• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۱-۲۶ - ۲۳:۱۴
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۳
  • 0
  • 0

هنوز روحیه مبارزه زنده است

راهپیمایی مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی و همه امت‌های اسلامی، نماد و تبلور عینی فکر، اندیشه و دل و جان مردم در ارتباط با آرمان‌ها و آزادسازی قدس شریف است. حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد که این تفکر و روحیه زنده است و همچنین حضور مردم و امت اسلامی در همه کشورها و شهرهای دنیا بالاخص در ایران، نشان‌دهنده اوج وحدت و روحیه مبارزه با رژیم‌صهیونیستی است و نشان می‌دهد هنوز روحیه مبارزه زنده است و وحدت در امت اسلامی وجود دارد.

مجتبی طهماسبی، دبیر هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان تهران :راهپیمایی مردم مومن و روزه‌دار ایران اسلامی و همه امت‌های اسلامی، نماد و تبلور عینی فکر، اندیشه و دل و جان مردم در ارتباط با آرمان‌ها و آزادسازی قدس شریف است. حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نشان داد که این تفکر و روحیه زنده است و همچنین حضور مردم و امت اسلامی در همه کشورها و شهرهای دنیا بالاخص در ایران، نشان‌دهنده اوج وحدت و روحیه مبارزه با رژیم‌صهیونیستی است و نشان می‌دهد هنوز روحیه مبارزه زنده است و وحدت در امت اسلامی وجود دارد. از طرفی پیام حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در راهپیمایی هم این است که امروز این جوانان و نوجوانان فلسطینی محور مقاومت هستند که ابتکار عمل را در میدان عمل به‌دست گرفته و درحال رقم زدن سرنوشت مقاومت طولانی ملت فلسطین هستند. 
ما براساس وعده خداوند و پیامبر گرامی اسلام(ص) آزادی قدس را حتمی می‌دانیم و این حرکت عظیم که در قالب راهپیمایی شاهد آن بودیم نماد همبستگی امت اسلامی است که به نابودی رژیم‌صهیونیستی منتهی خواهد شد. انتخاب روز قدس انتخابی حکیمانه بود که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند: «روز قدس روز اسلام و روز حکومت اسلامی است روزی که باید به ابرقدرت‌ها بفهمانیم که در ممالک اسلامی نمی‌توانند پیشروی کنند.» امروز به برکت انقلاب اسلامی به هدایت‌های حضرت امام راحل و هدایت‌های مقام‌معظم‌رهبری، ملت‌های آزاد و جبهه مقاومت ملت فلسطین آنچنان بیدار و هوشیار شده‌اند که به حول و قوه الهی، دست رژیم‌صهیونیستی را شکسته و او را از ریشه ریشه‌کن خواهند کرد‌‌ و امروز می‌بینیم بعد از گذشت چهار دهه قدرت‌های جهانی تضعیف شده‌اند و شاهد تحولات بنیادین هستیم. امام راحل(ره) قدس را پیکره جهان اسلام اعلام کرده‌اند که به ناحق اشغال شده و باید با تلاش مسلمانان به جهان اسلام برگردد، از این‌رو تنها راه آزادی قدس، مبارزه با جنایتکاران و اشغالگران صهیونیست است. راهپیمایی روز قدس و فضای جهانی که علیه دشمنان ایجاد شده با تدابیر امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری شکل گرفته است و باید هرسال باشکوه‌تر از سال قبل برگزار شود که الحمدلله شاهد این موضوع هستیم. 
یکی از دستاوردهای روز جهانی قدس در انزوا قرار گرفتن رژیم اشغالگر قدس در سطح بین‌المللی و پشتیبانی و حمایت جهانی از مردم مظلوم فلسطین است و موضوعی که بسیار مهم است و دشمن باید بداند این است که امروز جوانان غزه مجهز به موشک شده‌اند و با قدرت بازدارندگی خود می‌توانند به قلب اسرائیل هجمه کنند و مردم و جوانان محور مقاومت با شجاعت، تلاش و از خودگذشتگی و با تأسی از انقلاب اسلامی، شکست‌های فراوانی به دشمن تحمیل کرده است. 
 در بیست‌وچند سال گذشته، هر مرحله‌ای که این رژیم جنایتکار جنگی راه انداخت، غیر از شکست هیچ چیزی برایش حاصل نشد، در مرحله اول با تلاش مجاهدانه و فداکارانه فرزندان انقلاب اسلامی در لبنان، حزب‌الله قهرمان به جلوداری سید مقاومت چنان فشار را روی این رژیم جنایتکار وارد کرد، فرزندان غیور حزب‌الله در سال ۲۰۰۰ در جنوب لبنان با همین ابزار و امکانات اولیه اما با ایمان راسخ، فداکاری و شهادت‌طلبی، چنان این رژیم تا بن‌دندان مسلح را تحت فشار قرار دادند که رژیم‌صهیونیستی از جنوب لبنان عقب‌نشینی نکرد، فرار کرد. 
استکبار جهانی تصور می‌کرد با گذشت زمان و ناتوانی نسل‌های قدیمی، ملت فلسطین مجبور به سازش و تسلیم خواهد شد اما نسل جدید از مبارزان جوان و مسلمان همه تصورات و نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد. بیت‌المقدس بین مسلمانان قداست و احترام دارد و هرگونه تجاوز به بیت‌المقدس حرام است.
 مساله قدس یک مساله انسانی است. اینجا تنها بحث مسلمانان مطرح نیست، افرادی که دم از حقوق‌بشر می‌زنند اگر واقعا به این دیدگاه پایبند هستند، باید برای قدس جایگاه و اهمیت قائل شوند. ایستادگی دربرابر فساد، دستور قرآن است. مقاومت و ایستادگی در برابر فساد به نتیجه خواهد رسید، زیرا اولا وعده الهی است و ثانیا، مروری بر حوادث تاریخی گذشته آن را اثبات می‌کند. 
بدیهی است مدعیان دروغین حقوق‌بشر و در راس آنها آمریکایی‌ها که خود کارنامه سیاهی در مسائل حقوق بشری دارند، همچنین افرادی که وامدار ثروتمندان صهیونیستی هستند، نه‌تنها ماشین جنایت رژیم جعلی صهیونیستی را متوقف نمی‌کنند، بلکه به حمایت و مساعدت آنها نیز می‌پردازند. همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید علیه رژیم جنایت‌پیشه و جعلی صهیونیستی دست به افشاگری و اقدامات بازدارنده بزنند و در این امر تسریع صورت گیرد تا اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب هرچه زودتر تحقق یابد. 
فلسطین تنها سرزمین در دنیاست که حقوق بشر در آن مستمرا نقض و ضایع می‌شود و کشورهای حقوق بشر دربرابر این جنایات ضدبشری سکوت اختیار کرده‌اند. دفاع از فلسطین، دفاع از امنیت منطقه و امنیت کشورهای منطقه است و بدون‌شک از بین رفتن این رژیم منطقه آسیا را به امنیت و آرامش خواهد رساند. 

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۳

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار