• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۲-۰۳ - ۲۳:۰۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
پرسپولیس دربی را برد تا خیال سپاهان راحت نباشد

حالِ کثیر قرمزها

شرایط جدول لیگ برتر به‌گونه‌ای بود که دیگر همه می‌دانستند که دربی 100 بدون تردید یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ سرخابی‌ها خواهد بود.

حالِ کثیر قرمزها

سیامک خاجی، دبیر سرویس ورزش:شرایط جدول لیگ برتر به‌گونه‌ای بود که دیگر همه می‌دانستند که دربی 100 بدون تردید یکی از حساس‌ترین دیدارهای تاریخ سرخابی‌ها خواهد بود چراکه نتیجه این دیدار تاثیر زیادی در مشخص شدن تیم قهرمان دارد. اختلاف یک امتیازی دو تیم در جدول و همچنین رقابتی که دو تیم پرطرفدار پایتخت با سپاهان دارند باعث شده بود تا عصر یکشنبه همه هواداران فوتبال چشم به نتیجه این دیدار داشته باشند. در حالی که به نظر می‌رسید استقلال با توجه به روند بسیار خوبی که در نیم‌فصل دوم داشته و شکست‌ناپذیری‌اش در 10 دیدار اخیر خود بدون تغییر و سورپرایز وارد دربی خواهد شد اما ریکاردو ساپینتو، سرمربی پرتغالی آبی‌ها تصمیم گرفت برای رویارویی با قرمزها یک تغییر مهم در خط حمله خود داشته باشد و پیمان بابایی را جانشین ارسلان مطهری در پست مهاجم هدف کرد. به این ترتیب مطهری که به نظر می‌رسید انگیزه زیادی برای گلزنی در این دیدار و قرار گرفتن در کنار علی جباری و غلامحسین مظلومی به‌عنوان بهترین گلزن استقلالی تاریخ دربی داشت، روی نیمکت قرار گرفت تا بابایی در ترکیب قرار گیرد. آبی‌ها در همان اوایل بازی روی حرکت قائدی اعتقاد داشتند که داور باید برخورد توپ به دست گولسیانی را خطای پنالتی اعلام می‌کرد اما پیام حیدری چنین عقیده‌ای نداشت و البته تا بعد از بازی هم بحث بر سر این صحنه در فضای مجازی ادامه داشت. قرمزها که نیمه نخست را نسبتا بهتر از حریف بازی کرده بودند در شروع نیمه دوم با یک تغییر راهی زمین شدند که همین تعویض گل‌محمدی سرنوشت بازی را به سود تیمش عوض کرد. عیسی آل‌کثیر که جای مهدی عبدی در خط حمله را گرفته بود خیلی زود پاس طلایی مهدی ترابی در دقیقه 50 را با یک حرکت خوب به تک‌گل تیمش در این مسابقه تبدیل کرد و یک گل سه‌امتیازی دیگر در دربی‌ها را به نام خود به ثبت رساند.
استقلال پس از این گل دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و ساپینتو هم با تغییرات تهاجمی تیمش نشان داد که اصلا از عملکرد شاگردانش راضی نیست. با این حال حضور نفراتی چون آرمان رمضانی و ارسلان مطهری و روی آوردن این تیم به بازی مستقیم و ارسال‌های بلند نتیجه‌ای برای آنها به‌دنبال نداشت و در پایان این پرسپولیس بود که به 3 امتیاز این دیدار رسید تا پیش از مسابقه امروز سپاهان برابر ملوان، موقتا با 57 امتیاز صدرنشین شود. پرسپولیس که پیش از این بازی حساس 10 بازیکن در خطر محرومیت از مسابقه بعدی داشت، تنها میلاد سرلک را به‌دلیل چهار‌اخطاره شدن برای بازی با پیکان از دست داد.
ساپینتو در پایان این بازی در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط سخت تیمش برای قهرمانی گفت: «یک موقعیت و یک گل، دربی همین است و برای ما این اتفاق افتاد. ما سه امتیاز را می‌خواستیم و حتی مساوی برایمان خوب نبود. پس از گل پرسپولیس، آنها از هر راهی که می‌توانستند به دفاع کردن پرداختند. ما سعی کردیم موقعیت‌سازی کنیم، ولی شانسی برای استفاده از کامبک نداشتیم. در دربی باید از شانس‌هایتان استفاده کنید. آنها یک موقعیت داشتند و یک گل زدند. برای ما رسیدن به قهرمانی سخت شد. با این حال باور داریم و تا پایان می‌جنگیم.»
گل‌محمدی هم درباره این مسابقه گفت: « تنها چیزی که به آن فکر می‌کنیم این است که سه بازی آینده را ببریم و این وظیفه اصلی ماست. اصلا تمرکزمان‌ روی همین سه بازی است و باید کار خودمان را انجام دهیم. در هر صورت باید امیدوار باشیم تا سپاهان هم امتیاز از دست بدهد، اما اولین کاری که وظیفه داریم انجام دهیم این است که در سه بازی آینده با برد از زمین بیرون بیاییم. ترکیب ما یک مقدار ریسکی بود و با توجه به اینکه رفتارها و نوع بازی سروش (رفیعی) بیشتر هجومی است، اما از او خواسته بودم که در دفاع هم کمک کند و تا جایی که توانست وظیفه‌اش را انجام داد و در حمله و دفاع تاثیرگذار بود. به نظر من ترکیب ما جواب داد، شاید تصمیم خوبی گرفتیم.»

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار