• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۲-۰۶ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
چه کسانی از آمدن سرمربی آرژانتینی به چلسی سود و ضرر می‌کنند؟

تغییرات پوچتینو در استمفورد‌بریج

فصل ناامیدکننده چلسی رو به پایان است و این تیم ظاهرا قرار نیست با فرانک لمپارد به همکاری خود ادامه دهد. به این ترتیب سومین مربی این فصل آبی‌ها هم در انتهای فصل این باشگاه را ترک خواهد کرد و طبق آنچه که رسانه‌های انگلیسی نوشته‌اند باید منتظر بازگشت مائوریتسیو پوچتینو به لندن و البته این بار در قامت سرمربی چلسی باشیم.

تغییرات پوچتینو در استمفورد‌بریج

علی بیگ زاده، خبرنگار:فصل ناامیدکننده چلسی رو به پایان است و این تیم ظاهرا قرار نیست با فرانک لمپارد به همکاری خود ادامه دهد. به این ترتیب سومین مربی این فصل آبی‌ها هم در انتهای فصل این باشگاه را ترک خواهد کرد و طبق آنچه که رسانه‌های انگلیسی نوشته‌اند باید منتظر بازگشت مائوریتسیو پوچتینو به لندن و البته این بار در قامت سرمربی چلسی باشیم. سرمربی آرژانتینی در طول حدود 5 سال حضورش در تاتنهام اگر‌چه جامی نبرد اما تیمی خوب و قابل احترام ساخت که حتی تا فینال لیگ قهرمانان هم رفت و برای چند فصل خود را در بین 4 تیم مدعی لیگ جزیره قرار داد اما درنهایت سران باشگاه تصمیم به قطع همکاری با او گرفتند. تاتنهام بعد از پوچتینو روزهای چندان خوبی را سپری نکرد و حتی در این فصل با کنار گذاشتن آنتونیو کونته هم نتوانست شرایط خود را بهتر کند و فصلی ناامیدکننده را برای هوادارانش رقم زد. پوچتینو چند بار زمانی‌که چلسی به‌دنبال سرمربی بود به‌عنوان یکی از گزینه‌های این باشگاه مطرح شده بود اما درنهایت به این صندلی نرسید. اما ظاهرا مالکان جدید باشگاه معتقدند که حالا زمان مناسبی برای انتصاب او به‌عنوان سرمربی این تیم است و در شرایط بحرانی فعلی بهتر از بقیه گزینه‌ها می‌تواند تیم را نجات دهد. قرارداد با مرد آرژانتینی هنوز بسته نشده است اما این‌طور به نظر می‌رسد که تقریبا کار تمام است و او حتی دستیارانش را نیز برای کار دوباره در لندن فراخوانده است. او که در دوران نسبتا کوتاه حضورش در پاری‌سن ژرمن هم نتوانست رابطه خیلی خوبی با ستاره‌های این تیم برقرار کند حالا در تیم پرستاره و البته پرحاشیه چلسی دردسرهای بیشتری خواهد داشت. سوال مهم این است که با حضور او در استمفورد بریج کدام بازیکنان خوشحال می‌شوند و چه کسانی از این انتصاب ضرر می‌کنند که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم. 

برندگانمیسون مانت
مانت یکی از نفراتی است که مشخص نیست در پایان فصل آیا همچنان در تیم محبوبش از زمان بچگی که سال‌ها است در آن حضور دارد، خواهد ماند یا نه، اما با حضور پوچتینو ممکن است او هم به تمدید قرارداد با آبی‌ها راضی شود. مدیران باشگاه در چند مرحله به‌دنبال تمدید قرارداد با او بودند اما هنوز این اتفاق رخ نداده و حتی مدتی پیش اخباری مبنی‌بر جدایی احتمالی‌اش به گوش می‌رسید. از طرف دیگر او در ماه‌های اخیر مشکلاتی نیز با مربیان تیم داشته چراکه اکثرا او را در پست غیر تخصصی‌اش به کار می‌گیرند و به همین دلیل اصلا از شرایطش در استمفورد بریج راضی نیست. قرارداد مانت با چلسی در تابستان 2024 به پایان می‌رسید و به همین دلیل لیورپول به‌عنوان یکی از مشتریانش به دقت شرایطش را زیر نظر دارد. سبک بازی این هافبک ملی‌پوش به تاکتیک مدنظر پوچتینو می‌خورد و به همین دلیل احتمالا فصل بعد شرایط برای او بهتر خواهد شد. 

روملو لوکاکو
ستاره بلژیکی چلسی در نخستین فصل حضورش در اینتر توانست نمایشی فوق‌العاده داشته باشد و البته آنتونیو کونته، مربی آن زمان نرآتزوری نقش زیادی در احیای او داشت اما حالا دوباره فاصله زیادی از روزهای اوجش دارد و حتی در بازگشت دوباره به اینتر هم نتوانسته دوباره عملکرد عالی‌اش را تکرار کند. او این فصل به صورت قرضی در ایتالیا بود اما انتظارات را برآورده نکرد. با این حال چلسی برای فصل بعد به بازیکنی مشابه او نیاز دارد. این تیم اقداماتش را برای خرید بازیکنانی چون ویکتور اوسیمن و هری کین آغاز کرده است اما شاید نتواند بودجه لازم برای خرید آنها را فراهم کند؛ چراکه در این فصل هزینه‌های زیادی برای خریدهای خود انجام دادند. در چنین شرایطی لوکاکو می‌تواند یک چاره موقت برای بحران در خط حمله تیم و همان مهاجم هدفی باشد که پوچتینو نیاز دارد. 

کای هاورتز
پیتر بوش، سرمربی وقت بایرلورکوزن در آخرین فصلی که هاورتز در این تیم بازی می‌کرد از او به‌عنوان مهاجم سایه و کاذب استفاده می‌کرد که در درخشش او نقش زیادی داشت. در چنین اوضاعی هاورتز می‌تواند با پوچ دوباره به اوج برگردد چراکه این مربی آرژانتینی در زمان حضور در تاتنهام همین روش را به‌کار گرفت و توانست دله آلی را به یکی از ستاره‌های لیگ جزیره بدل کند. در این وضعیت و اینکه هاورتز و آلی خصوصیات تقریبا مشابهی دارند این ستاره آلمانی می‌تواند امیدوار باشد تا با حضور سرمربی آرژانتینی به روزهای خوبش نزدیک شود. این در حالی است که خرید گرانقیمت آبی‌ها هنوز نتوانسته به بازیکنی موثر برای تیمش بدل شود و در این دو فصل پیشرفت چندانی نداشته است. 

بازنده‌هاپیر امریک اوبامیانگ
حتی رفتن گراهام پاتر و حضور لمپارد روی نیمکت چلسی هم نتوانست تغییری در شرایط این مهاجم گلزن و البته افول‌کرده ایجاد کند. او از زمان بازگشت به لیگ برتر جزیره نتوانسته شرایط خوبش در آرسنال را تکرار کند و به همین دلیل است که این روزها شایعات بازگشتش به بارسلونا به گوش می‌رسد. در چنین اوضاعی و اینکه پوچتینو هم بعید است نظر مثبتی روی او داشته باشد، باید دوران حضورش در استمفورد‌بریج را تمام‌شده دانست و بعید است در این تابستان او در لندن ماندنی شود. به‌خصوص که اوبامینگ بیشتر به‌عنوان مهاجمی ایستا شناخته می‌شود که در پرسینگ چندان فعال نیست و به همین دلیل در افکار مرد آرژانتینی جایی نخواهد داشت. 

کالیدو کولیبالی
کولیبالی سال‌ها در ناپولی به‌عنوان یکی از ستون‌های خط دفاعی این تیم شناخته می‌شود و باشگاه‌های زیادی دنبالش بودند اما حالا که از این تیم جدا شده و به چلسی رفته است، تیم سابقش در آستانه یک قهرمانی تاریخی در سری A قرار دارد که شاید حسرت بزرگی برای او محسوب شود. پوچتینو علاقه زیادی به ستاره‌های جوان دارد و احتمالا در خط دفاعی از نفراتی چون فوفانا، بادیاشیله و کولویل استفاده خواهد کرد. از طرف دیگر تیاگو سیلوا هم با وجود سن و سال بالا عملکردی درخشان دارد و به همین دلیل شاید پوچتینو ترجیح دهد برای کم شدن ترافیک در خط دفاعی تیمش و همچنین فراهم کردن بودجه برای خرید‌های احتمالی، این مدافع سنگالی را به تیم دیگری واگذار کند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار