• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۱-۳۰ - ۲۳:۰۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
رضا درویش در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: پرسپولیس از هر لحاظ آماده دربی است

همه مدارک را به موقع و بدون ایراد بارگذاری کردیم

بحث جدایی یحیی، شیطنت قبل از دربی بود انتظار داریم تیم داوری بهترین قضاوت را داشته باشد

لیگ برتر در هفته پیش‌رو کاملا تحت تاثیر دربی 100 قرار دارد. مسابقه‌ای متفاوت و خاص که این بار به واسطه رقابت تنگاتنگ آنها در بالای جدول در کنار سپاهان، حساس‌تر از همیشه شده است. دربی که حتما باید برنده داشته باشد .

همه مدارک را به موقع و بدون ایراد بارگذاری کردیم

حمیدرضا اسکندری، خبرنگار:لیگ برتر در هفته پیش‌رو کاملا تحت تاثیر دربی 100 قرار دارد. مسابقه‌ای متفاوت و خاص که این بار به واسطه رقابت تنگاتنگ آنها در بالای جدول در کنار سپاهان، حساس‌تر از همیشه شده است. دربی که حتما باید برنده داشته باشد تا سرنوشت قهرمانی لیگ به هفته‌های پایانی بکشد، در غیر این صورت مسیر قهرمانی برای سپاهان هموارتر شده و شاید هیجان لیگ هم تا حد زیادی در سه هفته پایانی گرفته شود. باشگاه پرسپولیس در روزهای اخیر غیر از بحث دربی، سخت درگیر بارگذاری آخرین مدارک حرفه‌ای‌سازی خود بود. مدارکی که مربوط به ورزشگاه آزادی و مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال بود. در این مورد هنوز هواداران پرسپولیس نگران هستند که مدارک ارسال شده در مورد مالکیت سرخابی‌ها مورد تایید کمیته مجوز حرفه‌ای و متعاقب آن کنفدراسیون فوتبال آسیا خواهد بود یا نه. این مدارک روز گذشته توسط مسئولان باشگاه پرسپولیس بارگذاری شد و حسین قربانزاده نیز با حضور در این باشگاه در جریان آن قرار گرفت. با توجه به این مساله و درپیش بودن دربی گفت‌وگویی با رضا درویش داشتیم که ماحصل گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مدیرعامل پرسپولیس را در ادامه می‌خوانید. 

نشستی را با قربانزاده در باشگاه پرسپولیس داشتید، تصمیم خاصی در این جلسه اتخاذ شد؟
قربانزاده از زمانی که مسئولیت دو باشگاه را برعهده گرفت مدام پیگیر مسائل مختلف مربوط به باشگاه پرسپولیس بوده و روز چهارشنبه هم برای بازدید از اقداماتی که در راستای اخذ مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه انجام شده، به باشگاه آمد. دیروز هم آخرین مدارک مربوط به گرفتن مجوز حرفه‌ای توسط باشگاه بارگذاری شد و ان‌شاءالله که مشکلی پیش نیامده و بتوانیم بدون مشکل در لیگ قهرمانان شرکت کنیم. 

الان مشکل اینجاست که نگرانی درمورد مدارکی که توسط وزارت ورزش برای مالکیت دو باشگاه سرخابی تنظیم شده، وجود دارد و این مدارک باید خیلی زودتر از اینها بارگذاری می‌شد.
نه از نظر زمانی که مشکلی ندارد. همه مدارک در زمان خودش بارگذاری شد. درمورد بحث مالکیت هم در دو روز اخیر مسئولان وزارت، فدراسیون فوتبال و دیگر مسئولان مربوطه همه اقدامات لازم را انجام دادند. 
نقش فدراسیون در این زمینه چه بود؟
به‌هرحال فدراسیون فوتبال باید به کمیته مجوز حرفه‌ای نامه می‌زد که مدارک مربوط به بحث واگذاری مدارک سرخابی مشکلی ندارد و این کار هم انجام شد. 

در این مورد با خبر شدیم که گویا فدراسیون نگران این بوده که در صورت تایید مدارک ممکن است مشکلاتی برایش پیش بیاید و حتی کمیته مجوز حرفه‌ای هم با محرومیت سنگین مواجه شود!
بله خب قطعا سختگیری‌های لازم نه درخصوص مدارک مربوط به واگذاری سرخابی‌ها بلکه در همه موارد از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای صورت گرفت. بارها از مدارکی که در این چند ماه درگیر تکمیل آن بودیم ایراداتی گرفته شد که آنها را برطرف کردیم. 

در شرایط فعلی به هواداران اطمینان می‌دهید که هیچ خطری باشگاه پرسپولیس را در جهت اخذ مجوز حرفه‌ای تهدید نکند؟
باشگاه در یک‌سال اخیر تلاش زیادی کرد تا بتواند در زمینه‌های مختلف نرم‌افزاری مدارک مربوطه را تکمیل کرده و بارگذاری کند. برای بارگذاری آنها تلاش‌های شبانه‌روزی توسط مسئولان باشگاه از جمله مدیر بخش بین‌الملل باشگاه در ابتدای این سال که همه در تعطیلات بودند، انجام گرفت. در کل تا آنجا که به باشگاه مربوط می‌شد همه چیز به شکل عالی و به موقع انجام شد اما درمورد ورزشگاه آزادی و مدارک مربوط به مالکیت سرخابی‌ها، باشگاه نقشی نداشت و فقط باید مدارک مربوط به این دو مورد را به موقع بارگذاری می‌کردیم که این کار هم انجام شد. 

یحیی گل‌محمدی بعد از بازی با مس کرمان اعلام کرد درویش قول داده قبل از دربی پرداختی به تیم داشته باشد. این اتفاق رخ خواهد داد؟
همه تلاش ما این بوده و هست که تیم با کمترین دغدغه بازی‌های خود را انجام دهد و تا الان هم به لطف خدا توانسته‌ایم که خواسته‌های تیم را برآورده سازیم. البته که از سرمربی تیم و بازیکنان ممنون هستیم که نهایت همکاری را در این مدت با باشگاه داشتند تا بتوانیم با پرداخت بدهی‌ها مدارک‌مان را کامل برای اخذ مجوز حرفه‌ای بارگذاری کنیم. ان‌شاءالله که امروز بتوانیم بخشی از قرارداد اعضای تیم را پرداخت کنیم تا تیم با تمرکز و روحیه خوب به مصاف دربی برود. 

باشگاه پرسپولیس نگران داوری دربی نیست؟
ان‌شاءالله که کمیته داوران در انتخاب تیم داوری بازی نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهند و تیم داوری برگزیده هم یک قضاوت بی‌نقص و عالی را داشته باشد. به هر حال شرایط خیلی حساس است و همه عوامل دو تیم هم باید کمک کنیم تا داور بتواند با تمرکز لازم قضاوت کند. داوران ما از برجسته‌ترین و بهترین داوران آسیا هستند و امیدوار هستیم که با قضاوت خوب‌شان در این هفته‌های پایانی اجازه ندهند حقی ضایع شود. 

شما هفته پیش در رسانه ملی اعلام کردید که برخی مدیران با لپ‌تاپ وارد اتاق داوران شده‌اند و اینکه نگرانی درمورد قضاوت‌های هفته‌های پایانی دارید. بعد از این اظهارنظر شما، اتفاقا یکی از رقبا در بازی خانگی خود از اشتباهات داوری سود برد!
من اسم این را اشتباهات داوری می‌گذارم چون اعتقاد دارم داوران شریفی داریم. خواسته من این بوده و هست که در این هفته‌های پایانی در چیدمان داوران نهایت دقت به خرج داده شود و داوران هم طوری قضاوت کنند که خدای نکرده مدیون نشوند. هر سوت اشتباه ممکن است باعث شود تیمی قهرمان نشود یا تیم سقوط کند. همیشه داوران مورد احترام ما بوده‌اند و انتظارمان از آنها فقط قضاوت عادلانه همراه با تمرکز و دقت بالاست. 

در روزهای اخیر صحبت از این شد که گل‌محمدی فصل بعد در تیم دیگری مربیگری خواهد کرد. در این مورد چه نظری دارید؟
به هر حال قبل از دربی همیشه از این نوع شیطنت‌ها می‌شود. در باشگاه ما همه چیز روشن است. خوشبختانه سرمربی تیم و اکثر بازیکنان تحت قرارداد باشگاه هستند و تابع آن هم خواهند بود. در این مورد نگرانی وجود ندارد. اما من روی صحبتم به برخی دوستان است که چرا سعی دارند برای پرسپولیس حاشیه درست کنند. در ماجرای همین اخذ مجوز حرفه‌ای به برخی افراد مسئول و غیرمسئول فشار آمد که پرسپولیس مدارکش را تکمیل کرده است و هر جا نشستند مصاحبه کردند که پرسپولیس چرا باید مجوز بگیرد. با این حرف‌هایشان ته دل هواداران را خالی می‌کنند و برای باشگاه مشکل ایجاد می‌کنند. درحالی‌که خدا شاهد است برای باشگاه استقلال هم من اندازه باشگاه خودمان نگران بودم چون به هر حال هر دو تیم همشهری‌‌اند و قرار است نمایندگان ایران در آسیا باشند. وقتی بحث حیثیت ملی پیش می‌آید همه باید دست به دست هم دهیم تا این دو باشگاه پرطرفدار در آسیا سربلند باشند. انتظارم این بود که همدلی بین افراد مسئول و غیرمسئول در این زمینه بیشتر بود که متاسفانه در ماه مبارک رمضان این مساله را ندیدیم. 

برای دربی قرار است فقط همان 15 هزار تماشاگر را در ورزشگاه ببینیم؟
خواسته هر دو باشگاه و سازمان لیگ از شورای تامین این بود که هواداران بیشتری به ورزشگاه بیایند که موافقت نشد. البته که هنوز امیدوار هستیم در‌های طبقه دوم به روی هواداران در دربی باز شود تا بلکه تماشاگران بیشتری را در ورزشگاه ببینیم. در این مورد قرار است شورای تامین تصمیمات لازم را تا روز قبل از بازی گرفته و به سازمان لیگ اعلام کند. 

پرسپولیس برای دربی آماده است؟
صدر در صد. تیم ما در بهترین شرایط برای این مسابقه است و ان‌شاءالله که بتوانیم با یک نتیجه خوب این بازی را به پایان رسانده و دل هواداران را شاد کنیم. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار