• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۱-۲۸ - ۲۳:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
اوسیمن ورق را برای ناپولی برمی‌گرداند؟

ماموریت سخت لمپارد در خانه

دیدارهای برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز می‌شود که در لندن چلسی برای جبران شکست دیدار رفت به مصاف رئال مادرید می‌رود و دیگر مسابقه امشب را دو تیم ایتالیایی ناپولی و میلان در شهر ناپل برگزار خواهند کرد. 

ماموریت سخت لمپارد در خانه

دیدارهای برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب آغاز می‌شود که در لندن چلسی برای جبران شکست دیدار رفت به مصاف رئال مادرید می‌رود و دیگر مسابقه امشب را دو تیم ایتالیایی ناپولی و میلان در شهر ناپل برگزار خواهند کرد. 
آبی‌های لندنی فصلی عجیب و پراتفاق را سپری می‌کنند و پس از خریدهای زیاد و صرف هزینه‌های هنگفت برای تقویت تیم، دو بار هم دست به تغییر سرمربی زده‌اند اما هنوز شرایط برای آنها مساعد نیست و قرار گرفتن تیم در رتبه یازدهم جدول که عملا شانس آنها برای کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی در فصل بعد را بسیار کم کرده است از یک سو و شکست در دیدار حساس مقابل رئال در برنابئو از سوی دیگر باعث شده تا این تیم اصلا شرایط مساعدی در هفته‌های اخیر نداشته باشد. تاد بولی، مالک آمریکایی تیم و سایر مدیران باشگاه تلاش داشتند تا همچنان به همکاری با گراهام پاتر ادامه دهند اما نتایج این مربی که خودش در اوایل فصل به جای توماس توخل سکان هدایت آبی‌ها را برعهده گرفت به قدری بد بود که درنهایت از سمتش اخراج شد تا فرانک لمپارد، اسطوره این تیم برای دومین بار هدایت تیم را برعهده بگیرد. البته این تغییر هم تا اینجا جواب نداده و او هم فعلا نتوانسته تیم را از شرایط بحرانی خارج کند. 
شاگردان او در دیدار رفت برابر رئال با دو گل کریم بن‌زما و مارکو آسنسیو بازی را به حریف واگذار کردند و البته کمتر کسی از عملکرد فنی تیمش ایراد گرفت چراکه لمپارد فرصت بسیار کمی برای ایجاد تغییرات در تیمش داشت. با این حال وقتی شاگردان او شنبه شب در مصاف با برایتون بازی برده را 2 بر یک باختند هواداران این تیم فهمیدند که فصل دشوار آنها همچنان ادامه دارد و کابوس نتایج بد این تیم قرار نیست به این زودی به پایان برسد. حالا این مربی 44 ساله در هر بازی خود در دور جدید حضورش روی نیمکت آبی‌ها نتیجه‌ای بهتر از شکست کسب نکرده و شاید حفظ پاتر می‌توانست نتیجه بهتری برای این تیم به دنبال داشته باشد. البته چلسی با این باخت به رکورد 6 بازی بدون برد پیاپی در تمامی رقابت‌ها رسیده و این اصلا برای تیمی که مالک آن در همین مدت کوتاه حضورش حدود 600 میلیون پوند برای بازسازی و تبدیل آن به یکی از قدرت‌های برتر فوتبال انگلیس و اروپا هزینه کرده است، نتیجه خوبی نیست. 
البته فکت خوب برای این تیم این است که آنها در 5 مسابقه از 7 دیداری که بازی رفت را در لیگ قهرمانان باخته‌ بودند به موفقیت رسیده‌اند از جمله دیدار برابر دورتموند در مرحله یک‌هشتم نهایی امسال که در استمفورد بریج باخت یک بر صفر در بازی رفت را با برد دو گله برابر این حریف آلمانی جبران کردند. اما این بار حریف آنها رئال مادریدی است که ستاره‌های زیادی در ترکیب خود دارد و پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان و مدافع عنوان قهرمانی به شمار می‌رود. 
رئال آنچلوتی که عملا لالیگا را به بارسلونا باخته حالا تمام تمرکزش را روی موفقیت در اروپا و البته فینال جام حذفی گذاشته تا با دو جام فصل را به پایان ببرد. اگرچه آنها در کوپادل‌ری کار چندان سختی برای قهرمانی ندارند اما در لیگ قهرمانان اگر بتوانند برتری خود برابر چلسی را حفظ کنند باید در نیمه‌نهایی با برنده دیدار منچسترسیتی-بایرن مونیخ که احتمالا شاگردان گواردیولا خواهند بود، روبه‌رو شوند که مسیر بسیار سختی برای تکرار قهرمانی در اروپا است. آنها در ابتدای هفته کادیز را در لالیگا بردند و غایب مهمی برای بازی امشب ندارند اما چلسی علاوه‌بر کولیبالی که چندین هفته مصدوم خواهد بود، کای هاورتز و روبن لوفتوس‌چیک را هم در اختیار ندارد اما لمپارد به قدری بازیکن در ترکیب تیمش دارد که مشکلی برای پر کردن جای خالی آنها نخواهد داشت، اما مساله اصلی این است که چگونه می‌خواهد آنها را با هم هماهنگ کند. 
در دیگر دیدار امشب جدال دو ایتالیایی در ناپل بسیار جذاب خواهد بود. ناپولی که عملا قهرمانی‌اش در لیگ را باید تمام‌شده دانست و بعید است تیمی بتواند به آنها برسد، می‌تواند امید زیادی برای رسیدن به فینال اروپا و خلق یک شگفتی‌ دیگر این بار در لیگ قهرمانان داشته باشد به شرطی که طلسم ناکامی‌های آنها در هفته‌های اخیر برابر روسونری شکسته شود. 
شاگردان اسپالتی در سری A تا پایان هفته سی‌ام، 14 امتیاز بیشتر از لاتزیو رده دومی دارند با این حال دو شکست در فاصله کم برابر میلان آنها را برای ادامه مسیر در اروپا نگران کرده است. روسونری در لیگ با 4 گل ناپولی را شکست داد و اتفاق عجیبی را رقم زد. آنها به فاصله کمی در اروپا هم با یک گل به میلان باختند و حالا امیدوارند بتوانند در خانه این نتیجه را جبران کنند. بازگشت ویکتور اوسیمن نیجریه‌ای بهترین خبر برای اسپالتی است؛ چراکه تیم او وابستگی زیادی به این ستاره گلزن دارد و بسیاری معتقدند اگر در بازی رفت هم این بازیکن حضور داشت آنها می‌توانستند نتیجه بهتری برابر تیم پیولی کسب کنند. میلان هم با بازگشت ماینان، گلر فرانسوی‌اش عملکرد به مراتب بهتری در هفته‌های اخیر داشته و او در دیدار رفت هم با عکس‌العمل‌های خوبش بارها مانع از گلزنی ستاره‌های حریف شد. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک