• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۴۰۲-۰۱-۱۴ - ۱۰:۰۶
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
تلاش پزشکان برای رساندن رضاوند به آلومینیوم

امیدواری ساپینتو به تپش قلب تیمش در اراک

تیم فوتبال استقلال بعد از برتری مقابل ذوب‌آهن از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر حالا خود را برای دیدار مقابل نماینده اراک آماده می‌کند. استقلالی‌ها که بلافاصله بعد از دیدار با تیم اصفهانی به‌منظور ریکاوری، تمرینات خود را ادامه دادند، روز گذشته را با دستور ساپینتو به استراحت پرداخته و قرار است از امروز با تمام توان برای دیدار روز جمعه مقابل آلومینیوم خود را آماده کنند. 

امیدواری ساپینتو به تپش قلب تیمش در اراک

تیم فوتبال استقلال بعد از برتری مقابل ذوب‌آهن از هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر حالا خود را برای دیدار مقابل نماینده اراک آماده می‌کند. استقلالی‌ها که بلافاصله بعد از دیدار با تیم اصفهانی به‌منظور ریکاوری، تمرینات خود را ادامه دادند، روز گذشته را با دستور ساپینتو به استراحت پرداخته و قرار است از امروز با تمام توان برای دیدار روز جمعه مقابل آلومینیوم خود را آماده کنند. 
این درحالی است که استقلالی‌ها برای دیدار مقابل شاگردان رحمتی دوباره با تعدادی از غایبانی مواجه هستند که به دلیل مصدومیت و محرومیت نمی‌توانند این تیم را در اراک همراهی کرده و باز هم ساپینتو مجبور است در غیاب نفرات اصلی خود به سایر بازیکنان بعضا نیمکت‌نشینش در این دیدار اعتماد کند. 
برای این دیدار مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی با کارت‌هایی که در دیدار با ذوب‌آهن دریافت کردند محروم شده و بازی با آلومینیوم را از دست دادند این درصورتی است که علیرضا رضایی نیز به دلیل تداوم مصدومیتی که از ناحیه کشاله ران متحمل شد احتمالا در این دیدار هم از همراهی استقلالی‌ها باز مانده با این حال از آرش رضاوند دیگر مصدوم آبی‌ها درحالی به‌عنوان غایب بعدی این تیم یاد می‌شود که تلاش پزشکان برای رساندن این بازیکن به دیدار هفته بیست‌وپنجم استقلال همچنان ادامه دارد و البته این امیدواری وجود دارد که او با پشت سر گذاشتن مصدومیت به این بازی برسد. 

 آرش به اراک می‌رسد؟
آرش رضاوند که به‌تازگی از نگاه مردم در یکی از برنامه‌های تلویزیونی به‌عنوان بهترین هافبک هجومی سال 1401 انتخاب شده است در دیدار با ذوب‌آهن 90 دقیقه در ترکیب استقلال قرار گرفته و اتفاقا یکی از بهترین‌های این تیم نیز در این دیدار بود. این بازیکن که با یک تکل صحیح مقدمات گل اول آبی‌ها را فراهم کرد درصورتی‌که خوش‌شانس بود می‌توانست در نیمه‌دوم این دیدار نیز حتی گلزنی هم بکند که شوت او با برخورد به تیرک راهی اوت شد. 
آرش رضاوند بازیکنی است که در پازل تاکتیکی ریکاردو ساپینتو نقش بسیار مهمی دارد و درست این تیم از زمانی در نتیجه‌گیری افت کرد که او مصدوم شد و در چند بازی اواسط فصل تیمش حضور نداشت. بر همین اساس قرار است رضاوند امروز از پای خود ‌ام‌آرآی گرفته تا تکلیف مچ مصدوم و زمان دقیق بازگشت او به میدان مشخص شود. 
نکته قابل‌توجه اینکه اطرافیان استقلال و نزدیکان به کادرفنی این تیم اعتقاد دارند مچ پای رضاوند ضرب دیده و به خاطر درد آنی در دقایق بعد از بازی در هنگام ترک ورزشگاه مجبور شد تا با کمک دو نفر دیگر سوار بر اتوبوس شود. بنابراین در این صورت این بازیکن که اتفاقا در بازی با ذوب‌آهن بیشترین تعداد خطا را هم در بین بازیکنان استقلال متحمل شد احتمالا مشکلی برای دیدار جمعه‌شب با تیم اراکی نخواهد داشت در غیر این صورت مطمئنا قلب تپنده میانه میدان استقلال در یکی از حساس‌ترین دیدارهای خارج از خانه این تیم در بدترین زمان ممکن از کار خواهد افتاد. 

 آمار رضاوند
آرش رضاوند که دیدار با پرسپولیس در دیدار رفت مصدوم شد در این فصل و بعد از دربی که یک بار دیگر موتور تیم ساپینتو روشن شد فقط در 4 دیدار (3 دیدار در لیگ برتر و یک بازی در جام حذفی) همراهی تیمش را از دست داده است. در بازی ابتدایی در غیاب هافبک طراح آبی‌ها با نفت آبادان، استقلال با پنالتی دقایق پایانی حریفش را شکست داد. در ادامه و در دو دیدار دیگر لیگ برتر استقلال مقابل مس رفسنجان در تهران متوقف شد و در تبریز نیز مقابل تراکتور شکست خورد. در بازگشت دوباره رضاوند به میادین که با شکست استقلال در اصفهان همراه شد این بازیکن از ابتدا در ترکیب اصلی تیمش قرار نگرفته و در نیمه‌دوم بعد از 4 بازی غیبت دوباره به میدان آمد. نکته قابل‌توجه اینکه در طی این دیدار‌ها استقلال بدون آرش رضاوند در جریان بازی گلزنی نکرده و تمام گل‌های این تیم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. 
با این حال در بازگشت رضاوند به میادین شرایط تهاجمی استقلال هم زیر و رو شده و از بازی با ملوان که او به ترکیب اصلی برگشت، آبی‌ها در بازی‌های لیگ و جام حذفی موفق شدند با تعداد گل‌های بالا شرایط خود را در بین مدعیان قهرمانی حفظ کرده و در لیگ برتر پشت گوش سپاهان در صدر جدول قرار بگیرند. 

 دست ساپینتو خالی نیست
اگرچه رضاوند از آن دسته بازیکنانی است که خیلی خوب بازیکنان را صاحب موقعیت می‌کند و به همین دلیل در بازی‌های آینده جای او در ترکیب اصلی دست‌نخورده باقی خواهد ماند اما با وجود غیبت احتمالی رضاوند در دیدار جمعه شب مقابل آلومینیوم، با بازگشت سعید مهری به میادین باز هم دست ساپینتو برای ارنج تیمش در میانه میدان خالی نمانده و درصورتی‌که رضاوند هم به این دیدار نرسد، سرمربی پرتغالی احتمالا از ترکیب مهری، نیک‌نفس و حامدی‌فر برای این دیدار استفاده کرده ضمن اینکه به‌طور قطعی محمدحسین مرادمند نیز برای این دیدار به لیست تیمش بازگشته و از شانس بالایی برای همراهی هم تیمی‌هایش برای سفر به اراک برخوردار خواهد بود. استقلالی‌ها جمعه از ساعت 19:30 در اراک در یکی از دو دیدار باقی‌مانده خود در خارج از تهران به مصاف آلومینیوم خواهند رفت.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار