• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۲-۰۶ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
نساجی وطنی را به AFC معرفی کرد، نقش جهان در آب‌نمک

ائتلاف نساجی و استانداری برای بازسازی ورزشگاه مدرن

تیم نساجی به‌عنوان قهرمان جام‌حذفی دور قبل ایران، نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا شهریور‌ماه خواهد بود. از این رو رقابت‌های این تیم در جام‌حذفی این دوره، به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی قابل توجه است.

ائتلاف نساجی و استانداری برای بازسازی ورزشگاه مدرن

نیلوفر مژدهی، خبرنگار:تیم نساجی به‌عنوان قهرمان جام‌حذفی دور قبل ایران، نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا شهریور‌ماه خواهد بود. از این رو رقابت‌های این تیم در جام‌حذفی این دوره، به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی قابل توجه است. این تیم که جزء تیم‌های خصوصی به‌حساب می‌آید این هفته باید در این دوره از رقابت‌ها به مصاف پیکان برود و در‌صورت برد به نیمه‌نهایی خواهد رسید. کسی از تیمی چون نساجی که فصل پرچالشی را سپری کرد انتظار تکرار دوباره قهرمانی ندارد، اما مسابقات حذفی، جام شگفتی‌هاست و چه‌بسا قهرمانی برای آنها تکرار شد. چیزی که در‌حال‌حاضر برای این تیم از قهرمانی مهم‌تر است حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا به‌عنوان نماینده فوتبال ایران است. با این حال آنها که برای برگزاری مسابقات داخلی همواره با چالش روبه‌رو بودند و حتی فینال جام‌حذفی را در تهران برگزار کرده و جشن قهرمانی گرفتند چطور می‌توانند در رقابت‌های برون‌مرزی با حساسیت‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبان باشند. 

 بازسازی وطنی استارت خورد
 نامه اخیر ایزد سیف‌الله‌پور مدیرعامل باشگاه نساجی به استانداری مازندران در این فاصله کم برای ترمیم عیوب استادیوم وطنی و آماده‌سازی آن برای لیگ قهرمانان آسیا بیشر این ذهنیت را به‌وجود می‌آورد که شاید آنها می‌خواهند به این شکل با هواداران قائم‌شهری اتمام‌حجت کنند و بگویند ما کارمان را برای میزبانی در قائم‌شهر کردیم اما موفق نشدیم و به شهر دیگری رفتیم. در‌واقع اما موضوع تنها این نیست. پیرو نامه‌ای که مدیرعامل نساجی منتشر و به استانداری ارسال کرد، دیروز جلسه‌ای در همین محل برگزار شد و محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران بر لزوم آماده‌سازی ورزشگاه شهید وطنی اصرار کرد. طی آنچه پیش از این بین طرفین بر همکاری برای بازسازی این ورزشگاه تاکید شده بود، باشگاه نساجی برخی هزینه‌ها را متقبل شد و یک‌سری آماده‌سازی‌های تشریفاتی ازجمله جایگاه‌های ویژه و خبرنگاران و محل استقرار رسانه‌ها را برعهده گرفت. در‌عوض استانداری با توجه به توانایی‌هایش قرار است بحث امنیت سکوها، گیت‌های ورود، بازسازی سرویس‌های بهداشتی، حوضچه یخ داخل رختکن، محل استقرار اتوبوس‌ تیم‌های حاضر در ورزشگاه، اضافه کردن لوکس نوری و از همه مهم‌تر VAR را برعهده بگیرد. اما آیا این کار را می‌کند؟ شاید با ورود استاندار جدید برخی نواقص در‌حال رفع شدن است و حسینی‌پور مایل است به این مهم کمک کند، اما ترمیم همه این نواقص آن هم در ورزشگاهی سالخورده با توجه به بودجه‌های قطره‌چکانی بسیار پرهزینه و البته زمان‌بر است. 
ایزد سیف‌الله‌پور در گفت‌وگو با «فرهیختگان» با تایید بر صورت‌جلسه فوق در استانداری مازندران گفت: «استاندار مازندران تاکید دارد در قائم‌شهر و در کنار مردم این شهر و هواداران تیم نساجی به استقبال رقبای آسیایی برویم. ما هم این خواسته او را قبول داریم اما برای میزبانی در چنین آوردگاه بزرگی باید امکانات لازم فراهم شود. به ما قول همکاری دادند و ما هم روی قول‌شان حساب کردیم. امیدوارم با همتی که دارند همه‌چیز به‌موقع آماده شود.»

 نساجی وطنی را به AFC معرفی کرد
حال این سوال به‌وجود می‌آید که مگر نباید استادیوم محل میزبانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام می‌شد؟ بدون‌شک این کنفدراسیون برای اینکه کارها تا شهریور‌ماه طبق روال پیش برود همه مدارک لازم را از تیم حاضر در این مسابقات خواسته است. گویا باشگاه نساجی نیز در همین راستا اقداماتی انجام داده و در‌واقع به‌نوعی کار را تا حدودی پیش برده است. آنها همین حالا هم ورزشگاه شهید وطنی را به‌عنوان ورزشگاه میزبان خود معرفی کردند. بعد از قول‌هایی که استانداری و دیگر مسئولان شهری به مالک و مدیرعامل باشگاه نساجی دادند و البته بعد از تاکید استاندار به بازی در وطنی، باشگاه نساجی استادیوم وطنی را به‌عنوان ورزشگاه میزبان خود انتخاب کرد، اما آیا با توجه به سختگیری‌های AFC این ورزشگاه آماده میزبانی از این رقابت‌ خواهد بود؟ مدیرعامل باشگاه نساجی ادعا می‌کند اگر همه آنچه برنامه‌ریزی شده به‌موقع انجام شود ورزشگاه وطنی می‌تواند میزبان خوبی برای این رقابت‌ها باشد. وی به ما گفت: «ما می‌‌توانیم دو ورزشگاه را به‌عنوان ورزشگاه میزبان معرفی کنیم. ورزشگاه اول را وطنی اعلام کردیم و اگر احیانا این ورزشگاه آماده نشد ورزشگاه دوم یعنی نقش‌جهان را جایگزین می‌کنیم. در جلسه‌ای که در استانداری داشتم دقیقا به همین موضوع پرداخته شد. قرار است در 3 شیفت کار کنند تا استادیومی مجهز داشته باشیم. فرصت ما یک‌ماه است. نمایندگان AFC یک‌ماه دیگر برای بازدید از وطنی به ایران می‌آیند و اگر این استادیوم را تایید نکنند مجبوریم ورزشگاه نقش‌جهان را معرفی کنیم. جا دارد از آقایان ساکت و فتاحی که کمال همکاری را در این مورد با ما داشتند تشکر کنم. ورزشگاه آنها تمام الزامات مورد نظر  AFC را دارد.» 

 نساجی حلقه اتحاد را گم کرد
 در شرایط فعلی تنها مشکل نساجی ورزشگاه نیست. چیزی که باعث نگرانی علاقه‌مندان به این تیم است نوع بازی و نتایج اخیر است. بعد از حمید مطهری و ناکامی بزرگش در اولین تجربه سرمربیگری با نساجی، هرناندز اسپانیایی به امید تحول آمد اما تیم آنقدر آشفته است که هرناندز هم نمی‌داند چه کند. این مربی بازی صنعت‌نفت و پیکان را از نزدیک تماشا و آنالیز کرد. طبیعی بود که کسی توقع دریافت چهار گل از نساجی آن هم از تیم صنعت‌نفت قعرنشین را نداشت، اما گویا مشکل نساجی فقط فنی نیست. یکی از مشکلات این تیم سن بالای بازیکنان است و طبیعی است وقتی تعدادی بازیکن با تجربه گرد‌هم جمع می‌شوند سامان دادن همه اینها که حکم بزرگ‌تر تیم را دارند سخت می‌شود. تا زمانی که مسعود شجاعی بود این مورد تا حدودی حل می‌شد، اما بعد از اختلاف او با حمید مطهری و جدایی از نساجی و همچنین جدایی اکبر صادقی، دیگر بازیکن نساجی همه‌چیز به‌یکباره به‌هم ریخت. تیمی که با زنجیر اتحاد قهرمان جام ‌حذفی فصل قبل شده بود دیگر نتوانست آن اتحاد را ایجاد کند و در سراشیبی قرار گرفت. سیف‌الله‌پور در این مورد گفت: «مربی جدید کارش را خوب بلد است اما فرصت او زیاد نیست. شکست پرگل ما از صنعت‌نفت یک اتفاق بود. وقتی تیم می‌بازد مشکلاتش هویدا می‌شود. من قبول دارم اتحاد در تیم ما کمرنگ شده اما می‌تواند دوباره از سرگرفته شود. با بازیکنان تیم مخصوصا بزرگ‌تر‌ها صحبت کردم بدون‌شک همدلی می‌تواند مشکل را حل کند. من به این تیم امید دارم و از هواداران هم می‌خواهم تا از بازی با پیکان به ورزشگاه بیایند و تیم‌شان را تشویق کنند. ما به‌زودی نماینده ایران در آسیا هستیم و به حمایت هواداران‌مان احتیاج داریم.» 
مسابقات به سبک و روال سابق در شهریور‌ماه آغاز شده و آخرین دوره خود را برگزار می‌کند. از این پس لیگ قهرمانان آسیا با سبک و سیاق جدید و حضور تیم‌های بیشتری برگزار می‌شود. این رقابت‌ها همواره جذاب بوده و قطعا با سبک جدید و حضور تعداد بیشتری از تیم‌ها در سطوح مختلف جذاب‌تر هم خواهد شد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

مناظره‌های دور دوم، چقدر شما و اطرافیانتان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کرده است؟



مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک