از این رو با آمدن سه عضو اقتصادی سه نفر از اعضای هیات‌مدیره این باشگاه رفتنی خواهند شد و دو نفر هم به‌دلیل مشغله کاری در آستانه جدایی قرار دارند. حسین شهریاری چند ماهی است که حکم ریاست صندوق پیشکسوتان را از وزیر ورزش گرفته است، درحالی‌که او مدیرعامل شرکت بنیان توسعه صنعت خودرو هم هست. رئیس هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس به‌خاطر همین مشغله کاری فصل آینده در هیات‌مدیره این باشگاه نخواهد بود. حسین خبیری هم قصد دارد در انتخابات هیات فوتبال تهران نامزد شده و برای ریاست آن شانس دارد که اگر این اتفاق رخ دهد او هم مانند شهریاری از پرسپولیس رفتنی خواهد بود. دیگر اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس نیز فعالیت چندانی در این باشگاه نداشته‌اند و شانس بسیار کمی برای ماندن در این باشگاه دارند. 

اضافه شدن یک چهره ورزشی
با اضافه شدن سه عضو اقتصادی به هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی قرار است دو عضو هم از سوی وزارت ورزش انتخاب شوند. در این میان رضا درویش یکی از گزینه‌های وزارت ورزش برای حضور در هیات‌مدیره و البته مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس است. در فصلی که گذشت درویش ارتباط خوبی با وزارت ورزش داشت. از آنجا که پرسپولیس در فصلی که گذشت حواشی مالی کمی داشت و در نتیجه‌گیری تا اینجا موفق عمل کرد، شانس ابقای درویش زیاد است. البته باید سه عضو اقتصادی جدید هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم عملکرد او را بررسی کنند. اما وزیر ورزش همچنین قصد دارد یک چهره ورزشی شاخص را نیز به هیات‌مدیره پرسپولیس اضافه کند تا به‌نوعی مسئول فنی این باشگاه نیز زیر ذره‌بین او باشد. فردی که دارای اقبال عمومی هم باشد. در این مورد وزارت هنوز به گزینه نهایی نرسیده اما احتمال اینکه یکی از چهره‌های آشنا از شرکت پیشکسوتان پرسپولیس به هیات‌مدیره این باشگاه راه پیدا کند، زیاد است. 

هیات‌مدیره پرسپولیس همچنان فعال 
اگرچه تغییرات در هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس قطعی شده اما اعضای فعلی بدون توجه به این مساله صبح دیروز نشست خود را برگزار کردند. در این نشست رضا درویش گزارش‌های مالی و اقدامات اجرایی در تیم‌های پایه و مسائل مربوط به تیم بزرگسالان را به اعضا ارائه داد. در این میان اعضای هیات‌مدیره تصمیم گرفتند در حمایت از تیم خود به تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی‌بر همزمانی بازی‌های هفته بیست‌وهشتم نیز رسما اعتراض کنند که بعد از این اتفاق سازمان لیگ اعلام کرد تغییری در برنامه‌های این هفته انجام نخواهد گرفت! پیش از این اعضای هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس از یحیی گل‌محمدی خواسته بودند اگر قرار بر اعتراض به داوری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد آنها این کار را انجام خواهند داد و او فقط روی تیمش تمرکز کند. 
 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار